Noen her som har strikket puff?

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
En sånn her type er det jeg tenker på, men jeg skal strikke med tynnere og dobbel tråd;
Puff%252520004%25255B6%25255D.jpg

Hva har dere brukt som fyll?? Leser at flere bruker billige dyner, men jeg ser ikke for meg hvordan det ikke blir klumpete og fælt?
Trenger tips!:)

Har vurdert det ja, men ikke orka enda :-P åpner man ikke dyna og bruker fyllet da? Evt syr en "passende underpose" og har fyllet i?

Du stapper den bare med dyna, ikke ta ut fyllet. På nille.no er det oppskrifter på en stor og en liten :-)

Jepp jeg har strikket puff og fylt med dyne. Du stapper hele dyna inn ja, ikke ta ut fyllet. Kan også være lurt å pakke et laken eller noe annet "rundt" dyna. Dette fordi strikken jo ikke er helt tett og fargen på dyna vil synes gjennom garnet. Det blir derfor mye finere om du bruker et laken i omtrent samme farget som garnet.

Dette var sånn jeg gjorde: når puffen var ferdig, tettet jeg den i ene enden. Deretter "kledde" jeg den på innsiden mesteparten av lakenet men lot noe av lakenet være "på utsiden" på en måte. Så slappet jeg dyna inn, man må jobbe litt for å få det jevnt ja, og når dyna var greit på plass så pakket jeg over resten av lakenet og tettet igjen toppen.

Jeg har forresten erfart at puffer både loer og samler mye støv, så du gjør lurt i å tette igjen den ene enden på en måte som lett kan åpnes. Da kan du åpne den og vaske både puffen og lakenet på innsiden. Jeg gjorde det rett og slett sånn at den garntråden jeg sydde igjen på toppen med, ikke ble festet og klippet. Men jeg dro den gjennom, strammet godt, knøt en slipstikk (en knute du lett åpner igjen) og stappet knuten inn under toppen av puffen. Jeg strikket med veldig tykt garn og pinne 15 tror jeg.

Her er link til oppskrift http://www.pickles.no/puff-daddys-baby/
De har flere andre puffoppskrifter og.

Back
Topp