Noen her som leier ut?

Missi_85

Elsker forumet
Er det noen av dere damer som har leieboere?
Er på jakt etter å høre andre erfaring med å leie ut. Vi har kjøpt et hus vi tar over i Mai, og skal leie ut 2. etg noen år. Det er 80km, 2 sov, bad, kjøkken og stue. Gangavtand til høyskolen her i byen,og ligger i samme avstand som studentsamskipnaden sine hybler. Høres 7000 ut som en grei pris? Og er det noen som har erfaring med å leie ut til studenter? Er redd for festbråk og slik.. emoticon Eller ville dere valgt feks barnefamilie? Dette er noe vi diskuterer masse i heimen for tia, hva er deres erfaringer??

Prisen kommer an på standard på leiligheten og hvordan markedet ellers er der leiligheten ligger.

Det finnes studenter som aldri fester, og "etablerte" familier som bråker og er vanskelige å forholde seg til - så generaliseringer er igrunn ganske unyttige. Be om referanser.

7000 høres ut som en fin pris :) Har dere tenkt på egen strøm til leieboerne da? eller er 7000 ink strøm? Det er jo litt å tenke på, dekker det strøm, vann og andre utgifter?

Jeg personlig ville ha tenkt på barnefamilie. Jeg tenker at di er mer stabile iforhold til inntekter og betaler punktlig. Ikke at studenter er veldig mye værre, for all del. Men di studerer. Tiden blir brukt til skole og lesing. Og lite tid til jobb. Selv om det sikkert finnes noen som er punktlig på husleien som skal betales.

bare noen tanker fra meg :)

Jeg er leieboer, og erfaringen min er om man priser seg for høyt, så vil man få hurtig utskifning av leieboere. Om man ønsker leieboer som bor der en stund, så priser man seg ikke så høyt opp, og har heller rolige stabile leieboere, som bor der fordi de ikke må flytte da prisen er for høy, og de føler de bor seg ihel.
Kommer naturligvis ann på hvor i landet du holder til. Prisene varierer litt ut ifra markedet på stedet man bor.
Sjekk finn.no og se hva leiligheter på samme størrelse og antall soverom ligger på.

Vi leier ut under etarsjen her til min bror og jenta hans.
Her leier vi ut alt inkl, strøm,vann mm for 5000 kr i måneden.

Bouncy the Butthead Slayer skrev:
Prisen kommer an på standard på leiligheten og hvordan markedet ellers er der leiligheten ligger.

Det finnes studenter som aldri fester, og "etablerte" familier som bråker og er vanskelige å forholde seg til - så generaliseringer er igrunn ganske unyttige. Be om referanser.

Standarden er helt ok, er litt gammelt men markedet generelt er høyt priset i området. Er en meget attraktiv beliggenhet.

Sant sant det du sier, barnefamilie er vel egentlig ikke en garanti for at de er rolige om kvelden.. Dessverre..

**Anim** skrev:
7000 høres ut som en fin pris :) Har dere tenkt på egen strøm til leieboerne da? eller er 7000 ink strøm? Det er jo litt å tenke på, dekker det strøm, vann og andre utgifter?

Jeg personlig ville ha tenkt på barnefamilie. Jeg tenker at di er mer stabile iforhold til inntekter og betaler punktlig. Ikke at studenter er veldig mye værre, for all del. Men di studerer. Tiden blir brukt til skole og lesing. Og lite tid til jobb. Selv om det sikkert finnes noen som er punktlig på husleien som skal betales.

Dekker nok ikke strøm,men vann og annet er inkl.
Da jeg var student betalte jeg alltid til tiden, de får jo støtte fra lånekassen så de kan ikke si at de ikke har penger fordi de ikke har fått lønn osv.. Men absolutt noe å tenke på ja..
bare noen tanker fra meg :)

Thep1 skrev:
Vi leier ut under etarsjen her til min bror og jenta hans.
Her leier vi ut alt inkl, strøm,vann mm for 5000 kr i måneden.

Det var billig! :) Men blir vel gjerne noe annet når man leier ut til familie.

vi leier ut en borettslagleilighet som vi ikke får solgt, den ligger i ålesund ikke langt fra sentrum (ca 10-15 min å gå) den er rundt 40 kvadrat, med 1 soverom og stue med åpen kjøkkenløsning + bad og 2 boder, vi leier den ut for 6000 pr mnd + strøm og vi har ingen problemer med å leie den ut, er nesten kamp om å få den, og telefonen ringer hele tiden med folk som er interessert når vi har annonse i avisen!!
vi har forøvrig vært litt uheldig med den siste leieboeren vår (som bor der enda) hun har ikke vært noe flink å betale punktlig, og vi har som regel måttet mase i et par uker før husleien kommer, og da kan det komme en tusenlapp her og en tusenlapp der til vi har fått hele husleien!! Men nå har hun endelig fått ordnet med nav slik at de betaler husleien for henne (de trekker henne i utbetalingen hennes og setter det over til oss) og da kommer den heldigvis punktlig!!!
vil anbefale å ha depoitum når dere leier ut!! det har ikke vi og det angrer jeg på!!

Vi leier ut 2. etasje i huset til en barnefamilie. Vi bruker utleiemegleren, så alt ble ordnet for oss. De bestemte riktig pris, holdt visning, sjekket referanser og kredittsjekk, fant veldig hyggelige leieboere, ordnet med depositum, og sørger for at vi får husleien presist. Vi var veldige sikre på at vi ikke ville leie ut til studenter siden vi bor i huset selv, selv om vi kunne fått mer for leiligheten dersom vi kalte det 3 hybler. Vi får 9000 for leiligheten, her er leiemarkedet dyrt. Hadde vi leid ut til studenter kunne vi tatt minst 4000 fra hver.

Strikkeguri skrev:
vi leier ut en borettslagleilighet som vi ikke får solgt, den ligger i ålesund ikke langt fra sentrum (ca 10-15 min å gå) den er rundt 40 kvadrat, med 1 soverom og stue med åpen kjøkkenløsning + bad og 2 boder, vi leier den ut for 6000 pr mnd + strøm og vi har ingen problemer med å leie den ut, er nesten kamp om å få den, og telefonen ringer hele tiden med folk som er interessert når vi har annonse i avisen!!
vi har forøvrig vært litt uheldig med den siste leieboeren vår (som bor der enda) hun har ikke vært noe flink å betale punktlig, og vi har som regel måttet mase i et par uker før husleien kommer, og da kan det komme en tusenlapp her og en tusenlapp der til vi har fått hele husleien!! Men nå har hun endelig fått ordnet med nav slik at de betaler husleien for henne (de trekker henne i utbetalingen hennes og setter det over til oss) og da kommer den heldigvis punktlig!!!
vil anbefale å ha depoitum når dere leier ut!! det har ikke vi og det angrer jeg på!!

Der ble jeg sikker på at vi har satt riktig pris gitt :) Takk! Dette er også i Ålesund, og leiemarkedet her er ganske stramt. Husker selv da jeg var student var det vanskelig å finne noe sted å leie. Så flott at det går an å få en slik ordning med Nav da slik at dere får pengene deres :) Depositum er også notert!

Back
Topp