Noen husholdningsspørsmål

Juli2018

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Morsomt å se hvor like/ulike vi er :-)

Hvor mange er dere i husholdningen før babyen kommer?

Hvor mye bruker dere på matvarer i uka ca?

Hvor mye bruker dere pr. middag, gjennomsnittlig?

Hvor mange slag pålegg har dere i kjøleskapet «til enhver tid»?

Hvor mye tror dere dere kommer til å bruke på innkjøp til babyen før den blir født?

Vi er fire i husholdningen.
Vi bruker ca. 1500 kr. på mat i uka.
Jeg tipper gjennomsnittsmiddagen koster 130-150 kr.
Vi har 8-10 pålegg til enhver tid, pluss egg.
Jeg håper vi kommer langt med 10-12'000 kr.

Vi er 3 i husholdningen pluss katt, bruker snaut 1900 kr i uken på mat/husholdningsartikler inkl. bleier mv.
Middagene varierer veldig i sum, men vil tro at ca 90 kr er snittet.
Vi har bare typ 4-5 forskjellie pålegg, vanligvis leverpostei, gulost, kyllingskinke, skinkeost og makrell i tomat.
Til babyen kommer vi ikke til å bruke så mye tror jeg, har så mye etter storesøster. Tipper rundt 5-10.000. (Med unntak at vi kjøper ny (brukt)bil nr.2 til rundt 150.000) :P

Morsomt å se hvor like/ulike vi er :)

1. Hvor mange er dere i husholdningen før babyen kommer?
2. Hvor mye bruker dere på matvarer i uka ca?
3. Hvor mye bruker dere pr. middag, gjennomsnittlig?
4. Hvor mange slag pålegg har dere i kjøleskapet «til enhver tid»?
5. Hvor mye tror dere dere kommer til å bruke på innkjøp til babyen før den blir født?

1. 2 stykk
2. 6000kr (når vi ikke er på ferie)
3. Mellom 80-200kr
4. 4 (Skinke, ost, egg, syltetøy)
5. 10-30 000kr + ny bil... :)

Last edited:
1 vi er 3

2 bruker 7000 inkl alle husholdningsartikler inkl bleier, våtservietter etc

3 varierer veldig! Noen ganger 50 enkelte ganger 150

4 har sikkert rundt 8-10 pålegg

5 lite. Vi har alt fra før! Trenger ny tripp trapp stol og vippestol [emoji4]

1 vi er 3

2 bruker 7000 inkl alle husholdningsartikler inkl bleier, våtservietter etc

3 varierer veldig! Noen ganger 50 enkelte ganger 150

4 har sikkert rundt 8-10 pålegg

5 lite. Vi har alt fra før! Trenger ny tripp trapp stol og vippestol [emoji4]
Bruker dere 7000!! Kr på husholdningsartikler i uka?

Vi er 4 før baby blir født

Bruker ca 1000-1500 på alt som handles inn i uken.

Varierer veldig på pris. Mellom 50-100 kr ca

Ca 5-6 forskjelige pålegg

Har allerde kjøpt bilstol. Og har mye etter storesøstrene. Så tenker mellom 1000-3000kr

1: Vi er 3 (2 voksne og ei på 4) og en katt
2: Vi bruker maks 1250,- i uka.
3: Litt vanskelig å si hvor mye vi bruker per middag, siden vi ofte er i Sverige og fyller opp fryseren [emoji5]
4: Har vel som regel mellom 5 og 10 forskjellig pålegg
5: Kommer ikke til å bruke noe særlig da vi har alt fra før [emoji5]

1. Vi er to voksne og ett barn på ti og en hund

2. Vi bruker ca 2000 totalt på matbutikk pr uke.

3. Ca 50-80,- i ukedagene og 100-300 i helgene

4. I kjøleskapet har vi alltid 8 typer pålegg + nugatti og peanøttsmør som står på benken

5. Eneste vi har igjen fra storesøster på 11 er klær. Men utenom det må vi skaffe oss alt. Har kjøpt litt brukt på nettet, fått litt av min bror. Men vi kommer til å bruke mellom 17-20.000. Men da kjøper vi ny vogn som koster 11.000 + ekstrautstyr til den for 2. I utgangspunktet hadde jeg regnet med 30.000 men føler vi har kommet billig unna det med å få tak i mye brukt

Vi er to voksne. Bruker ca 1000 kr pr uke på matbutikk + at vi spiser ute ca 2 ggr pr mnd. Har ca 7-8 typer pålegg, der noe er sånn langtidspålegg som syltetøy og nugatti. Vi får nok en del barneutstyr fra venner og familie, men regner med å bruke ca 20000 på vogn, bilstol, stellebord og diverse annet.

Last edited:
1. Vi er to voksne, og to barn (18 og 11)
2. Ca. 1600 - 2000 kr
3. Aner ikke, kanske ca. 120,- snitt... Lavere i ukedagene, og mer i helgene...
4. Vet jeg heller ikke, som regel ganske velfylt og godt med både kjøttpålegg, ost og smørepålegg. Mannen spiser mye brødmat, jeg spiser nesten ikke brød og er ikke så variert i pålegget...
5. Vi må skaffe ALT! Kanskje 15 000 - 20 000,-? Vogn, bilsete, klær osv. Vi har sprinkelseng, vugge og tripp trapp stol etter storebror, det er det eneste.

1. Vi er to voksne
2. Ca. 1500
3. Litt usikker, kanskje 100-150 kr?
4. Varierer litt, men ca. 7-10.
5. Førstegangs her, så vi mangler absolutt alt. Regner med det fort blir 30 000,- totalt.

Oi, tror ikke jeg hadde våget å svare på denne.. Men jeg ser jo at å tenke over det setter ting i perspektiv og man kanskje kan revurdere mange valg i hverdagen:)

Hvor mange er dere i husholdningen før babyen kommer? To voksne

Hvor mye bruker dere på matvarer i uka ca? 1000-2000 kanskje, et sted mellom der.

Hvor mye bruker dere pr. middag, gjennomsnittlig? 110

Hvor mange slag pålegg har dere i kjøleskapet «til enhver tid»? 2-3

Hvor mye tror dere dere kommer til å bruke på innkjøp til babyen før den blir født? Får det meste arvet, men vogn og klær vil vi kjøpe selv. Blir vel ca å bruke 15-20 000 etter det jeg har sett ting koster.

Vi er to voksne. Bruker ca 1000 kr pr uke på matbutikk + at vi spiser ute ca 2 ggr pr mnd. Har ca 7-8 typer pålegg, der noe er sånn langtidspålegg som syltetøy og nugatti. Vi får nok en del barneutstyr fra venner og familie, men regner med å bruke ca 20000 på vogn, bilstol, stellebord og diverse annet.

Flinke dere er så klarer dere på så lite!

Flinke dere er så klarer dere på så lite!
Takk, vi ukehandler for å ha kontroll på forbruket. Før brukte vi mye mer, men da kastet vi også mye mat. Men det hender vi går over 1000 kr. Vi prøver å spise sunt, og det hender produktene koster mer da :)

Takk, vi ukehandler for å ha kontroll på forbruket. Før brukte vi mye mer, men da kastet vi også mye mat. Men det hender vi går over 1000 kr. Vi prøver å spise sunt, og det hender produktene koster mer da :)

Vi sliter med å holde oss under 7000 i mnd[emoji85] vi er riktignok 3 da! Men likevell [emoji28]

Back
Topp