Noen i Bergen?

Ja det ble nok noe mer kaotisk enn vi så for oss kan du si :)
De var veldig flinke, og beroliget med at vi var vegg i vegg med operasjonssalen om det skulle bli nødvendig med haste ks for eksempel, men det ble heldigvis aldri et tema :)

Vesla sov jo hele natten gjennom første natten, men jeg var så full i adrenalin at jeg fikk knapt blund på øyet. Så litt kjipt å være alene da, hehe :)

De skriver jo mye negativt om KK, men som med alt annet så er det ofte bare det negative det skrives om i stedet for alt annet som går veldig bra. Og det gjør jo som regel det! Så jeg velger å ikke bekymre meg for å føde på KK igjen :). Ville blitt helt sprø om jeg skulle gått rundt å tenkt på det i tillegg til alt annet :)

Vi bodde også 10 min unna så var ikke så ikke. Bare litt kjipt for mannen å bli sendt hjem kl 5 om natten :D
Nå har vi flyttet litt lenger unna men ikke mer enn 25 min så går vel greit denne gangen også.
Så utrolig bra å høre! Jeg har også hørt masse negativt, men tenker som deg at det ofte er det som kommer frem. Jeg vil heller ikke bekymre meg. Vet du hvor mange døgn det er vanlig i ligge for friske fødende med friske barn?
Der jeg fødte sist virket det som alle lå i 3 døgn..

• Liker
Reactions: CFB
Så utrolig bra å høre! Jeg har også hørt masse negativt, men tenker som deg at det ofte er det som kommer frem. Jeg vil heller ikke bekymre meg. Vet du hvor mange døgn det er vanlig i ligge for friske fødende med friske barn?
Der jeg fødte sist virket det som alle lå i 3 døgn..

Tror vi dro hjem på dag 3 sist. Men vi måtte tilbake dagen etterpå pga gulsott så ble lagt inn igjen et døgn. Men en kollega av meg dro hjem etter 6 timer så tror det er ganske fritt frem så lenge både mor og barn er friske :)

Jeg var definitivt IKKE i form til å dra hjem etter 6 timer :D

Jeg bor på nesttun og har temin foreløbig den 26.
Det blir min første.

Nettopp flyttet til Nesttun, så hvis noen vil treffes så ta kontakt. :)

Noen med flere barn her som har født på kk? :) Hvordan var det? Jeg har en gutt fra før, men vi bodde ikke i Bergen når han ble født. Så er litt spent på hvordan det blir å føde her i forhold til der jeg fødte sist, det var et mye mindre sykehus.

Jeg fødte på KK i august 2014. Det var helt ok. Jeg begynte på storken, men ble flyttet til føden etter en lang natt med mye smerter og liten fremgang. Der fikk jeg epidural, etter mye venting. Jeg var nok veldig uheldig med jordmoren, men ellers følte jeg meg trygg. På barsel lå jeg på tomannsrom, og samboeren min fikk ikke lov å være der, selv om vi hadde rommet alene.. dette var skuffende, men det gikk greit. De hadde det veldig travelt og jeg så ikke så mye til noen før dagen etterpå, og da ville de ha meg hjem fortest mulig. Jeg fødte lørdag kl 1505 og var ute til 11 neste dag. MEN, så kommer det beste. Jordmor hjem. For da kom det verdens skjønneste og beste jordmor på døren. Hun gjorde alt bedre, hjalp med ammingen, sjekket stingene mine og var bare helt topp. Så for min del var det godt å bare komme seg hjem. De hadde ikke tid til meg der på barsel uansett. Denne gangen har jeg litt lavere forventninger... men jeg føler meg trygg på at det er et trygt sted å føde.

Noen som vet om det er vanlig å få omvisning på KK i løpet av svangerskapet? :)

Noen som vet om det er vanlig å få omvisning på KK i løpet av svangerskapet? :)

Man kan få det via fødselsforberedende kurs sa min jordmor (mulig man kan bestille bare omvisning også, det vet jeg ikke, men tror ikke KK selv har kapasitet til å ta omvisninger).

Den Norske Jordmorforening har kurs 1 gang pr mnd som koster 1200,- Kan lese mer på www.dnjhordaland.no

Og så er det hos privatjordmor. Hun tilbyr kurs med omvisning også. Kr 1000,- Kan ta kontakt på kontakt@privatjordmor.no
Vet ikke navnet på henne, det stod ikke på arket jeg fikk.

