Noen her som har god peiling på livmortappen?

Ikke så veldig god peiling nei. Men har hørt at man ikke burde sjekke livmortappen selv mens man er gravid :p

Google er din venn :p

Er ingen ekspert, men hva lurer du på da?

Ikke ekspert jeg heller, men kan forsøke å svare, evt hjelpe deg å finne ut av det du lurer på..

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ved gravidiet er livmortappen

tett "lukket" (åpner seg i ukene/dagene/timene før fødselen)"plugget igjen" av en slimpropp (den velkjente slimproppen som alle fødeklare leter etter)"tørr", litt fuktig eller våt - veldig individueltlavt plassert i skjedenkan være litt bakovervendtblålilla i fargenmiddels myk - på en litt spesiell måte - myk på "utsiden", men er hard like under "overflaten" (denne mykheten kan føles "fløyelsaktig")
........dette er ofte veldig vanskelig å kjenne forskjell på hvis man ikke har sjekket tappen endel sykluser og VET hvordan den er til vanlig. Den blir helt myk (og avflatet) når fødselen nærmer seg.

Er ingen ekspert, men hva lurer du på da?
Jeg lurer på hvor fort den går fra ett stadie til et annet. For det fant jeg ikke på Google:) mest nyskjerrig egentlig. F.eks var den på forrige kontroll litt bakovervendt, åpen 2 cm og halvmykt, slik var den kontrollen før der igjrn også. Kan det liksom endre seg på en dag, eller går det flere uker? :)

Ikke så veldig god peiling nei. Men har hørt at man ikke burde sjekke livmortappen selv mens man er gravid :p
Min lege sier det er greit så lenge man har god hygiene, er forsiktig og det ikke gjør vondt:) finner det logisk. Man kan jo ha sex liksom. Meeen jeg lar gyn ta seg av det, hæres ikke selv:p

Jeg lurer på hvor fort den går fra ett stadie til et annet. For det fant jeg ikke på Google:) mest nyskjerrig egentlig. F.eks var den på forrige kontroll litt bakovervendt, åpen 2 cm og halvmykt, slik var den kontrollen før der igjrn også. Kan det liksom endre seg på en dag, eller går det flere uker? :)
Jm sa at flergangsfødene kan gå bittelitt åpen nesten hele svangerskapet. Så da kan du vel gå lenge med 2 cm. Jeg har da vel å merke ikke peiling med det jm sa.

Back
Topp