Noen her som har hatt blodpropp?

Jeg har. Fikk etter en kneoperasjon, fikk konstatert leiden mutasjon. Fikk dyp vene trombose i leggen, den ble tykk og misfarget. Sprengte og gjorde veldig vondt. Løste seg opp med høy konsentrasjon med blodfortynnende.

Erfaringer ? Symptomer ?

Jepp! Etter flytur og p-piller (Yasmin). Beina hovnet først kraftig opp, det satt en blodpropp i hvert bein. Etterhvert fikk jeg ubehag i de, på en måte et trykk, og det hjalp å holde beina høyt. Til slutt greide jeg knapt å gå på det beinet med den største blodproppen. Hinket meg avgårde.

Legen fanget opp signalene etter 1-2 uker. Ble satt på fragmin i 6 mnd. Må nå også gå på fragmin i hele svangerskapet pga. dette.

Ja. 15 år på p pilla.
Våkna helt plutselig med en vond venstrefot. Ble fort sliten av gåing. Hinka rundt med krykker. Foten ble blå og hovna opp 2 cm.
Ble sendt på sykehuset og konstatert blodpropp i lysken. Gikk gjennom en mislykka operasjon. Og en operasjon hvor jeg fikk en stent opp i lysken. (2 cm tykk og 22 cm lang)

Var 3 uker på sykehuset. Har leiden mutasjon. Så gikk på marevan i to år. Går klexane på flyturer og graviditeter.

Do'h ! Fra mobilen vel ;)

Fikk blodpropp i magen etter 3 mnd m p-pillebruk. Havna på sykehus med kraftige magesmerter + blod ut av endetarmen.
Blodproppen gjorde at det ikke kom nok blod til tarmen så den "døde" litt. Det førte til en kraftig tarmbetennelse. Var på sykehus rundt 2-3 uker med blodfortynnende og andre medisiner.
Konsekvensen av dette ble at jeg fikk prolaps i tarmen på 2 steder så det er vanskelig for avføringa å komme seg forbi. Sliter mye med tarmen fortsatt 6 år senere.

Så blodpropp er noe dritt... Prøv å unngå det ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja fikk blodpropper i beinet etter fødselen..
Trodde først jeg bare var støl.. Så ble det verre,jeg fikk ikke retta ut kneet og klarte ikke belaste beinet..

Merket ikke noe varme eller størrelseforskjell,da det er noen symptomer jeg har fra før.. Men det er ofte symptomer man får!

Back
Topp