Noen her som har vaskehjelp?

smash

Forumet er livet
VIP
Hvor lenge holder vaskehjelpen på av gangen, og hvor mye betaler dere?

Jeg har vaskedame for første gang her i dag, og ho har holdt på i 4 timer....
Og er enda ikke ferdig...
Dette blir dyrt....
Ho sa det tok 3 timer å vaske et hus, og at det da blei 450 kr.
Men ho blir jo aldri ferdig...
Ho er ekstremt nøye, noe som er utrolig bra, men nå er jeg lei av å vente:P
Måtte sende mannen ned på butikken nå for å ta ut mere penger...

Vi har. Første gangen brukte hun mye lengre tid. Tok jo alt skikkelig da, + at hun ikke var kjent med huset.
Da brukte hun ca 5 timer. Nå bruker hun mellom 3,5- 4 timer.

Jeg ønsker meg... hehe :-) hadde med glede betalt 500kr for at hun vasket huset for meg :-P I alle fall hvis hun var nøye på ting.

Lizz83 skrev:
Jeg ønsker meg... hehe :-) hadde med glede betalt 500kr for at hun vasket huset for meg :-P I alle fall hvis hun var nøye på ting.

Nå er vi oppe i snart 750 kr:/
Syns det begynner å bli litt i drøyeste laget nå...
Ho har heldigvis bare gangene igjen nå.

Lizz83 skrev:

Vi betaler ca 500 kr pr gang. Genialt:)

blingbling skrev:

Lizz83 skrev:

Vi betaler ca 500 kr pr gang. Genialt:)

Uansett hvor lang tid ho bruker?
Nå nærmer det seg 6 timer, og 900 kr..
Jeg har kun tatt ut 700 kr i kontanter, og ho her snakker ikke norsk... :/

Må bare si en ting, jeg ville ikke laget timebasert avtale på noe slik under noen omstendighet!! Da tjener jo hun på å sløve og bruke lang tid!!!!!! Det er forståelig at det tar lengre tid første gangen, men det får da være grenser.. Du får lage en ny avtale med henne og godtar hun ikke det er det bye bye - slik ville ihvertfall jeg gjort det...

Jeg betaler 80 kr ....................i Tunisia vel og merke:)

Og da holder hun på med alt, dovask,vaske gulv,ute og inne,vaske opp osv.Det tart ca 2,5time....
GENIALT er bare ordet :)

Pearl skrev:
Må bare si en ting, jeg ville ikke laget timebasert avtale på noe slik under noen omstendighet!! Da tjener jo hun på å sløve og bruke lang tid!!!!!! Det er forståelig at det tar lengre tid første gangen, men det får da være grenser.. Du får lage en ny avtale med henne og godtar hun ikke det er det bye bye - slik ville ihvertfall jeg gjort det...

Huset vårt er ikke veldig lite, og i tillegg til en stor langhåret hund og 3 katter, så blir det fryktelig mye hår som legger seg overalt.
Jeg er superfornøyd med det ho har gjort i dag, og huset mitt skinner!
Ho skulle egentlig hatt 900 kr, men ho sa 550, og jeg ga ho 600.
600 er jo mye, men ho holdt på i 6 timer, og jeg har vært hjemme hele tiden (etter hennes ønske, så jeg kunne se hva ho gjorde) Og ho har ikke hatt seg en eneste pause!
Henne skal jeg bruke igjen!

Bra du ble fornøyd med resultatet ;)

Jeg har også vaskehjelp.
Ho vasker annenhver uke. Og jeg betaler 400 kr så vasker ho alt.
Ho tar 400 for to etasjer og 300 for 3 etasjer. Var ho som satt prisen så har egentlig ikke tenkt så mye over det. Syntes det er greit å betale det :)

her kommer hun kl 9 og går kl 13, betaler 500 kr gangen og da vasker hun hele første etasje og badet oppe. Har et gårdshus så det er noen rom.

Hvor finner dere disse vaskefolka henn?

Godt du ble fornøyd og at huset skinner. Drømmer om vaskehjelp selv :)

Ho kommer annenhver uke og bruker 2-2,5 time, ikke hver gang ho trenger og vaske lofts etasjen. Betaler 150,- pr time =)

Elsker og komme hjem til nyvaska hus 

*Prinsessa skrev:
Hvor finner dere disse vaskefolka henn?

Godt du ble fornøyd og at huset skinner. Drømmer om vaskehjelp selv :)

Jeg fikk nr hennes av ei venninne, men vet ikke hvordan man finner de sånn ellers....

Jeg vil og ha vaskehjelp!! Spesielt når vi skal flytte til stoort nytt hus:):) Men da har jeg vel ikke råd;-P

Trultan skrev:
Jeg vil og ha vaskehjelp!! Spesielt når vi skal flytte til stoort nytt hus:):) Men da har jeg vel ikke råd;-P

Varierer veldig fra person til person hvor mye det koster.
Jeg betaler 150 kr timen, mens en annen venninne av meg, betaler 150 kr pr gang bare!
Men da vasker venninna mi og vaskedama sammen da.

