noen her som har jobbet igjennom Adecco?

**Moonlight**

Forumet er livet
hvordan fungerer det? man får lønna igjennom den?er det vanlig tariff lønn?
Om man blir ansatt på heltid,så kan de alltid garantere meg en jobb liksom?

**Moonlight** skrev:

Jeg var først innleid via Adecco i det firmaet jeg er ansatt i nå.
Lønna kommer fra Adecco, man leverer timelister dit. Adecco forhandlet frem lønn med firmaet.. Laaaaangt unna det jeg fikk som fast.
Nei, du har ingen garanti for jobb for det kommer jo helt an på hvor du er innleid til, om de trenger deg eller ikke. Jeg fikk først 6 mnd-kontrakt, så firmaet kjøpte meg ut av kontrakten med Adecco etter 4 mnd så jeg ble fast, mens de som er innleid hos oss ennå går på 1 mnd-kontrakter, så har de 14 dagers gjensidig oppsigelse, så om vi ikke har nok til de å gjøre så kan de altså ikke få forlenget kontrakten neste mnd og blir stående uten jobb.

Charl0tte skrev:

**Moonlight** skrev:

Jeg var først innleid via Adecco i det firmaet jeg er ansatt i nå.
Lønna kommer fra Adecco, man leverer timelister dit. Adecco forhandlet frem lønn med firmaet.. Laaaaangt unna det jeg fikk som fast.
Nei, du har ingen garanti for jobb for det kommer jo helt an på hvor du er innleid til, om de trenger deg eller ikke. Jeg fikk først 6 mnd-kontrakt, så firmaet kjøpte meg ut av kontrakten med Adecco etter 4 mnd så jeg ble fast, mens de som er innleid hos oss ennå går på 1 mnd-kontrakter, så har de 14 dagers gjensidig oppsigelse, så om vi ikke har nok til de å gjøre så kan de altså ikke få forlenget kontrakten neste mnd og blir stående uten jobb.

bedre eller dårligere?
OK.litt usikkert egentlig da,når man er avhengig av noe fast

Ble veldig usikkert for min del med huslån og faste utgifter, så derfor presset jeg jobben med et jobbtilbud fra en annen bedrift, derfor kjøpte de meg ut og ga meg fast ansettelse. Jeg gikk nesten 100.000 opp i lønn i året på å bli fast.

Har vært ansatt gjennom Proffice. Samme greia som Adecco. Det selskapet jeg jobber i brukte tidligere begge to til og rekruttere.. Har akkurat samme times lønn nå som jeg er ansatt, som da jeg gikk gjennom Proffice.. Så dette er veldig forskjellig.. Men med 14 dagers gjennsidig oppsigelse så blir ting veldig usikkert..

Adecco betalte dårligere enn jeg får som fast ansatt. Var også mye mer tull med lønninger og kjøregodtgjørelse..sukk-min erfaring-

Back
Topp