Jeg fødte gutten min der april i fjor. Følte meg veldig godt ivaretatt under fødsel. Hadde mange forskjellige jordmødre innom da fødselen varte en stund og kan vel ikke si noe negativt om noen av dem.
Eneste jeg opplevde (husk at dette er min erfaring) er at tiden etter fødsel ikke var så hyggelig for vår del. Følte oss ikke tatt vare på. De som kom innom oss ga meg forskjellig beskjed om amming. Hadde for eksempel en forklart meg en metode hadde neste som kom inn sagt at den metoden der ikke var riktig og gitt meg ny metode. Sånn fortsatte det. Som nybakt mamma var ikke dette noe kjekk opplevelse. Bekkenet mitt var ødelagt etter fødsel, og jeg måtte tilbringe mye av tiden i rullestol. Følte likevel ikke jeg fikk noen form for støtte eller at de var behjelpelige. Vi skulle dra hjem tidlig to dager senere, men det tok vel 3-4 timer ekstra før vi kom hjem fordi de hadde "glemt oss".
I ettertid fikk vi en beklagelse og det satt vi pris på.
Pga problemer med amming og ødelagt bekken utviklet jeg dessverre en fødselsdepresjon. Satser på at opplevelsen denne gangen blir bedre enn den var sist