noen hjemmesykepleiere her?

Twinmom83

Glad i forumet
siden jobben min er nedlagt,driver jeg å ser etter annen jobb,og så har jeg tenkt litt på det med hjemmesykepleier hos de eldre som trenger litt hjelp...det virker som en ålreit jobb,men jeg kjenner ingen som jobber sånn,er det noen her som har noe erfaring med dette? isåfall;er det er ok jobb,eller er det ikke noe særlig?

Jeg er sykepleier i hjemmesykepleien,og stortrives med det[:)]
Synes det er en veldig givende jobb. Møter så mye forskjellige mennesker i alle aldre og ulike situasjoner.
Det jeg liker svært godt med jobben er den selvstendige måten å jobbe på,er jo mye alene. Da får jeg lagt opp arbeidsdagen etter som det passer meg best,uten at det blir uenigheter med noen andre[:)]

Jeg har jobba helgestilling i hjemmesykepleien i ganske mange år. Trivdes godt med det, og spesielt den selvstendige måten å jobbe på, som Andréa sier. Du møtes også veldig mye forskjellige folk; noen trenger hjelp til fullt stell, mat m.m, men andre trenger "bare" medisiner og vil gjerne slå av en prat med det samme du er der [;)] Du får også mye frisk luft i løpet av arb.dagen [:)]
Det negative, som  gjør at jeg ikke vil jobbe der på en stund til ihvertfall, er stresset. Der jeg jobba var det vanvittig stress av og til, og jeg følte ikke jeg hadde nok tid til alle, selv om jeg fikk gjort det som stod på papiret. Men slik er det jo ikke overalt, så det er jo bare å prøve [:)]

Jobber i hjemme sykepleien og trives i utgangspunktet svært godt. Men har ikke jobbet dag på lenge, har nettopp begynt i 100%stilling igjen. Jobber i en stor sone i en større by.
Det som jeg ser som en ulempe er at det siden jeg kom tilbake fra perm i feb har vært utrolig travelt på kveldene, samt at kveldene er til 23, og det er ofte overtid slik at jeg er der til 23.30. Men selve arbeidet er kjekt. Man treffer på mange koselig folk i forskjellige sitasjoner.
Det er bare til å sende en pm hvis d et er noe spesifikk du lurer på.

Jeg syntes det er helt topp,man har opplagt program hfor dagen på hvem man skal til og hva man skal hjelpe med der,alt fra tilsyn og medisiner,dusj/stell,sårstell osv...mye variert noe jeg liker jobber også på dement avd og vikar i bolig med psykisk utviklingshemmede,men der syntes jeg det kan bli ensformig,det samme hver dag og samme pasienter.
Her er det en liten plass jeg er godt kjent og kjenner veldig mange av pasientene siden dette er ei lita bygd,vet ikke om jeg hadde turt og kjøre rundt i oslo eller andre storre steder he,he er ei pyse.

Back
Topp