Noen her som trener?

FrøkenFin

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Septemberlykke 2021
Isåfall: hva trener dere? Trente dere før dere ble gravid?
Jeg fikk noen brosjyrer av legen min, fra helsedirektoratet hvor alle gravide (her er ikke risikosvangerskap inkludert, da hver enkelt lege må avgjøre hva som er bra/ikke bra) ble oppfordret til å trene hvis de ikke allerede gjorde det.
Det var også forslag til hva slags øvelser.

Jeg har en veldig aktiv hverdag, og har begynt en 30 minutters treningsøkt hver dag nå, i tillegg. Er frisk og rask. Men idag fikk jeg litt vondt rundt der den venstre eggstokken min er mens jeg gjorde en del hoppe-øvelser (kondisjonstrening), og ble litt redd...

Jeg mener å ha hørt at man bør unngå hoppeøvelser!? Men er ikke helt sikker på om det bare gjelder dem som ikke har trent noe særlig fra før..

Jeg jogger og skal fortsette med det så lenge jeg greier det. Skal begynne å trene styrke på treningssenter også:) Jeg får også litt "vondt" i magen, men er helt ufarlig:)

jupp jeg trener.. Har vært mindre av de siste ukene, pga kvalme og ingen matlyst... Men skal tilbake:) blir styrke, og så går jeg masse på mølla. Sykler, ror og yoga/pilates:)

Brukte mye tid på yoga/og svømmingen sist, og vil det igjen:)

ja jeg trener men har blitt lite den siste uka... vært mye trøtt men hjelper jo i grunn å trene. Sist svangerskap trente jeg masse spinning helt til jeg var så stor at jeg ikke kom forbi syklene.. hehe..

Legen min sa det var bare å fortsette som før men såklart ta litt hensyn til formen. Og ikke begynne å trene hard om man ikke har gjort det før :)

Så godt å høre! Da bekymrer jeg meg ikke så veldig, og fortsetter treningsopplegget :)
Matlysten min har økt noe enormt, magen rumler med en gang jeg er ferdig med å spise et måltid. Så jeg tror det er veldig lurt å fortsette treningen.

Det er mye man hører at man ikke skal gjøre, mamma gikk på earobic under hele svangerskapet med meg (sluttet når magen ble for stor og tung), og jeg er jo vel bevart :D

Jeg prøver å få til en lenger gåtur hver dag og svømmer en gang i uka. Blir litt skigåing også, men det spørs hvor lenge bekkenet tillater det (kjenner det skurrer litt allerede). Ellers er jeg litt bekymret for å ta meg for mye ut siden jeg har hatt to SA. Tenkte jeg skulle rådføre meg med legen min hvor mye og hvordan trening som er bra. Er nok blitt litt mindre aktiv etter at jeg oppdaget at jeg er gravid i frykten for å miste, men jeg vet jo innerst inne at trening ikke skader. Synes det er vanskelig å finne en ballanse. 

jeg trener 3 ganger i uka med personlig trener å hun sa at jeg kunne gjøre alle øvelsene men prøve å unnga spenst-hopp osv ;) men kjenner jeg er veldig trøtt enkelte dager å klarer ikke å yte like godt :P vi trener veldig mye forskjellig (tung styrke, kondis, tabata osv) KJEMPE gøy ;) har helt panikk for å gå opp mye i vekt denne gang også :/ gikk opp ca 35-40 kg i forje svangerskap pga svangerskapsforgifting :/ så krysser fingrene for at dette skal gå bra ;) 

Har alltid trent, men nylig gravid med 4 barn fra 7 1/2 år og nedover, finner jeg ikke energien. Men jeg pleier ikke trene før etter uke 12 for får så lett blødninger, vil helst prøve å unngå det. Så skal prøve å trene igjen etter det

Back
Topp