Noen kjennskap til Tolvon 10mg/Mianserin

Tolvon er et antidepressiva, har mange alvorlige bivirkninger, og brukes som søvnmiddel (men er ikke laget for å brukes til det):
http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/T/Tolvon_Organon_84347.html

Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Lever: Forhøyede leverenzymer. Sentralnervesystemet: Døsighet. Øvrige: Vektøkning, ødemer. Mindre hyppige: Hud: Eksantem. Sirkulatoriske: Hypotensjon. Øvrige: Artralgi. Sjeldne (<1/1000): Blod: Bloddyskrasier. Sentralnervesystemet: Kramper, hypomani, neuroleptisk malignt syndrom. Øvrige: Gynekomasti, «restless legs», gulsott.

Ja, vet at det er antidepressive.. men da er mg oppe i 80-90 .. om man skal bruke de til det.. og ikke så lavt som 10 mg..

Vedr bivirkninger.. så er det vel litt derfor jeg lurer.. på om noen har fått de alvorlige bivirkningene av disse...?

Skal brukes for å få sovne.. men synes nå bivirkningene var skremmende.. og ringte legen om det.. men han sa at hvis man skal bruke de som antidepressive så skal man opp ganske mange mg.. så jeg har fått svært lite.. i og med at det er til søvn..

Er dette til deg eller barnet?

(googler man litt finner man tilfeller av selvmord og psykoser under bruk av tolvon).

ORIGINAL: Nikki!

hvorfor får du ikke annet enn tolvon? eneste jeg reagerte på. phenergan,imovane,vallergan?

kjenner bare til tolvon og virkningen av den og da til eldre pasienter..

Har brukt Imovane tidligere.. men der holdt det ikke lengre med 1 for å få sove.. derfor må vi prøve noe annet[;)]

Så til deg lillemæ: er for å få sove[:)] Eller for å finne søvnen.. når jeg først sovner så har jeg ingen problem med å sove.. men det var det å finne den da[;)]

ORIGINAL: Kal-El

(googler man litt finner man tilfeller av selvmord og psykoser under bruk av tolvon).

Er du gal.. det er til meg.. ikke til lille snuppa mi.. hun har ingen problem med søvn[;)]

Uff.. blir skeptisk til disse jeg.. men da er det vel snakk om de som er syke?

brukte de mot søvnproblemer ja, og de fungerte utmerket..
eneste bivirkning jeg kjente var at jeg var litt døsig morgenen etter, men det var jeg jo uansett dersom jeg ikke fikk sove [8|]

ORIGINAL: Nikki!

hvillen dose hadde du da? regner med du hadde 7.5 og ikke 5 mg.. men vallergan da? eller phenergan?
men prøv tolvon,kjenner ikke til den på så unge.. kun på eldre og i høyre doser.
lykke til med søvnen,den er ikke lett å få! slitt lenge selv..

10 mg.. skal ta enten 1, 2 eller 3 1 time før legging.. måtte prøve ut.. i forhold til hva slags dose jeg skulle ha..

Vallgergan har jeg prøvd.. sammen med Imovane tror jeg.. imovanen var på 7,5 og den som funket best.. men som etterhvert ikke gir samme virkning.. Phenergan har jeg aldri hørt om..

Har slitt lenge selv jeg... men fått hjelp hele veien da.. men skal vel prøve å slutte nå.. og da skulle jeg gå over på disse.. skal bare ta de i noen uker tror jeg..

ORIGINAL: lumina og Erik

brukte de mot søvnproblemer ja, og de fungerte utmerket..
eneste bivirkning jeg kjente var at jeg var litt døsig morgenen etter, men det var jeg jo uansett dersom jeg ikke fikk sove [8|]

Ja, ikke sant.. er jo helt for jæ.... når man ikke får sove da.. natt på natt på natt..

Brukte tolvon for depresjon og søvnproblemer en periode. Gikk vel på de i 3-4 mndr.

Begynte med 10 mg faktisk, selv om det var for depresjon. Økte til 40-50 mg etterhver.

Merket en god del bivirkninger. Hjalp litt på søvnen på kvelden, men ble ikke kjempe trøtt av 10 mg igrunn. Ble i et merkelig humør av de, også bare av 20 mg. Men er vel fra person til person.

Jeg har prøvd Tolvon 10mg som sovetab.
Jeg tok en (10 mg) og var uggen og søvning langt utpå neste dag :(
Så tok de bare en gang..

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Kal-El

Er du gal.. det er til meg.. ikke til lille snuppa mi.. hun har ingen problem med søvn[;)]

Uff.. blir skeptisk til disse jeg.. men da er det vel snakk om de som er syke?

Jeg ville ihvertfall prøvd alt annet først før jeg hadde begynt på medisiner/lykkepiller for noe slikt. Evt. psykolog/terapist for å finne ut av årsaken til søvnløsheten din og/eller prøvd naturlige metoder som te, sex på kvelden, massasje, trening, revurdert jobbsituasjonen, osteopat/kiropraktor osv..

Reseptfri antidepressiva - https://no.restilen.com Jeg har brukt Restilen i mange år. Tar de for angst og depresjon. For meg så er Restilen helt fantastisk. Restilen sørger for at jeg klarer å holde hodet over vannet og at verken angsten eller depresjonen blir for overveldende for meg og tar fullstendig over hverdagen.

Last edited:
Back
Topp