noen her som har høns?

Vi hadde blandingshøns når vi hadde. Noen dverg og noen store brune (aner ikke hva det var slags rase)
Nydelige egg og ksoelig å gå i 'fjøset' å hente egg på mårran [:)]

Nå var det ikke akkurat så godt svar på det du spurte om da [8|]

Vi hadde høner da jeg var liten. Vi hadde 7 stk + hane gående fritt i hagen, hadde helt vanlig brune høner. Aner ikke hva rasen heter, håper noen andre kan hjelpe deg med rase.
Bare husk at dersom du skal ha hane MÅ du ha mer en 4 høner, ellers vi hanen parre seg så ofte med hver høen at det blir dyreplageri.
Den hanen vi hadde var illsint så det var mange som måtte løpe når den kom settende, så jeg tror kanskje ikke jeg ville hatt hane.

okey,ja,tenkte bare 5 høner eller noe sånt gåendes på tunet i tilfelle.skal ikke ha hane ihvertfall:P

ORIGINAL: TheGoodWife

ORIGINAL: lykkepillen

Jeg har bare ei høne jeg da.. 

Jeg har hatt både hvite italiener, logo, gjærhøns, dverghøns og noen sorte m/ silkeaktige fjær. De hvite italienerne var desidert vanskligest å "bli kjent med" og få tamme. De sorte og dverghønene var enklest, og de logoene var litt vanskligere- men mye lettere enn italienerne. Alle eggene var veldig gode [:)]

Vi har 8 stk brune italienere.
Gode egg [:)] Og så syns jeg det er hyggelig med brune egg!
Vi har våre inne med luftegård der de går inn og ut som de vil.
Husk at hvis du har de gående løs ute, så kan det hende du må lete godt før du finner eggene.

Back
Topp