Noen her som har hatt nyrestein?

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Som vil forklare hvordan det føltes?
Har smertetak som kommer og går på venstre side av ryggen..
Er kvalm og uggen.. [&o]

Nyresteinssmerter vil gå frå den ramma nyra, og nedover foran på magen, til lysken. Smertene kjem ofte anfallsvis..

jeg har hatt... helt grusomt! værre enn de værste rier under fødsel[:o]

når samboeren min fikk det så fikk han sinnsyke smerter i siden, spydde som en gris av smertene, følte han måtte tisse hele tiden uten at han måtte. ble helt blek og svett, lå å skalv i sengen, ble innlagt og fikk morfin mot smertene[&:] Var ganske skemmende... han lå med nyrestein på en avdeling, og jeg lå på føde avdelingen med rier [:-][:D] kan heldigvis se komiskt på det den dag i dag da....[8|]

jeg har hatt det to ganger..

første gangen våknet jeg av at det var en kniv som satte inn i sia av magen rett ut fra navelen..det strålte opp i ryggen og ned i lysken
 og ingenting hjalp. ikke varme omslag eller fosterstilling eller smertestillende...
kom krampevis. og jeg spydde skikkelig og fikk feber..
endte opp på legevakta og sendt på sykehuset for ct eneste som hjalp var morfin og voltaren.
smertene var værre enn å føde i 38timer..så ikke noe jeg unner min værste fiende engang..

andre gangen hadde jeg nok bare nyregrus..men hadde murringer på samme sted og eneste som hjalp var å gå skeivt,legge press på den sida..
og smertene holdt jeg i sjakk meg paralgin og voltaren.

det som er litt rart er at du kan kjenne steinen går nedover og tilslutt at den kommer ut..smertene forflytter seg nedover mot lysken...

Altså har ikke DRIT vondt.. Har hatt galleanfall og det var tusen ganger verre.. Er liksom bare murringer enda da.. Men kommer og går.. Men det har gitt seg litt nå.. Men har det titt og ofte..
Er nok ikke det da siden det ikke har blitt verre sikkert.. [:)]

Back
Topp