Noen her som har prøvd å bli gravid over lenger tid før dere lykkes?

lille´s

Flørter med forumet
Lurte på om det var fler her inne som har vært ufrivilligbarnløs over lenger tid? Som endelig har lykkes? :D

Jeg selv har holdt på med IVF siden høsten 2014. Hatt 1 SA og 1 MA i løpet av den perioden. Men har endelig lykkes igjen, og håper denne gangen at spiren sitter frem til "mål" :)

Jeg sluttet med p-piller nov 2013, så føler vi har vært lenge i gamet! Prøvde ikke aktivt i begynnelsen, men skjønte jo etterhvert at dette ikke gikk av seg selv. Har drevet med EL tester i 14 pp nå. Ble gravid i nov 2015, som dessverre endte i en MA i feb 2016. G-testen er svak positiv nå, så håper vi blir foreldre i feb 2017!

Har ikke søkt noe hjelp enda, da vi har vært veldig opptatt av at vi skal få det til på vanlig måte. Men det har helt klart vært mange tunge stunder!

Gratulerer ekstra masse til dere som har prøvd så lenge! Jeg kjenner mange som har prøvd lenge, så jeg var veldig innstilt på at det skulle ta tid, men vi har vært heldige. Krysser fingrene for at vi slår følge helt til mål :)

Prøvde i 3 år med første og fikk det til etter flere Ivf-forsøk. Denne gange gikk det på første Ivf.

Tok ut kobberspiralen min på fredag. Dro på legevakta med store smerter nederst i magen, og legen tok da en ultralyd av meg. Han sa at spiralen hadde grodd skeivt/feil eller noe? :( Så snur han skjermen mot meg og peker på noe som likner en liten ert inne i livmoren og spør meg om jeg visste at jeg var gravid. For å si det sånn; NEI!
Har ikke fortalt det til noen andre enn mine to beste venninner, men har planer om å fortelle barnefar, som også er min kjæreste, når det har gått et par uker. Han har litt babynoia, og vil absolutt ikke at jeg skal bli gravid! Jeg er "bare" 18, og han er 22. Jaja, vi får gjøre det beste ut av situasjonen! :)

Lykke til med dere andre, og gratulerer ikke minst!:-)

5 år, 4 pergotime kurer (1 enkel 3 doble), 1 AiH forsøk som har vært misslykket, på det 2 AiH forsøket ser det ut som har gått som "planlagt"

Vi prøvde akkurat 1 år før vi fikk positiv test :)
Etter uteblitt mens over flere måneder, gikk jeg på provera og pergotime kur.

2 1/2 år. Vært til utredning hos spesialist og prøvd pergo. Ønsket ikke å fortsette til fertilitetsklinikk som Gyn så veien videre var for et år siden. Så hadde for lengt gitt opp.. Men skjebnen ville det annerledes ♡♡♡

Jeg (vi) brukte store deler av 2014 på å prøve å bli gravid, ble gravid og mista 3 ganger. Uke 5, 6 og 12.
Er nå 6+3 - skal på ultralyd på mandag og håper på å få se et bankende hjerte. Sliter litt med å holde motet oppe etter forrige gang.
Men fordelen er at jeg er mye kvalm, tett i nesa og det stikker i magen - håper det er en fordel :)
(Forrige svangerskap var det ikke noe særlig symptomer)

Oh yes!
Vi har vært prøvere siden 2008 og hadde 5 prøverørsforsøk før spiren satt og vi fikk en gutt i november'14. Da hadde jeg hatt en SA på ett av forsøkene også.

Nå er vi i gang med første søskenforsøk (også IVF etter flere måneder prøving) og spiren sitter, vel er 5+2 i dag. UL på klinikken om 2 uker, spent på om noe banker inni livmora og om det er 1 eller 2!

Har svært varierende symptomer: kvalm og uggen i går, i storform i dag. Blir litt frustrert av dette....

Blir lett gravid, men mister bare. Så prøver å ikke bli helt i ekstase denne gangen. Mista 7, 18 og 12 uker på vei, så håper å miste tidlig om det ikke skal gå denne gangen heller.

Vi startet prøvingen i august 2013. Har hatt en SA,en MA og en BO. Tar gjerne 6-9 mnd før jeg blir gravid igjen. Men denne gangen har jeg trua :-)

Back
Topp