De to jeg vet om som tilbyr omvisning hvertfall :)

Har alle dere fra Bergen tenkt å føde på KK? Noen som har vurdert Voss (eller andre alternativer)? Vi har vært inne på tanken om Voss, men det er jo et stykke dit. Litt forskjell på 15 min til KK og 1,5 time til Voss.. Syns det virker som man får mer trygghet der. Noen som har erfaringer med Voss sjukehus?

Har alle dere fra Bergen tenkt å føde på KK? Noen som har vurdert Voss (eller andre alternativer)? Vi har vært inne på tanken om Voss, men det er jo et stykke dit. Litt forskjell på 15 min til KK og 1,5 time til Voss.. Syns det virker som man får mer trygghet der. Noen som har erfaringer med Voss sjukehus?
Vi skal føde på KK, har ikke født der før siden vi bodde et annet sted når min sønn ble født. Det er nok kanskje mer travelt og upersonlig, men om det skulle skje noe så tenker jeg at det likevel er et av landets største sykehus og man vil ha tilgang til alt en evt. måtte trenge. Vi har også bare 15 min dit og det er argument godt nok for meg, 1,5 timer er lenge å sitte i ro med rier og ikke minst lenge for en nyfødt.
Har selv hørt veldig mye negativt om KK, men velger å tenke at det ofte er det som kommer frem og ikke alt det positive. Som andregangs føler jeg meg også veldig trygg i forhold til meg selv og vet at jeg ikke trenger den samme oppfølgingen som sist, så visst jeg har en ukomplisert fødsel og får et friskt barn kommer vi sikkert til å reise hjem relativt kjapt :)
Lykke til med valg av sykehus, tror nok du blir fornøyd uansett hva du velger :) Selv skulle jeg gjerne født på Stord siden jeg selv er født der og veldig mange jeg kjenner har født der, men reiseveien blir for lang og da syns jeg ikke det veier opp for de gode argumentene :)

Jeg lurer også på hvor lang tid tok det fra legetimen til dere fikk brev i posten med innkalling til oul?

Vi skal føde på KK, har ikke født der før siden vi bodde et annet sted når min sønn ble født. Det er nok kanskje mer travelt og upersonlig, men om det skulle skje noe så tenker jeg at det likevel er et av landets største sykehus og man vil ha tilgang til alt en evt. måtte trenge. Vi har også bare 15 min dit og det er argument godt nok for meg, 1,5 timer er lenge å sitte i ro med rier og ikke minst lenge for en nyfødt.
Har selv hørt veldig mye negativt om KK, men velger å tenke at det ofte er det som kommer frem og ikke alt det positive. Som andregangs føler jeg meg også veldig trygg i forhold til meg selv og vet at jeg ikke trenger den samme oppfølgingen som sist, så visst jeg har en ukomplisert fødsel og får et friskt barn kommer vi sikkert til å reise hjem relativt kjapt :)
Lykke til med valg av sykehus, tror nok du blir fornøyd uansett hva du velger :) Selv skulle jeg gjerne født på Stord siden jeg selv er født der og veldig mange jeg kjenner har født der, men reiseveien blir for lang og da syns jeg ikke det veier opp for de gode argumentene :)

Skjønner deg godt:)
Vi får vel tenke litt på det, men sant som du sier. Om det skulle skje noe er vi jo på et stort sykehus med mange flinke tilstede. Blir nok sikkert det letteste med KK :)

Me fødte på KK for 2 år sidan, har ikkje noko negativt å sei om Fødeavdelingen :) det var fullt på føden når me kom inn, så vart sendt opp på Storken. Men sidan eg ville ha epidural fekk eg komme ned på føden når det vart eit ledig rom. Alle jordmødrene eg traff undervegs var kjempekoselige :) Barsel var så som så, traff på ei real megge av ein barnepleiar! Men resten var flinke.
Bur 45 min frå KK og nesten 3t frå Voss så valget er enkelt ;)

Jeg fikk brev i posten ca en uke etter legetimen, gikk veldig raskt synes jeg. Har du ikke fått time enda?
Jeg var til legen første gang i går (14+1), så er bare litt utålmodig iom at uke 18 faktisk nærmer seg :D men en uke skal jeg greie å vente ;)

Me fødte på KK for 2 år sidan, har ikkje noko negativt å sei om Fødeavdelingen :) det var fullt på føden når me kom inn, så vart sendt opp på Storken. Men sidan eg ville ha epidural fekk eg komme ned på føden når det vart eit ledig rom. Alle jordmødrene eg traff undervegs var kjempekoselige :) Barsel var så som så, traff på ei real megge av ein barnepleiar! Men resten var flinke.
Bur 45 min frå KK og nesten 3t frå Voss så valget er enkelt ;)
Godt å høre om folk som har god erfaring :)

Back
Topp