noen kokker her??

kakkeline

Gift med forumet
er det et yrke du kan anbefale når du har småbarn???
lurer på hv ajeg skal bli....

Jeg foretrekker å være "hjemmekokk"[:)]

greit å jobbe på en instutisjon,men ikke så kjempe lett med resturant med mye kvelder. er selv kokk.. ferdig i 2002.. har begynt på førskole lærer utdanning nå tenker det er greit å kombinere med unger.. bare dagvakter og ingen helger[:D]

takk for alle tips=) ble litt klokere

jeg er kokk,jobbet som det i snart 10 år..På hotell..
Vet ikke om jeg vil anbefale det,kommer vel litt ann på nettverket ditt og om du vil jobbe som resturantkokk eller institusjonskokk..
Resturantkokk er skiftarbeide (hvis du ikke er veeeldig heldig og får dagvakter) man jobber som regel 50/50 dag og kveld og hver 2 helg.
Insitiusjonskokk da jobber du som regel fra 07 til 14.30 og hver 3 helg..

Før jeg fikk barn var det ikke noe problem og jobbe skift,men med en samboer som også jobber skift så har vi hatt noen problemer på veien når det kom til minsten.Ikke altid like gøy og sende han fram og tilbake fra barnevakt til barnevakt fordi man må på jobb..
Men kunne ikke tenke meg ett annet yrke heller..
Så nå som vi venter nr to så tror jeg at jeg skal søke jobb som institusjonskokk gor og gjøre hverdagen litt lettere,og heller satse på og gå tilbake som hotellkokk når barna blir eldre..

Jeg jobber som kokk. Er kantineleder og arbeider fra 07.30 til 15.00 hver dag,ingen helger og ingen helligdager eller høytider. Perfekt!! Men er et veldig slitsom yrke, er utslitt når dagen er over.

Back
Topp