noen her som vet? ang base...

Lille Luringen

Elsker forumet
Vi vil ha maxicosi base, beltebase. I mitten på vår bil, men der er litt opphøyt på gulvet der i mitten hvor vi ska ha basen. (ja jeg vet vi sikkert må dra o prøve) men er de noen som vet om man kan ha base der, tenker på de benet på basen som ska ner i gulvet!! Er de mulig? Vi har volvo v40....

Nei, maxi cosi er ment for sideplasser den.
Om ikke det har skjedd noe nytt på den fronten i det siste.

Står iallefall det i billisten som fulgte med setet vårt.emoticon

jeg vet ikke... men kan aldri tro at det går egentlig... ikke om det er mye opphøyning der basen skal stå, for det benet er jo ganske langt...

Vi har også volvo V40, men vi har hatt sete på siden.
Vi hadde acta graco sete med beltebase til. Den basen kan man stille på det støttebenet som er.
Vi har brukt det sete i midten i en annen volvo, og det gikk fint å stille støttebenet kort da vi hadde det i midten.

Men vet ikke hvordan den basen du har er. Mye mulig det går å stille støttebenet på det.
For det skal jo passe i mange forskjellige biler, og da er det jo forskjellige lengder der og.

Jeg ville nok ikke plassert en base med bein som er flatt på en midtsak bak, er den i en y.. slik at den kan stå på begge sider bak så. Har kun brukt seter i midten når gulvet har vært flatt. Tror ikke det går....

Takk for svar... har ikke kjøpt base enda og ikke stol heller for den delen.. Ettersom jeg har to storegutter som sitter i beltestol så tenkte jeg kansje de va mest lurt o ha dem til siden og bebis i mitten, men blir utrolig tungvindt hvis man ikke kan ha base.... :(

Noen som har erfaring med to beltestoler ved siden av hverandre og sen bebisstol til siden? Men er de egentlig lurt og ha beltestol i mitten bak?

Vi har acta graco sete med beltebase, den har vi hatt både på siden og i mitten og d går fint for støttebenet kan endres på! Men kan hende dere får problemer med bredden i bilen. Vi måtte bytte bil for å få d til, vi hadde en ford focus stv men hadde ikke sjangs til å få inn 3 stoler bak i den. Vi sjekka veldig rundt og leste en del tester å og d er ikke all verden av biler så har plass til d! Vi har en på 8 år, en på 2,5 år og minstemann som er snart 5 mnd!

Vi skal ha en babystol med base i midten selv om det er forhøyning på gulvet der, kan justere støttebenet. Har 2 større søsken med hver sin bilstol. Skrev mail til Trygg Trafikk og fikk til svar at det gikk greit så lenge stolene sto stødig og man fikk strammet selene. Gjorde ingenting om det ble trangt der heller.

Vi har kjøpt Maxi-Cosi Cabriofix med Easyfix base, altså den som kan festes med både isofix og belter. Jeg prøvde bare for moro skyld å feste basen i midten på vår VW Passat stasjonsvogn 2010 modell, men benet var for langt også på den korteste innstillingen, så basen ble løftet opp fra setet. Men vi har 3-punktssele i midten også, så om det blir krise og barnesetet MÅ stå i midten noen turer så kan det jo festes godt med det.

Vet ikke om den forhøyningen i midten av gulvet bak er noe lavere i bilen deres, men det går jo evt sikkert an å gå til en butikk og spørre pent om å få prøve basen i bilen? Da ser du jo fort om det går greit eller ikke.

*Nothernstar* skrev:
Vi skal ha en babystol med base i midten selv om det er forhøyning på gulvet der, kan justere støttebenet. Har 2 større søsken med hver sin bilstol. Skrev mail til Trygg Trafikk og fikk til svar at det gikk greit så lenge stolene sto stødig og man fikk strammet selene. Gjorde ingenting om det ble trangt der heller.

nei gjør ikke noe om d er trangt. spørsmålet er bare om d går, d gjorde d nemlig ikke her! og om du får satt inn stolene så er d greit at sånn som min 8 åring her tar på belte selv får hånden nedimellom nettopp til å få på belte! D å ha basen i mitten gjorde vi også, men med en veldig gal stilling på ryggen når man skal løfte stolen ut av basen så funka ikke d så veldig lenge her i alle fall! Så er veldig greit å prøve først før man handler emoticon

Back
Topp