Noen her som spiser....

Stibli

Forumet er livet
... kjøttdeig? Ja, du leste riktig. Da jeg gikk på barneskolen hadde vi en førskolelærer som lagde varm mat til oss hver fredag. Vi var en liten gjeng med jenter som alltid hang på kjøkkenet når dette pågikk, og fikk med oss at han likte godt å ta noen biter av kjøttdeigen rett etter den var kasta på pannen (altså lett lett brun).

Så kom jeg på videregående og hadde en forholdsvis spesiell gutt i klassen. Det viste seg etterhvert at han var av samme utgaven, men kanskje enda mer ekstrem. Kan gi et (kvalmt) eksempel: Vi var på bytur med klassen og det var satt av tid til lunsj der folk kunne gjøre hva man ville. Alle i klassen gikk på Dolly, men denne gutten forsvant. Kom tilbake 10 min etter med en pakke kjøttdeig. Åpna den og gomla i seg midt på Dolly. kjøttdeig med bare fingrene.[:'(] *brekker meg av tanken*
Syns dette var j***** ekkelt, og småklagde til ene læreren som var med. Ei voksen dame på rundt 50 år, som var helt normal - trodde vi [8D] Men hun bare utbrøt til denne gutten "Åh, ***** - det er jo så sinnsykt godt." Vi trodde selvfølgelig at dette bare var tull, men neida. Dama var dønn seriøs og fortalte at hun ofte slet med at hun spiste opp halve kjøttdeigpakken før hun rakk å steke den til middag. Ungene hennes likte det også veldig godt, for hun hadde selvfølgelig lært dem å like det. Har fått dette bekreftet av ene sønnen hennes som var like gammel som oss. Og det kan jo nevnes at dette var rett etter E.coli-saken, med andre ord ikke bare ekkelt men ganske farlig også.

Ble langt dette, men ville bare påpeke at det ikke var 1 ekstremt tilfelle jeg hadde å henvise til, men 3 [8D]

Jeg spiser ALDRI rå kjøttdeig. Er så nøye med å steke den godt ja.. Kanskje de hadde sånne vampyr trekk .. For rå kjøttdeig er jo gjerne litt blodig også.. [&:][:'(][:'(][&:]

exen smakte liksom på kjøttbolledeigen før han stekte de (for å sjekke om den var krydra nok) men jeg klarer ikke det en gang...   er helt enig med og syntes det er dødskvalmt og skummelt med tanken på bakteriene

Jeg trodde det var farlig å spise behandla kjøtt rått?

ÆSJ !!![:'(] Jeg har smakt rå kjøttdeig og det er ikke noe å skryte av[8D]

det hadde eg aldri spist,fysj og æææsj!![:'(] aldri hørt om noen som spiser rå kjøttdeig nei....

mange som ikke er som meg her i verden å glad er jeg for det, ville aldri satt meg ned å spist rått kjøtt av noe slag....

Er ëkkelt ja[&:] men er faktisk en rett du kan få på retsurant.. Da heter det tartasteak. rå kjøttdeig med et rått egg på[&:]

Tartar er jo rått kjøtt da. Biff kan jo også være ganske rå inni....

Ikke at jeg vil ha det men....

Jeg kan gjerne smake litt på rå kjøttdeig og spesielt når den er lett stekt (akkurat lagt i panna) nam nam.... ikke bra men det er sååååå godt.... Gjør det selvfølgelig ikke når jeg hra vært gravid og nå som jeg er gravid.... rått bacon og er nam.... og kjempe rå biff.... men det er ikke farlig og spise da [:D]

Jepp jeg er gal....jeg vet det...hehe[8D]

da vet jeg at jeg skal aldri bestille tartar....

ORIGINAL: siljed

Er ëkkelt ja[&:] men er faktisk en rett du kan få på retsurant.. Da heter det tartasteak. rå kjøttdeig med et rått egg på[&:]

jepp var nettopp det jeg hadde tenkt å si også. Men ekkelt-ja! Kunne ikke ramle meg inn å spise den rå. Ikke egget heller, for den saks skyld.[:'(]

[:'(][:'(][:'(] Nei takk!

Da vi var i Tyskland så så vi at det selges vanlige brødsiver med rå kjøttdeig og løk, ja, RÅ. Har ikke smakt på de, men det var fra klassen vår som kjøpte et. Og han sa at det smakte helt ok. Jeg er ikke så glad i rå kjøttdeig pga bakterier. Men når jeg steiker biffstrimler f.eks, så er jeg som lærerinna deres, bruker å ta noen strimler som er fortsatt rå, fra stekepanna og spise de. SYnes det er kjempe godt.[8D] Elsker veldig rå biff. Men spiste det aldri mens jeg var gravid eller ammet.

Back
Topp