Noen her som jobber to-delt turnus her?

Raro

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Jeg jobber 100% på sykehjem.. Jobben i og for seg går fortsatt veldig greit.. Men det jeg sliter med er å gå fra seinvakt til tidligvakt.. Er bare så kake disse tidligvaktene.. Går fra stol til stol :confused: Nå i helgen jobbet jeg.. og da jobbet jeg sein fredag, tidlig lørdag, sein søndag og tidlig mandag.. PUH.. Litt av en helg..
Noen flere som sliter med dette?

Jobber ikke turnus selv, men har gjort det og kan forestille meg at det er slitsomt når man er gravid, er ikke mulig å få byttet litt rundt på turnusen så den blir lettere for deg da?

Jeg har det akkurat likt.. Er slitsomt, får lite søvn og ender ofte opp med migrene. Jordmor sa til meg at vi har rett på å få tilrettelagt. Evt. Gå dag dag eller kveld kveld.

Jeg går tredelt 100 % som sykepleier på sykehus...! Jeg måtte kaste inn håndklet i uke 7.... Jg fikk 25 svangerskapspenger(ikke sykemelding!) som gjør at sjefen får tilrettelagt turnusen min... Nå slipper jeg sein-tidlig, samt nattevakter! Det er noe helt annet nå :) kan anbefales!! Og ja, jeg har også forstått det sånn at man har krav på tilrettelegging...!

Samme her! Når jeg har vært på kveld og skal på dag etterpå så føler jeg bare at jeg er hjemme og snur i døren! Blir sliten av det. Det er heller ikke kjekt når jeg er så morgenkvalmen.

Gjorde før, og syntes det var slitsomt når jeg ikke var gravid, så hadde aldri i verden orka nå.. Husk at du har rett på tilrettelegging, er dere en IA-bedrift kan man få tilretteleggingstilskudd og er sjefen vanskelig kan man få svangerskapspenger i forskjellige brøker (som ikke går på sykemeldingskvota) slik at du slipper sen-tidlig hvis det er problematisk for deg.. Det burde være i de fleste sjefers interesse å få folk til å stå lengst mulig i arbeid, men er mange som tydeligvis ikke bryr seg dessverre..

Tusen takk for svar! :p Jo, har tenkt på å ta det opp med sjefen min.. Skal faktisk på kurs med sjefen min i morgen.. Er en jordmor som skal holde kurs for oss som jobber der som er gravide sammen med lederne våre.. Så håper det kommer noe bra utav det. .At vi får noen tips. Hvis ikke så skal jeg til legen min på torsdag å høre hva han mener.. Men det er jo litt godt å høre at det ikke bare er meg som sliter med dette.. :)

Eg og jobber 2-delt turnus 81,3 %. Sliter max når jeg skal gå fra sein-tidlig. Ikke får eg sova, og er heilt ødelagt på dagskiftet. Har i tillegg nå på vinterstid iallefall 35 min hjem. Det vil da si at jeg er jo aldri hjemme før 11 og kommer meg ikke i seng før 12 og opp igjen før 6.
Har tenkt å spørre jordmor om det ikke går an å enten sykemelde meg for overgangsvaktene eller får tilrettelagt sykemelding. Men jeg går bare på kontrakt på 3 og 6 mnd, så da er det litt farlig å forlange for mye syns jeg...

Eg og jobber 2-delt turnus 81,3 %. Sliter max når jeg skal gå fra sein-tidlig. Ikke får eg sova, og er heilt ødelagt på dagskiftet. Har i tillegg nå på vinterstid iallefall 35 min hjem. Det vil da si at jeg er jo aldri hjemme før 11 og kommer meg ikke i seng før 12 og opp igjen før 6.
Har tenkt å spørre jordmor om det ikke går an å enten sykemelde meg for overgangsvaktene eller får tilrettelagt sykemelding. Men jeg går bare på kontrakt på 3 og 6 mnd, så da er det litt farlig å forlange for mye syns jeg...

Skjønner at det er litt farlig siden det ikke fast stilling.. Men de er vel intr i at du skal være på jobb når du har kontrakt.. Så regner jo med at de vil tilrettelegge litt? Du må også tenke på babyen din.. Mor skal ikke slites heelt ut før fødselen.. Håper det ordner seg for deg :)

Jobber 2 delt turnus som sykepleier. ikke hatt noen problemer. I sist svangerskap så jobbet jeg til den dagen jeg gikk ut i permisjon. Kunne sikkert jobbet i pleien til par dager før jeg fødte :) satser på at det går like greit den gangen her :)

jeg jobber 2 delt 100 % på sykehjem. kjenner egentlig det verste er når jeg har mange vakter på rad og har overgangsvakter inni dette. Har i dag hatt siste vakt i en 6 dagers periode med helge vakt....og kjenner d skal bli fantastisk med 3 dager fri. Det går egentlig greit på jobb. De er flinke å tilrettelegge slik at jeg ikke får de tyngste stellene, men synes det verste er å ikke ha overskudd hjemme. Begynner å bli rimelig lei av det. Har jo 2 andre som trenger meg..... Man har jo krav på tilrettelegging,og tror det er lurt å starte med det tidlig, slik at man klarer å stå i jobb lengst mulig.

sykepleier jeg også....

Back
Topp