Noen her

Jeg har hatt og har bekkenløsning nå igjen. Mitt råd er : hør på kroppen og slutt å gjøre de tingene som gjør vondt. Selv går jeg til fysioterapeut + går på trening for gravide med bekkenløsning som holdes av fysioterapeut to ganger i uka.

For min del gjør det meste vondt, så da gjør jeg litt av det meste, men det er mange ganger jeg må avbryte turen eller hva enn jeg gjør pga smerter.

Sånn generelle råd er:
Gå med korte skritt
Sov med en fast pute mellom bena
Reis deg opp med samla ben
Sett deg på kanten når du reiser deg
Ikke sitt med beina i kors
Unngå sideskritt

Jeg ville startet med å snakke med legen og fått henvisning til fysioterapeut.

Ikke så kult med bl, men går an å leve med ;)

Sent from my iPad using Tapatalk

Tusen takk for bra tips :) Tenkte å ringe til legen min i morgen å få henvisning til fysioterapeut

Ikke så lett å følge disse gode rådene når du har 4 barn i alderen 1 til 8 år :p da blir det fort gjort å glemme seg ut, men prøver å følge dem jeg kan :)

Ikke så lett å følge disse gode rådene når du har 4 barn i alderen 1 til 8 år :p da blir det fort gjort å glemme seg ut, men prøver å følge dem jeg kan :)
Huff ja, har en 2 åring og det er vanskelig nok :p i tillegg er jeg en person som blir sprø av å ikke bevege meg litt hver dag så går nok mer tur enn jeg burde og jeg kjenner at det straffer seg på kvelden de dagene jeg går tur.

Men prøver å ta hensyn til mine egne begrensninger. Til slutt stopper det seg selv uansett, enten jeg vil eller ikke og jeg prøver å unngå å komme dit. For da er det veldig vondt. Det var lettere sist da jeg bare hadde meg selv å ta hensyn til.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ja merke det e vanskelig med en treåring i hus... Men Så blir eg så fortvila ette å ha slappa av ein ston, for eg føle ikke det hjelpe!

Ingen råd, men har du fått undersøkt bekkenet og er du sikker på at det er en løsning og ikke en låsning?

er vel ikke stort mere enn de rådene du allerede har fått over her... sliter med smerter hele tiden nå, så fort jeg har litt mer belastning på det ene benet skyter smertene. Går til fysio, men det blir jo ikke bedre av det - de kan bare stagnere litt og hjelpe på så det ikke blir så ille fremover!

Her gjør ALT vondt, vondt fra jeg står opp til jeg sovner... men klarer ikke helt å bare sitte i ro og se på alle andre, så presser meg nok litt mer enn hva jeg burde :(

Har lest litt om både bekkenløsning og bekkenlåsning og tror det er en bekkenlåsning jeg har fått. Har kjent på en smerte i korsryggen som sprer seg nedover isjasnerven på høgre side. Dette kommer særlig etter arbeid som husvask eller om kvelden da jeg kommer hjem fra jobb. Noen ganger er det så vondt at jeg ikke klarer å tråkke på høgre fot. Å snu seg i senga er også et mareritt.

Har lest at osteopati er en behandling som visst nok skal virke. Noen som har hatt bekkenlåsning før og som eventuelt har prøvd osteopati?

Som regel går bekkenløsning og låsning hånd og i hånd, eller om hverandre. Jeg sliter med begge deler! Og jeg får virkelig svi hvis jeg er litt normalt aktiv en dag :/ utrolig kjedelig, slik er det med disse graviditetshormonene som gjør alt så mykt!

Jeg hadde bekkenLÅSNING for 6 uker siden , gikk til kiropraktor og han knakk opp bekkenet mitt . Fantastisk deilig følelse , og adjø smerte ! Var til 4 behandlinger :-)

Har lest litt om både bekkenløsning og bekkenlåsning og tror det er en bekkenlåsning jeg har fått. Har kjent på en smerte i korsryggen som sprer seg nedover isjasnerven på høgre side. Dette kommer særlig etter arbeid som husvask eller om kvelden da jeg kommer hjem fra jobb. Noen ganger er det så vondt at jeg ikke klarer å tråkke på høgre fot. Å snu seg i senga er også et mareritt.

Har lest at osteopati er en behandling som visst nok skal virke. Noen som har hatt bekkenlåsning før og som eventuelt har prøvd osteopati?
Jeg har bekkeløsning, men også smerter som deg. Ville snakket med noen eksperter uansett for å se hva det er. Trur ikke det går an å bare diagnostisere ut i fra smertene.

Jeg hadde bekkenLÅSNING for 6 uker siden , gikk til kiropraktor og han knakk opp bekkenet mitt . Fantastisk deilig følelse , og adjø smerte ! Var til 4 behandlinger :-)
Heldig med en quick fix da :D det hadde vært en drøm :)

Slik jeg har forstått det er det lett å fikse låsning , men ikke løsning . Er fan av kiropraktor jeg da og naprapater ...:-)

Var til kiropraktor annenhver dag uten at hun klarte å løse opp noe :) var godt en dag så var smertene tilbake. Men så har jeg ikke gjort noe med problemet siden deg startet i 2004 :) kanskje derfor :p

Har gått til osteopat for mye annet, og det eneste som noen gang har hjelpa på meg. De knekker også hvis det er låsning:) anbefaler osteopat på det sterkeste. Har selv fått bekkenløsning og skal begynne hos osteopat igjen nå :)

Ingen råd, men har du fått undersøkt bekkenet og er du sikker på at det er en løsning og ikke en låsning?
Har kje tenkt på bekkenløsning.. Har ikke fått undersøkt bekkenet, får vel ikke time før på nyåret nå tenker jeg.. Tror Jørgen har ferie nå, var ingen svar å få på telefonen idag.. Jeg har hatt svake smerter hele tiden men i to uker har det vert utrolig vondt uansett hva jeg gjør.

Back
Topp