Noen her som har gått på Mercilon? *p-piller*

Trone

Gotta love ebay
VIP
Jeg har fått resept på Mercilon, men har ikke turd å prøve meg på de enda.
Har googlet de litt og finner så og si bare negativ omtale om de.

Folk som har mensen i 2-3 uker, blir deprimert, aggresiv, mistet sexlysta, vektøkning, uren hud, smerter rundt eggløsning og mensen ++++

Greia med dette merket er jo at mensen skal bli mer regelmessig og ikke blø så mye. Fikk jeg i alle fall beskjed om av legen min. Jeg blør i flere uker i strekk og kan ha en ukes opphold før det er på an igjen med store smerter hele mensenoppholdet.
Derfor hørtes jo disse kjempegreie ut for meg.

Men nå er jeg jo utrolig usikker på om jeg skal prøve meg på de. Det skal sies at jeg er skeptisk til p-piller i utgangspunktet, men legen mente på at disse var de beste for meg, i og med at det er p-piller eller ingen prevansjon for oss nå. Er ikke aktuelt med andre alternativer av div. årsaker. Og ny baby nå er heller ikke aktuelt, he he!

Så da spør jeg dere da, har dere noen erfaringer med dette merket? Setter stor pris på alle svar!

Mensen kommer samme dag hver mnd og varer like lenge.

Har så og si ingen smerter ved mensen lenger, som jeg hadde da jeg gikk på andre merker eller ingenting. Naproxen ligger klar, men har ikke fått bruk for den enda.

Ellers reagerer jeg likt som da jeg gikk på trionetta..

Jeg er kjempe fornøyd!
Gikk ikke opp, har faktisk ikke fått kviser med disse p-pillene da jeg egentlig er kvisetryne ellers[8D]
Ikke aggresiv/sint og mangler vel egentlig ikke sexlyst heller[:D][:-]

Eneste ppilla jeg har prøvd som jeg ikke blir helt koko av faktisk [:D]

Jeg går på dem, og er for så vidt fornøyd. Tok noen måneder før blødningene stabiliserte seg, kunne plutselig blø midt i syklusen. Men det var bare de første 3 mnd tenker jeg. Eneste som ikke funker med de pillene for meg er å utsette mensen. Da får jeg mensen i 14 dager i stedet....[8|]

Gikk på de i ca 6 mnd.. Gikk over på Loette etter det siden jeg fikk samtlige av bivirkningene..[&:][&:]

jeg gikk på de og var veldig fornøyd!! ingen plager, og veldig kort og fin mens-periode!!

alle jeg kjenner som går på de er fornøyde! [:)]

Jeg gikk på de i flere år. Ingen problemer i det hele tatt, og gikk helt fint å utsette mensen. Sluttet på de for å bli gravid, og det ble jeg 2 mnd etter jeg sluttet! [:D][:D]

Jeg gikk på de før jeg fikk lillegutt, ingen bivirkninger som jeg kan huske.. Hadde regelmessig mens, som jeg alltid har hatt. Smerter ved el og mens har jeg også alltid hatt, så kan ikke skylde på pillene der.. Eneste bivirkning jeg fikk var større pupper[:D]
Så jeg var veldig fornøyd med de!

Har fått resept på de igjen nå, starter opp igjen når jeg får mensen..

Disse har jeg ikke reagert noe på[:)]

Før gikk jeg på microgynon og var trøtt, dårlig, ble svimmel og hadde vondt i magen og hodet hele tiden.. Måtte bare slutte etter 2 mnd for jeg fikk så mye fravær pga dem.. Når jeg la fra meg p pillene ble jeg fin igjen etter få dager, så var ikke i tvil om at det var grunnen til plagene. Nå fikk jeg microgynon pga legen mente at det skulle gjøre menssmertene mine betraktelig mye mildere og at det skulle blø mindre..

Back
Topp