Noen her som har gammelt kjøkken, men som har malt det el gjort små endringer?

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
jeg har et gammelt, slitent, stygt kjøkken, som skal pusses opp når jeg er ferdig med å studere og har mulighet til å spare/ta opp et lite lån.
Men inntil videre så vil jeg gjerne gjøre noe... Kan KANSKJE legge ut bilder etterpå... Men det må ryddes litt først..[&:][8D]

Dere som bare har malt eller gjort andre småting for å friske det opp litt, kan dere legge ut bilder?[:)]

Vi har malt og tatt på nye håndtak, kunne lagt ut bilde, men husmora har hatt spysjuka siden tirsdag og kjøkkenet ser ut deretter [:D] altså, innmari rotete. Men, det ble veldig fint, lys antikk brukte vi og noen litt gammeldagse håndtak fra biltema faktisk [:)]

Linker til bloggen, rett og slett fordi jeg ikke gidder å hente frem hver eneste bildelink[8D]
Vi hadde furukjøkken med furu-knotter til håndtak, kjøpt på ikea i sin tid (var sånn da vi kjøpte leiligheten altså).
Vi vasket det ned med salmiakk, malte det hvitt og byttet ut knottene med nye håndtak fra ikea. Kostet veldig lite, og tok en helg med moderat jobbing.

Neste ting på lista for kjøkkenet er å bytte ut flisene og benkeplaten, evt male flisene om vi ikke har fikset det ordentlig innen rimelig tid[:)]

http://eksklusiv.blogspot.com/2010/04/farvel-furuhelvete.html

ORIGINAL: JeanetteR

Vi har malt og tatt på nye håndtak, kunne lagt ut bilde, men husmora har hatt spysjuka siden tirsdag og kjøkkenet ser ut deretter [:D] altså, innmari rotete. Men, det ble veldig fint, lys antikk brukte vi og noen litt gammeldagse håndtak fra biltema faktisk [:)]

det har den husmora her hatt også nemlig. [8D] så derfor venter jeg litt med å legge ut bilde av mitt kjøkken. det er GRUSOMT nemlig[&:]

ORIGINAL: Leilani

Linker til bloggen, rett og slett fordi jeg ikke gidder å hente frem hver eneste bildelink[8D]
Vi hadde furukjøkken med furu-knotter til håndtak, kjøpt på ikea i sin tid (var sånn da vi kjøpte leiligheten altså).
Vi vasket det ned med salmiakk, malte det hvitt og byttet ut knottene med nye håndtak fra ikea. Kostet veldig lite, og tok en helg med moderat jobbing.

Neste ting på lista for kjøkkenet er å bytte ut flisene og benkeplaten, evt male flisene om vi ikke har fikset det ordentlig innen rimelig tid[:)]

Oi! Ser jo ikke ut som det er det samme kjøkkenet! Ble rålekkert!!
Hvilken fargekode brukte dere? Eller er det bare helt hvit?

ORIGINAL: Tingeling~

ORIGINAL: Leilani

Oi! Ser jo ikke ut som det er det samme kjøkkenet! Ble rålekkert!!
Hvilken fargekode brukte dere? Eller er det bare helt hvit?

Helt vanlig hvitmaling. Lurer på om det var restene etter at han kompisen min malte taket[:)]

Vi malte det i januar i år, var trefarget stygge saker som er 30 år gammelt [8D] vi kjøpte nye håndtak men har ikke fått kjøpt benkeplate..tar liksom ikke bare en svipp tur til ikea[8D] tenkte ta det når mannen skal ha perm[:)]

Gammelt bilde:

Nye bilder:

Vi vasket med kraftvask før vi malte over med oljemaling, Lady maling, lys antikk og halvblank [:)] 3 strøk ble det, hadde også grunning på ca halvparten men ble ikke noe forskjell med det[:)]

ORIGINAL: Rebecca85

Vi malte det i januar i år, var trefarget stygge saker som er 30 år gammelt [8D] vi kjøpte nye håndtak men har ikke fått kjøpt benkeplate..tar liksom ikke bare en svipp tur til ikea[8D] tenkte ta det når mannen skal ha perm[:)]

Gammelt bilde:

Nye bilder:

Vi vasket med kraftvask før vi malte over med oljemaling, Lady maling, lys antikk og halvblank [:)] 3 strøk ble det, hadde også grunning på ca halvparten men ble ikke noe forskjell med det[:)]

wow.... ble jo kjempe fint[:D]

Jeg må følge med her utover dagen,jeg har et stygt gammelt kjøkken som trenger noen strøk ja[:D]

og her var det jaggu innspirasjon å få[:D]

ORIGINAL: Masallah xxl

ORIGINAL: Rebecca85

Gammelt bilde:

Nye bilder:

wow.... ble jo kjempe fint[:D]

Ja det ble som et nytt kjøkken [:D]

Håndtakene er kjøpt på Biltema, kom på 400 for 24 håndtak med skruer [;)]

Dette er jo bare en midlertidig løsning, vi sparer til å kjøpe nytt kjøkken så innen 5 år skal det byttes ut[:)]

det vart jo som ett nytt kjøkken[:)] hmm fikk lyst å finne fram malerkosten[;)]

går veldig fint å male kjøkken, men jeg ville tatt det siste strøket med en skumgummirulle/svamp rulle. det bruker jeg alltid uansett hva jeg maler. blir en fin finiush

Så fint det blir! Nå ble jeg enda mer inspirert til å male kjøkkenet![:D]
Får ikke bytta benkeplata da, for det har jeg ikke råd til tror jeg... Men bare å male det gjør jo susen! Og bytte håndtak![:D]

Vis gjerne flere[:)]

Kjempefine kjøkken dere har fått. Vi skal gjøre det samme nå etterhvert, så følger spent med på denne tråden...

skal også male vårt furukjøkken til sommeren...
bytte benkeplate og legge sånn fakeflis veggplater mellom benk og overskap[:)]
gleder meg så sinnsykt til å få "nytt" kjøkken[:D][:D]

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

jeg har et gammelt, slitent, stygt kjøkken, som skal pusses opp når jeg er ferdig med å studere og har mulighet til å spare/ta opp et lite lån.
Men inntil videre så vil jeg gjerne gjøre noe... Kan KANSKJE legge ut bilder etterpå... Men det må ryddes litt først..[&:][8D]

Dere som bare har malt eller gjort andre småting for å friske det opp litt, kan dere legge ut bilder?[:)]

Ligger bilder her:

Før:
http://interiorkuppet.blogg.no/1287823059_slik_s_huset_vrt_ut.html

Etter:
http://interiorkuppet.blogg.no/1288389992_kjkkenet_vrt.html

Et ekstremt "lavbudsjett" kjøkken [:)]

Vi malte ikke, men la på en slags plastikkfolie på skapene.

Lagde "bar" av en expedit bokhylle fra ikea med benkeplate oppå[:)] (har malt barkrakkene nå)

Glemte å ta før-bilde av den andre enden, men det var grusom gul tapet og et lite stusselig bord der før. Thats it.

(den hylla på toppen bak der står der bare på oppbevaring, den har komt på veggen nå.)

Vil se flere kjøkken![:D]

gud så flinke og kreative dere er damer!![:D]
Blir reint misunnelig her jeg[8D][:D]
Flotte kjøkken dere har fått! Nå får jeg jo en idè eller to[:D]

Back
Topp