Noen her som har mann som kjører drosje?

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Er det forenelig med familieliv..?
Tenker litt på lønna (de tjener vel ikke så veldig bra?), arbeidstidene, vaktordninger osv..

Mannen har vært drosjeeier i 6 år nå. Feridg den 31.03 ! Hurra!!!

Han tjerner vel bra - ca 500.000 + (forskjell på å være eier og leiesjåfør da) men det er absolutt ikke veldig forenlig med familieliv....ikke her hvertfall - hver sentral har sine ordninger, så litt vanskelig å svare for andre steder...men det er MYE vakter da, han jobber døgnet rundt....type går på vakt fredag morgen klokka 07.00 og er ikke ferdig før lørdag morgen kl. 06.00. så er det på jobb igjen lørdag kveld og jobbe hele natta. I tillegg er det jobb 7-16/17 hver uke dag og nattavakt/bakvakt hver 4 dag..... Aldri ferie, emd unntak av et par uker på sommeren-bilen må jo gå hver dag...jobber jul, nyttår, påske osv osv...Påsken som kommer nå er den første høytiden vi har sammen og det skal bli så godt!![:D]

Får han egen løyve så er det ikke dårlig betalt, etter hva jeg har forstått. KJenner en her i byen (han har riktignok to taxier og en maitaxi) han tjener ca 1 mill i året.
SKal man kjøre for noen føler jeg at det ikke er forenelig med familieliv hvis man skal tjene nok til at det lønner seg, egentlig.
Sånn det er her i byen så er det sånn at de tjener 40% av det de kjører inn (altså ingen fastlønn), minus skatt. Dette er når de ikke har løyve selv.

Mannen er drosjeeier, og jeg må vel igrunn signere Fru Lotten...
Han jobba igrunn ikke noe mindre da han "bare" var sjafør heller, så[;)]

Har kjørt taxi selv og som leiesjåfør så er det dårlig betalt og mye "jobb". Skriver "jobb" fordi det var mye dødtid, egentlig for mange taxier tilgjengelig på dagtid på hverdagene. Hun jeg kjørte for begynte også dagene veeeeeldig tidlig, måtte ha fått på taxameteret kl 05.00 liksom, for evt å få passasjer som skulle avgårde med første fly om morgenen, så det var ikke noe særlig å kjøre for henne på dagtid. [:'(] Når det var nattskift så startet man gjerne kl 17 og hold på til hun skulle begynne om morgenen. I helgene holdt man på enda lenger om natta og begynte tidligere på dagen. Var singel og barnløs da jeg kjørte men vil ikke akkurat si det var en veldig familievennlig jobb. Da jeg kjørte hadde vi 38% av det vi kjørte inn, men det er noen år siden nå så får nå håpe det har gått opp litt iallefall. 

Back
Topp