Noen her som var vært på cruise?

mormarion

Gift med forumet
Vi reiser til Valencia på Lørdag, og på cruise med adventure of the seas på søndag, i middelhavet. I går fikk vi greie på at barn som ikke var pottetrent IKKE fikk bade i barnebassenget på skipet! Vi sendte mail, og fikk bekreftet at dette stemte!
De kan vel ikke mene seriøst at en gutt på 13 mndr skal sitte på dekk hele dagen, i 35 grader og ikke få bade og kjøle seg ned? 
Hva ville dere gjort?

Vi har ikke bestilt og betalt selv, for da ville vi ikke reist før barna var mye eldre, men har fått spandert da vi skal feire en dobbel 60 års dag på skipet.

Burde vel ikke være noe i veien for at ungen kan bade med badebleie vel

er sånn hos de fleste cruiseselskaper. ikke pottetrent og under 3år= badenekt... desverre.
dumt at de ikke har ett eget lite babybasseng. men er nok ikke mange så små på cruise. OG dumt at dere ikke ble fortalt dette under booking

håper dere får en fin tur tross alt! :)

Vi har handlet inn badebleier, og kommer til å ta på han det under bade shortsen. Så får han bade helt til noen kaster oss ut fra bassenget :P 

rico skrev:
Jeg har da vært på cruice og sett små barn i basseng. og jeg ser jo at dem ikke er pottetrente.
Men jeg vil jo annta at dem da kanskje ikke har tenkt på at barnet har på seg eventuelt badebleie.

Er det RCCL dere skal reise med?

Ja, det er RCCL vi skal reise med.

Jeg hadde ringt og hørt om det gikk bra med badebleie, hvis ikke hadde jeg nok ikke dratt med en så liten en som ikke fikk bade.. kan jo bli veldig varmt..

mormarion skrev:
Vi har handlet inn badebleier, og kommer til å ta på han det under bade shortsen. Så får han bade helt til noen kaster oss ut fra bassenget :P 

Har han en litt stor badeshorts, er det jo ikke sikkert at de ser badebleien under engang

Det sto en artikkel om dette i det nye f&b bladet nå faktisk. At reglene på alle cruiseskip er ikke bade før dotrent, men at de sjelden praktiserer det.. Kjør på dere, hva er det værste som kan skje?

Ville kjøpt inn badebukse fra spar kjøp eller barnas hus jeg.

Vi har det til ungene her, de ser ut som vanlig bikinibukser eller boxer badebukser, men inni er det et stramt sperrelag som gjør at hvis ungene bæsjer så holder bæsjen seg i buksa... Ergo trenger man ikke badebleie, og da kan vel ingen si noe ;)

Bleieboden har også fine badebukser :)
http://www.bleieboden.no/kategori.php?kategori=21&subkategori=63

Vi var på Allure of the seas, med rccl. Der hadde de et eget lite plaskebasseng, med oppvarmet vann til de minste. De var strenge på at bleiebarn hadde badebleier, og holdt til i det bassenget. Det fungerte for oss, vi byttet litt på å sitte på kanten mens hun stupte rundt og koste seg. Hadde med seg en liten badeleke, også var det et par fontener oppi der som hun likte å krabbe under.

Qualitas skrev:
Jeg hadde ringt og hørt om det gikk bra med badebleie, hvis ikke hadde jeg nok ikke dratt med en så liten en som ikke fikk bade.. kan jo bli veldig varmt..

Vi reiser, og kommer til å prøve oss hver dag. Han kommer jo til å ha på seg badebleie hver gang han er i bassenget, og badeshorts utenpå. Vi kan jo ikke avbestille, da det er betalt over 30.000 for denne uken!

Qualitas skrev:

Vi reiser, og kommer til å prøve oss hver dag. Han kommer jo til å ha på seg badebleie hver gang han er i bassenget, og badeshorts utenpå. Vi kan jo ikke avbestille, da det er betalt over 30.000 for denne uken!

Vi skal også på cruise med voyager of the seas. Jeg har forstått det slik at det er ulikt på de ulike cruisene, noen har tilrettelagt med egne basseng for bleie barna, jeg også ringte å hørte og der fikk heller ikke lillemann på 19 mnd bade i bassenget, kan bli passe krise for han om det er varmt og han ser bassenget, så vi også kjører på til vi blir hentet opp...når reiser dere? si hvordan det gikk da.

vi var på cruise i karibien for over 3 år siden, men da uten barn, så aner ikke hvordan det var der. Men cruise er FANTASTISK: GLED DERE!!!!!!!!!!!!!

Back
Topp