Noen innen helsevesenet som kan svare?

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Lang historie kort.

-Vi ble satt i karantene mandag 01.mars - t.o.m mandag 8.mars etter lille var regnet som nærkontakt til et barn på avd. hennes som hadde testet positivt for korona helgen før.
- Vi testet oss på dag 7 (neseprøve på meg, innenfor kinnet på lille) som anbefalt, de kom tilbake negative og vi var friske.
-Ca 2 dager senere får vi luftveissymtomer og blir dårlige med feber. (Dag 8/9 i karanten)
Vi ser det ann til karantene slutt men er blitt noe verre og det har krøpet lenger ned i luftveiene.
-Jeg holder derfor lille hjemme og forhører meg hos koronatelefonen om vi bør testes på nytt, noe vi måtte samme dag (Igjen neseprøve tatt på meg og innenfor kinnene til lille) . Så på helsenorge at også disse var negative.

Det er jo flott men jeg klarer ikke helt falle til ro ettersom jeg/vi har de symptomene vi har og når de dukket opp.
Kom over artikler der de sa neseprøver kan vise negativt om viruset har gått dypere ned i luftveiene, uansett hva det er så har det definitivt gått enda lenger ned i luftveiene.

Skal også ringe legekontoret for å forhøre meg men spør her også før de åpner telefonen. Skal jeg gå utifra at det ikke er korona vi har ettersom testene kom tilbake negative eller kan de blitt tatt "feil" med tanke på at de testet for virus i nese/øvre hals?
Ønsker ikke å være en smittekilde for andre som kan være mye mer utsatte enn oss om vi begynner å så smått bevege oss ut i offentligheten igjen.
 
Last edited:
Med utvikling av symptomer som du beskriver hadde jeg testa meg på ny, for å være helt sikker
 
Back
Topp