Noen i samme situasjon?

Det du mener gjør man primært (bare?) ved IVF. Jeg stoppet ikke syklusen, jeg fulgte den. Men jeg hadde en veldig lav dose Gonal-F, som er injeksjon. Den ga meg ett gullegg, ikke noe mer. Og det var ved inseminering.
Jeg tenker at TS skjønte det.

Det finnes forresten noe som er ganske nytt, mini-IVF. Da tar man sikte på få, men gode egg. Ved vanlig IVF blir det gjerne mange, der få kan brukes.

Stimuleringen jeg skulle hatt om ikke jeg hadde lykkes ville vært den med full stopp og igangsetting med fare for overstimulering og flerlinger. Det er jo flott at de finner nye metoder for de som virkelig ikke får det til på egenhånd og behøver hjelp.
 
Har ikke hørt om de, men Femar (Letrozol er det samme, bare annen leverandør forresten) har tilnærmet ingen bivirkninger :) Kan du ikke evt spørre om å få det? Jeg fikk det av gyn. her i byen og det var Stork positiv til!

Jo, hvis jeg skal bruke noen hormoner kommer jeg til å bruke noen som ikke har så mye bivirkninger i hvert fall. Så snakket hun om å starte på de på syklusdag 2 eller 3 etter scanning? Skanning under full mens?
 
Jo, hvis jeg skal bruke noen hormoner kommer jeg til å bruke noen som ikke har så mye bivirkninger i hvert fall. Så snakket hun om å starte på de på syklusdag 2 eller 3 etter scanning? Skanning under full mens?

Ja, jeg hadde scanning dag to etter første dag i siste mens, og startet på Femar syklusdag 3-7. Da kom gullegget :) Hadde ingen bivirkninger i det hele tatt av Femar. Vet noen tar to tabletter pr dag, men jeg tok en. Kanskje du kan sjekke for åpne eggledere i samme scanning? Godt å ha det sjekket!
 
Ja, jeg hadde scanning dag to etter første dag i siste mens, og startet på Femar syklusdag 3-7. Da kom gullegget :) Hadde ingen bivirkninger i det hele tatt av Femar. Vet noen tar to tabletter pr dag, men jeg tok en. Kanskje du kan sjekke for åpne eggledere i samme scanning? Godt å ha det sjekket!

Nå skjønner jeg nada[emoji15] Er det ikke vanlig skanning som de gjør for å sjekke størrelsen på eggfollikelen? For å sjekke tette eggledere må du jo få sånn kontrastvæske og greier. Han gynekologen jeg går hos sendte en henvisningen til sykehuset for å sjekke egglederen.
 
Nå skjønner jeg nada[emoji15] Er det ikke vanlig skanning som de gjør for å sjekke størrelsen på eggfollikelen? For å sjekke tette eggledere må du jo få sånn kontrastvæske og greier. Han gynekologen jeg går hos sendte en henvisningen til sykehuset for å sjekke egglederen.

Jeg sjekket eggledere med kontrast til samme gynekologen også, men det er ikke sikkert alle utfører den prosedyren da, så fint at du ble henvist videre :)
 
Jo, hvis jeg skal bruke noen hormoner kommer jeg til å bruke noen som ikke har så mye bivirkninger i hvert fall. Så snakket hun om å starte på de på syklusdag 2 eller 3 etter scanning? Skanning under full mens?

Jeg har samme erfaring som TPL :) Brukte Letrozol, det er samme som Femar. Det man gjerne kan oppleve er vel humørsvingninger.
Du skannes under mens, så starter du på tabletter CD 2-3, også skannes du igjen etter noen dager. Deretter ser man om du skal ha ett par dager til med tabletter før sprøyte, eller om du avslutter også bare setter sprøyta etter noen dager.
 
6 dpo i dag, har ingen symptomer! Kanskje det er for tidlig, ikke vet jeg. Jeg har en nasty følelse av det ikke er noe spire der[emoji20] Kjenner at jeg mistet motet og tviler på om jeg noen gang kommer til å bli gravid[emoji17]
 
6 dpo i dag, har ingen symptomer! Kanskje det er for tidlig, ikke vet jeg. Jeg har en nasty følelse av det ikke er noe spire der[emoji20] Kjenner at jeg mistet motet og tviler på om jeg noen gang kommer til å bli gravid[emoji17]

Ikke mist motet! Symptomer skal du ikke ha så tidlig, og du er kun på forsøk nr.2 :) Prøv å tenk positivt :)
 
Vet det er tidlig, men alle snakker om disse murringene, og jeg kjenner nada[emoji20]

Haha litt moro å kommentere mtp at vi er inne i et av de, men ikkkkkkkke les forum!! Alle er så forskjellige! Du kan ikke sammenligne deg med andre :)
 
10 DPO, testen i dag var blenda[emoji17] I beste fall en skygge, men tror nok at det bare var nettopp det, en skygge... Håpet er jo ikke over før TR dukker opp, men jeg er veldig forberedt på en tur til til Danmark.
Har bestemt meg for å prøve totalt fire ganger, det er det økonomien min tillater. Så skjer det ikke noe de neste to gangene så blir det ikke noe nurk på meg[emoji17]
 
10 DPO, testen i dag var blenda[emoji17] I beste fall en skygge, men tror nok at det bare var nettopp det, en skygge... Håpet er jo ikke over før TR dukker opp, men jeg er veldig forberedt på en tur til til Danmark.
Har bestemt meg for å prøve totalt fire ganger, det er det økonomien min tillater. Så skjer det ikke noe de neste to gangene så blir det ikke noe nurk på meg[emoji17]
 
Jeg er ikke fra denne gruppen, men vil bare si masse lykke til med testing om noen dager, blir spennede!! krysser alt for deg :)
 
10 DPO, testen i dag var blenda[emoji17] I beste fall en skygge, men tror nok at det bare var nettopp det, en skygge... Håpet er jo ikke over før TR dukker opp, men jeg er veldig forberedt på en tur til til Danmark.
Har bestemt meg for å prøve totalt fire ganger, det er det økonomien min tillater. Så skjer det ikke noe de neste to gangene så blir det ikke noe nurk på meg[emoji17]

Da har du i alle fall testet sprøyten utav kroppen! Så tester du igjen testdag :) Fire forsøk er det gode sjanser på! Så får du evt spare opp litt igjen og prøve igjen senere om det ikke går!
 
Back
Topp