600 pr gang. Holder på i 4 timer om det er ei som kommer, og ca 2 om de er to. :) Har 92 kvm fordelt på to etasjer (og to bad).

Jeg føler bare jeg må kommentere noe i denne tråden..
To ting -

-Svart vs hvit vaskehjelp : dere som har svart vaskehjelp (vil anta det gjelder mange i denne tråden ettersom dere betaler så lite) - reflekterer dere over ulovligheten i dette og det faktum at dere med å legitimere et sånt market frarøver den ansatte rettigheter som sykepenger, arbeidsledighetstrygd etc. samtidig som det jo er skattesnyteri?

-Sosial dumping : når man betaler 600 kr for 6 timers arbeid utgjør det en timepris på 100 kr og det er laaaangt under det folk flest ville godtatt i en vanlig jobb. Dermed blir dette å jobbe som vaskehjelp (og da i utgangspunktet svart arbeid) en "mulighet" for de som stiller svakt i samfunnet enten ved at de ikke har språkferdigheter eller andre ferdigheter som kreves i det vanlige arbeidslivet.. Jeg sammenligner det litt med sosial dumping :

Sosial dumping er et begrep som knyttes til arbeidsinnvandring hvor utenlandske arbeidstakere, som utfører arbeid i Norge, får vesentlig dårligere lønns- og arbeidsvilkår enn norske arbeidstakere

Hva tenker der om å være en del av dette "markedet" som muliggjør utnyttelse av arbeidskraft fra mennesker som har få andre valg og som er prisgitt den velvilje de som hyrer en gir?

Beklager om noen synes det er ubehagelig at jeg tar opp dette eller om noen føler seg truffet, men jeg synes dette er viktige ting å tenke på før man skaffer seg tjenester i hjemmet som vaskehjelp eller annen hjelp som malere, snekkere etc..... Jeg drømmer også om vaskehjelp hjemme men sliter veldig med det moralske og etiske i å velge en billig svart vaskehjelp, og når jeg undersøker mulighetene for hvit vaskehjelp så er de få og dyre.. Derfor har det blitt med tanken og jeg vasker mitt eget hus....

Hva tenker dere? Har dere tenkt over problemstillingene jeg tar opp - og hvorfor har dere valgt som dere har??

Pearl skrev:
Jeg føler bare jeg må kommentere noe i denne tråden..
To ting -

-Svart vs hvit vaskehjelp : dere som har svart vaskehjelp (vil anta det gjelder mange i denne tråden ettersom dere betaler så lite) - reflekterer dere over ulovligheten i dette og det faktum at dere med å legitimere et sånt market frarøver den ansatte rettigheter som sykepenger, arbeidsledighetstrygd etc. samtidig som det jo er skattesnyteri?

-Sosial dumping : når man betaler 600 kr for 6 timers arbeid utgjør det en timepris på 100 kr og det er laaaangt under det folk flest ville godtatt i en vanlig jobb. Dermed blir dette å jobbe som vaskehjelp (og da i utgangspunktet svart arbeid) en "mulighet" for de som stiller svakt i samfunnet enten ved at de ikke har språkferdigheter eller andre ferdigheter som kreves i det vanlige arbeidslivet.. Jeg sammenligner det litt med sosial dumping :

Sosial dumping er et begrep som knyttes til arbeidsinnvandring hvor utenlandske arbeidstakere, som utfører arbeid i Norge, får vesentlig dårligere lønns- og arbeidsvilkår enn norske arbeidstakere

Hva tenker der om å være en del av dette "markedet" som muliggjør utnyttelse av arbeidskraft fra mennesker som har få andre valg og som er prisgitt den velvilje de som hyrer en gir?

Beklager om noen synes det er ubehagelig at jeg tar opp dette eller om noen føler seg truffet, men jeg synes dette er viktige ting å tenke på før man skaffer seg tjenester i hjemmet som vaskehjelp eller annen hjelp som malere, snekkere etc..... Jeg drømmer også om vaskehjelp hjemme men sliter veldig med det moralske og etiske i å velge en billig svart vaskehjelp, og når jeg undersøker mulighetene for hvit vaskehjelp så er de få og dyre.. Derfor har det blitt med tanken og jeg vasker mitt eget hus....

Hva tenker dere? Har dere tenkt over problemstillingene jeg tar opp - og hvorfor har dere valgt som dere har??

Jeg tenker at om de kommer hit for og tjene penger for så og reise tilbake dit de kommer fra, så kan jeg godt hjelpe de med det! Heller det enn at de kommer hit for å prostituere seg eller tigge på gata. 

Back
Topp