Noen her som...

mai__baby08

Glad i forumet
Har blitt satt igang med ballong som kan fortelle meg litt om åssen det var for dere?
Blir satt igang til mandag...og kjenner jeg gruer meg litt...

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Sniker litt fra oktober..

Jeg ble satt igang i første svangerskap. Ble satt igang med ballong i uke 38.
Møtte opp på ahus mandag mirgen og undersøkt før jeg fikk satt inn ballong. Fikk beskjed om å dra hjem og slappe av for så å komme tilbake morgenen etterpå. Ingenting skjedde og ballongen datt ut i løpet av natta. Da jeg kom tirsdag ble jeg innlagt og fikk lagt inn hormonpiller hver andre (eller tredje) time hele tirsdag. Ingenting skjedde da heller ikke engang kynnere, fikk beskjed i 9 tiden om at jeg ikke fikk flere piller og at de skulle ta vannet onsdag morgen så jeg måtte bare sørge for godt med søvn den siste natta.. Jeg måtte bli på sykehuset men sambo reiste hjem. Ca 2230 hørte jeg et knepp fra underlivet og vannet gikk. Gikk fra ingen tegn til konstante rier med en gang, åpning fra 2 til 10 cm på ca en time.. Ble trillet inn på fødestua 2345 , sambo kom 2350 og datteren vår var ute kl 0003 ;)

Det skjedde fort (styrtfødsel) da det først satte igang. Nå skal det sies at jeg kommer ifra en familie med raske fødsler, men ingen andre har brukt så kort tid..
Alt gikk bra med meg, måtte sy et pyntesting og var oppe i dusjen på fødestua 0115. Datteren hadde navlestrengen to ganger rundt halsen og var litt stresset pga det men alt vel og hun gråt med en gang. Hun var derimot født med et hematom (hevelse/kul) i bakhodet pga kjapp fødsel. . Denne forsvant etter noen dager ; )

På "mobben"

Ok... hadde du noe åpning før de satte inn ballong? Jeg har gått rundt med 2 cm åpning en stund nå og ble strippet igår...

Hadde ikke noe åpning nei.. som jeg kan huske i allefall. Mener å huske at det var derfor de begynte med ballong istedenfor å gå rett på hormonpiller..

På "mobben"

Ok... fikk beskjed at de skulle bruke ballong på meg.. for å få 3-4cm så skulle den dette ut av seg selv..og deretter dkulle de ta vannet...har fødet normalt 2 ganger før.. hva er forskjellen på å blu satt igang og en naturlig fødsel? Vært 2 drømme fødsel jeg har hatt tidligere. ..

Jeg og blir satt igang på mandag, og tror dei begynner med ballong... Jeg er innlagt på sykehuset, så går bare å venter ;) lykke til! :)

❤ Venter ei lita jente 16 september ❤

Kan jeg spørre om hvorfor du blir satt igang? Jeg blir det pga svangerskapsforgiftning.. har åpning og ble fortalt at de skal sette inn ballong når jeg kommer... og denne ballongen skal dette ut når man har 3-4 cm åpning.. så tar de enten vannet el så får jeg pille. .

Jeg har mulig intrahepatisk kolestase, som er den farlige sv.skapkløen... Da vil dei sette meg igang så jeg føder før uke 38, pga baby kan dø i mors liv... Vært på sykehuset siden mandag, og får ctg 2 ganger om dagen

❤ Venter ei lita jente 16 september ❤

Lykke til ihvertfall :) det kommer nok til å gå kjempe fint :) når blir du satt igang? Blir satt igang kl 10.00 jeg.. gruer meg egentlig..

Back
Topp