Noen her som har omskjært sønnen sin eller har mann som er omskjært?

limi86

Første møte med forumet
Vi vurderer omskjæring, siden vi venter en liten sønn :) så ønsker å høre litt erfaringer, hvordan det gikk med ungen og hvordan mannen din synes om omskjæring (hvis han selv er omskjært).

Jeg er liksom litt usikker, er redd det skal komme komplikasoner etterpå, men det er jo bare en hudflik som fjernes, så mannen min mener jeg ikke trenger å være redd.

Han er selv omskjært og synes det er best, mest renselig osv.
Jeg er også veldig fornøyd med det[8D]

Vi tenkte ihvertfall få en time til en klinikk, slik at de kan fortelle oss mer om det og evt. komplikasjoner.

Mannen min foretrekker at vi omskjærer ham, men sier det er opp til meg å bestemme det.[&:]

For meg er det helt unaturlig å skjære i tassen til en liten bebis[X(]

Men det er meg og min kultur[:)]

ORIGINAL: Mrs Williams

For meg er det helt unaturlig å skjære i tassen til en liten bebis[X(]

Men det er meg og min kultur[:)]

Signere denne!
Ser ikke behovet med å gjøre det med en liten gutt.. mener det skal være komplikasjoner med infeksjoner osv før man finner på å tenke i den veien.. selv om mannen din synest at det er greit så trenger ikke andre gjøre det. Nei jeg hadde aldri gjort det.. huff stakers liten[X(]

det er en ukomplisert prosedyre, og det er ikke smertenerver der... det er mer hygienisk så hvorfor ikke?

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

det er en ukomplisert prosedyre, og det er ikke smertenerver der... det er mer hygienisk så hvorfor ikke?

ja det er vel derfor de skriker da[8|]

Er en grunn til at vi er født som vi er , så er imot omskjæring så sant det ikke er medisinsk nødvendig...
Eller vent iallefall til gutten er stor nok til å bestemme selv, hans kropp og det kan ikke omgjøres igjen..

ORIGINAL: Sha

ja det er vel derfor de skriker da[8|]

ehrm... jenta mi skreik da de kutta tungebåndet også, men det var ikke smertenerver der heller[8|] hun skreik fordi hun ble holdt fast.

Har en omskåret sønn, og en omskåret ex.

Ingen har hatt problemer i så måte.

Hvis man ikke kan svare på det hun spør om hvorfor svare i det hele tatt da??
Jeg vurderer også det samme om jeg får en sønn..
Det er så mye mere renselig og grunnen til at mange menn ikke vil gjør det som voksen er for de tror det er smertefult å pga penis hode er følsomt særlig når man er voksen og vet om en annen tilværelse?

Håper noen kan svare på det som blir spurt om[8D]

huff[&o]

skjønner ikke helt vitsen,egentlig[&:]
altså,..som du sier ''det er bare en hudflik'' så hvorfor kan man ikke ha den hudflikken da??
så lenge man drar den tilbake og vasker med en intimsåpe så blir det jo rent

ORIGINAL: **Tusen Nick 87**

Hvis man ikke kan svare på det hun spør om hvorfor svare i det hele tatt da??
Jeg vurderer også det samme om jeg får en sønn..
Det er så mye mere renselig og grunnen til at mange menn ikke vil gjør det som voksen er for de tror det er smertefult å pga penis hode er følsomt særlig når man er voksen og vet om en annen tilværelse?

Håper noen kan svare på det som blir spurt om[8D]

Onkelen min var 19 år og hadde fått to barn, og mener det var kun en fordel. Tante skriver visst under på den.

Gutten her har fjernet den, ble gjernet da han var 3.5år. Ble gjort i narkose og han har ikke hatt noe plager, behøvde ikke å gi ham smertestilende etter ingrepet hller. Her gjorde han det av medisinske grunner

Legen som vi hadde mente dette burde bli gjort med alle gutter pga at mange gutter fikk problemer der nede når de kom i tennårene og de turte ikke å ta det opp værken med foreldre eller leger siden de synnes dette var flaut. I tilleg så sa legen at det er mer renslig når forhuden er fjernet.

ORIGINAL: Vertemor

Er en grunn til at vi er født som vi er , så er imot omskjæring så sant det ikke er medisinsk nødvendig...
Eller vent iallefall til gutten er stor nok til å bestemme selv, hans kropp og det kan ikke omgjøres igjen..

Er jo ikke nødvendivis det da. Mye overfladiske greier ute og går. Visdomstenner, blindtarm, halebein - og forhud.

(Nå vet jeg altfor lite om forhuden til å egentlig svare HI, men så vidt jeg har forstått har den ingen egentlig funksjon lengre, så da ville jeg nok vurdert hvor mye smerte det eventuelt innebærer for lille bebis vs. hvor stor fordel det vil ha for ham som eldre.)

Edit: Så nå at du spurte etter erfaringer, ikke meninger, så sorry, overse dette innlegget [8D])

Hvorfor ikke svare på det hu spør m istede for å skrive at det er noe dere aldri ville ha gjort?? Det er jo hennes valg og ikke deres..

Tullete!! Kan vente til ungen er stor nok til å velge selv! Skal ikke skjære unødvendig i små unger! Noe så motbydelig![:'(][:@]

ORIGINAL: Vertemor

Fordi kroppen en ikke utstyrt med en HEL penis fordi vi skal tukle med naturen og fjerne en del av den!!
Unnskyld meg, men jeg blir like irritert hver gang temaet kommer opp. La de stakkars barna være i fred! Er du voksen og vet hva det innebærer, ja jøss - skjær av deg hele snurrebassen for meg om du vil! Men et uskyldig lite barn uten noen rettigheter eller form for motstand, LA DEM FOR H*LVETTE VÆRE I FRED!! [:@][:@][:@][:@][X(][X(][X(][&o][&o]

Umenneskelig og sykt, det er akkuratt hva det er!

ORIGINAL: Laguna

Fordi kroppen en ikke utstyrt med en HEL penis fordi vi skal tukle med naturen og fjerne en del av den!!
Unnskyld meg, men jeg blir like irritert hver gang temaet kommer opp. La de stakkars barna være i fred! Er du voksen og vet hva det innebærer, ja jøss - skjær av deg hele snurrebassen for meg om du vil! Men et uskyldig lite barn uten noen rettigheter eller form for motstand, LA DEM FOR H*LVETTE VÆRE I FRED!! [:@][:@][:@][:@][X(][X(][X(][&o][&o]

føler meg enig i det der gitt!

ORIGINAL: Laguna

omg... høres jo ut som om vi snakker om et satanisk ritual hvor man piner et barn til døde jo[:-]
jeg blir sjokkert over at folk ikke har satt seg mer inn i hva omskjæring for gutter egentlig er, før de uttaler seg som dette. Barnslig rett og slett.

Sønnen vår ble omskjært da han var 11 dager gammel. Alt gikk veldig fint og etter 7 dager var alt grodd igjen. Det sies at såret blir healet av babyen tiss. Han fikk bedøvelse og gråt kun når vi holdt han igjen. Alle andre jeg kjenner har god erfaring og er fornøyde.
Det anbefales på det sterkeste når det gjelder renslighet.

Veldig gamle menn i Norge blir også omskjært pga renslighet.

Back
Topp