Noen her som har født prematur?

TessAlp

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2016
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Før uke 34 tenker jeg i tidliger svangerskap, og som har lyst å dele historie? Er i uke 31 og har hatt premature rier, er veldig bekymret, og synes det er lite om det på å finne på nettet.

Har selvfølgelig snakket med jordmødre og leger osv, fått behandling og alt men syns ofte å lese andres erfaringer og opplevelser er kjekt og lærerikt.

Jeg har ikke, men søstra mi fikk i uke 28+2. Gutten var mindre enn han skulle vært ift antall uker fordi han hadde fått lite næring den siste tiden. Nå er han en livlig gutt på 2,5år, har ikke vært syk en eneste dag og feiler overhodet ingenting, verken mentalt eller motorisk!!!!

Jeg fikk datteren min i uke 33+4 i 2012, pga at jeg ble alvorlig syk og hun var veldig stor i forhold til svangerskapslengde.
Ut kom hun med keisersnitt, 3262 gr og 47 cm :Heartpink:love7 Fikk veldig dårlig apgar score, 3 3 5 :( Så hun fikk cpap (pustehjelp) med en gang og mat i sonde. Etterhvert begynte jeg å gi flaske med erstatning, og ca halvveis i oppholdet på nyfødt intensiv tok de av cpap'en :) Vi var på sykehuset i en måned :)
Alt er flott med henne idag, eneste er at hun har slitt en del med kraftige forkjølelser og luftveisinfeksjoner.
Nå er hun 4 år, og lenge siden forrige forkjølelse ;)

Back
Topp