Noen her som JOBBER sammen med mannen/samboeren?

Mamusia

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Ja, det lurer jeg på. Noen som jobber på samme sted som mannen sin og hvordan fungerer det?
 Her blir kanskje mannen min tilbudt om å jobbe der jeg jobber ( han er vikar for meg nå, siden jeg er i perm ) og det betyr jo at vi da jobber VELDIG tett sammen og det blir nok slik at vi ser hverandere absolutt 24/7. Jeg må si jeg er litt skeptisk til det. Synes det er bra at han jobber på sitt egentlige arbeidsplass og vi har ting å fortelle og et 'eget' liv ved siden av familielivet...
Han har veldig lyst siden det er en bedre jobb han kunne få og han mener vi da har mer tid til hverandere på vei til/ på jobb... 
Noen som kan dele erfaringer :-) ?? 

Jeg jobber av og til sammen med mannen min, det fungerer fint. På jobb er vi på jobb og hjemme er vi et par. Jobbet også sammen med eksen min, det var da hele tiden.. Gikk bra der også, så lenge man klarer å skille jobb og privatliv.

Ja kanskje det er mulig; å skille mellom privat og jobb. Men hans argument for at han skal jobbe hos 'meg' er jo nettopp at vi da har mer tid for oss som par... hmmm

Jeg har ikke gjort, men tror det hadde kommet ann på hvor tett man jobbet sammen.

nussnøff skrev:
Jeg har ikke gjort, men tror det hadde kommet ann på hvor tett man jobbet sammen.

Så tett at man sitter ved siden av hverandere store deler av dagen...

Ja, han er sjefen min. :) Jeg er bare vikar, så det er ikke så ofte vi jobber sammen. Men når vi gjør det så syns jeg det fungerer fint =)

Mamusia skrev:

nussnøff skrev:

Så tett at man sitter ved siden av hverandere store deler av dagen...

Jeg ville vært litt skeptisk, det oppstår ofte situasjoner og konflikter i arbeidslivet som kan være vanskelig å takle som et par. Men det kommer jo veldig ann på hvilket forhold dere har, og hvordan dere er som personer.

Vi har diskutert her hjemme om jeg kunne begynt i samme firma som sambo. Vi kom frem til at det ville fungere helt fint, men da hadde vi hatt to helt forskjellige stillinger, og vi hadde kanksje møtt hverandre en 1/2 time for dagen. Skulle vi jobbet oppå hverandre hele dagen, så tror jeg både meg og han hadde blitt sprø.

Jeg tror også det er annerledes hvis man går inn i forhold mens man begge  jobber der til å begynne med, enn at den ene plutselig kommer inn der etter en stund.

Er ikke et lett spørsmål......:)

Tja.. Hvis han mener dere får mer tid sammen som et par hadde jeg nok tenkt meg om både en og ti ganger. Jobber man sammen er man nødt til å skille privatliv og jobb. Det må i allefall være klart før dere begynner å jobbe sammen. Ellers kommer det ikke til å gå.

Vi ble kjent på jobb, jeg var ansatt som ekstrahjelp, og han assisterende butikksjef, også ble vi kjent, så sluttet jeg (fikk en annen jobb) og da ble vi kjærester...

Men jeg kunne aldri ha jobbet sammen med han nå, vil ha litt privatliv, og ikke se hverandre 24/7

Jeg gjør ikke det selv, men det er flere par der jeg jobber (som har truffet hverandre på jobben). De fleste der jobber turnus, og har da mulighet til å jobbe litt forskjellig fra partneren sin, men når vi velger turnus (en gang i året), velger de sånn at de får jobbe mest mulig sammen (og da selvfølgelig få mest mulig fritid sammen). For de jeg kjenner, så fungerer det greit.

Jeg tror det som er viktig er at man må være flink til å være profesjonelle på jobb. Man kan være kjærester på vei til/fra jobb, men man er kollegaer på jobb, også i lunsjpausen. Er det en jobb hvor det stort sett er mye å gjøre, og dagen går fort vil jeg tenke at det skal gå greit å la jobb være jobb.

Jeg tror også det er vitkig å vite hvordan den andre parten jobber. Hvis man skal sitte så tett på hverandre, så er det dumt hvis den ene har en (u)vane som irriterer den andre, eller en måte å jobbe på som den andre ikke er enig i osv, for det er lett å dra med seg hjem, og da også bli irritert over i privatlivet.

Dere burde snakke masse sammen i forkant, og bli enige om hvordan dere ønsker at det skal fungere, både på jobb og privat. Hvor går grensen mellom profesjonelt og privat? Hvordan skal dere takle eventuelle konflikter på jobben? Hvordan vil dere fungere sammen på jobben hvis det skulle dukke opp en konflikt i privatlivet? Osv.

Tja, vi jobber ikke akkurat sammen, men vi er begge hjemmeværende, man blir lei av hverandre. Er jo en slags jobb å være hjemme og ta seg av hus og unger og. Jeg mener man trenger å være litt fra hverandre og ikke sammen hele døgnet, ellers er det lettere å bli lei av hverandre. Jeg ville ikke satset på å jobbe sammen med den jeg bor sammen med, men folk er jo forskjellige, andre takler det kanskje selv om ikke jeg hadde takla det. :P

Ja, vi jobbet sammen i drøyt 1,5 år faktisk. Og også før det, 3-4 måneder på ulike avdelinger i samme bedrift. Nå var jo han på ett annet team enn meg da, jeg var 1. linjesupport og han 2.linje, men det gikk veldig greit, og vi var ikke det første paret som jobbet der heller. Ulempen var at vi ikke kunne være like fleksible på ettermiddagsskift og overtid, fordi det måtte jo være når den ene ikke jobbet kveld fra før, og sånn, men tror ikke vi tapte noe på det egentlig. 

Jeg jobba sammen med kjæresten min og nå er vi ekser.. og jeg slutta å jobbe der.

Back
Topp