Noen her som har hentet IKEA kjøkkenet selv?

**Moonlight**

Forumet er livet
Ligger det på det lageret som er før kassene eller et eget?
Var det velsig vanskelig å plukke med alt?er det event noen å spørre der??

Vedig fristet til å ta det med hjem om de har på lager,så vi slipper vente på kjøring[8D]

Vi gjorde det selv, på Ikea alnabru.
Noe var plukke selv varen men noe var på laget dem på andre siden av veien og det plukket de til oss.
Null problem[:D]

Hadde med oss STOR henger heldigvis, for vi handlet stor kjøkken og alle hvitevarer også

vi plukket selv.... det lå på selvplukklageret.
Men fy for en jobb.... vi måtte tre turer gjennom ikea[:o]

Vi hentet grovkjøkkenet, og jeg hadde ikke lurt en gang skulle jeg hentet et helt kjøkken... det er verdt ventingen på levering[8D] 

Det var ikke vanskelig da, du får hyllenr og antall du skal hente av alt. Synes det var noe dritt at de hadde tatt med noen feil ting hos oss, da måtte vi ta det med oss fra lageret, kjøre tilbake til butikken, returnere, bestille nytt i butikken og hente på lageret igjen. Stress!

Jeg vil påstå at det er verdt å betale for å få andre til å plukke og frakte det... Har jobbet på ikea, og vet hvor mange som plukker feil, og ikke får alt de vil ha..[:)]

[:)]Vi hentet det selv på Slependen. Hentet alle deler i hyllene,gikk til kassen å betalte.
HUSK Å SKRIVE LISTE SOM DU KRYSSER AV PÅ ETTERHVERT....
Type
3x 60 underskap
1x80 servantskap
osv.
Så hylleplater og skuffer
2 pk 60 hylleplater
1 pk 60 kolonialskuff
osv

Skapdører:
osv
osv
Hengsler til skapdørene
knotter til skapdørene
føtter til skapene

[8D]Hadde vi laget denne listen ordentlig først hadde vi spart oss for minst tre ekstra turer... Men så bor vi 7 min unna med bil,så da var det liksom ikke så nøye....

Fikk dere ikke plukkliste??

Vi hadde tegna kjøkkenet, de printa det ut og gav oss ei plukkliste.
Fikk med oss alt, men tok litt tid. Og måtte over på ett lager og hente ventilatoren.

Men om man er der sent på dagen, kan man risikere at noe av det man skal ha, er tomt på nederste hylle. Da vi var der var det egentlig slutt på å hente det ned, men siden vi bodde over 1 times kjøring unna gjorde de ett unntak.. Men det avr bare så vidt. Var 2 skapdører i ulik str de måtte hente ned..

For oss var det IKKE aktuelt å plukke/hente selv.. men så bor vi 3 timer unna og bestilte varer for nærmere 100.000. Fikk det levert igår.. veide visst 1,7 tonn.. [8|] Glad jeg slapp å plukke det gitt, og ikke minst bære det rundt huset og inn.. Det var verdt 2500 for meg!!

plukka selv, null problem!!

Vi har plukket 4 kjøkken selv på ikea.[:D] (Kan snart få jobb som snekker.[8D]) Det tredje og fjerde hadde vi egentlig planlagt å få levert, men så ble det mer lettvint å plukke selv likevel.

Det er overhode ikke vanskelig å plukke selv. Du får en plukkeliste i kjøkkenavdelingen, der det står hvilke deler du skal plukke på lageret, hvor mange av hver, og hvilken reol og hylle du finner dem. Det er bare å krysse av underveis. Ulempen er at et helt kjøkken er veldig stort og tungt, og vi har fylt opp 3-4 slike vogner hver gang. Jeg er den utålmodige typen, som ikke vil vente på levering, og heller bærer kjøkkenet selv for å få det samme dag. En ekstra ting å være obs på er at det alltid er noe de ikke har på lager, som "kommer inn neste uke". Hvis du bor nærme ikea kan du bare stikke tilbake neste uke for å få de siste hylleplatene eller den siste skapdøren, men bor du langt unna er det sikkert like greit å få det levert samlet.

De 4 kjøkkenene våre har vært av 2 forskjellige typer. De 2 første plukket vi skapstammer selv på lagret før kassen, og hentet skapdørene og dekksidene ferdig plukket på utleveringen sammen med eventuelle hvitevarer. De 2 neste plukket vi alt bortsett fra hvitevarer selv på lageret. Jeg vet ikke om det er forskjell fra kjøkkentype til kjøkkentype, eller om det er skapdørene som er blitt flyttet til lageret de siste årene. Vi har alltid fått god hjelp når vi har spurt om noe.[:)]

Back
Topp