Noen her som har født barn i uke 30 og utover?

Snuppeluppe

Gift med forumet
Går det bra med bebisene deres, og hvor lenge måtte dere være på sykehuset?
 
Ja, snuppa mi ble født i uke 33 nå i juli. Helt uten forvarsel var fødselen igang. Vi var på sykehuset i tre uker etter fødselen - slitsomt men trygt. Nå er vi hjemme, og det går fint. Hun spiser, sover og virker fornøyd. Men hun ER liten ennå! Vi blir fulgt opp av sykehuset fordi hun må ha en hjerteoperasjon etterhvert *gruer meg* [&o]

Er det fare på ferde for deg, noe som tilsier at du skal gå i fødsel for tidlig, eller hvorfor spør du?
 
ORIGINAL: Dr. Brown

Ja, snuppa mi ble født i uke 33 nå i juli. Helt uten forvarsel var fødselen igang. Vi var på sykehuset i tre uker etter fødselen - slitsomt men trygt. Nå er vi hjemme, og det går fint. Hun spiser, sover og virker fornøyd. Men hun ER liten ennå! Vi blir fulgt opp av sykehuset fordi hun må ha en hjerteoperasjon etterhvert *gruer meg* [&o]

Er det fare på ferde for deg, noe som tilsier at du skal gå i fødsel for tidlig, eller hvorfor spør du?

 
Så flott at det gikk så bra, til tross for prematur fødsel. Ønsker deg masse lykke til med operasjon, håper det går kjempebra! [:D]
Neida, ingenting som tilsier at jeg føder før termin. Jeg bare lurte sånn generellt på om bebisene klarer seg når de blir født i uke 30 og utover.
Får jo tanker innimellom som "tenk om jeg føder før tiden" .... Da er det godt å vite at det som regel går bra med babyen [:)]
 
ORIGINAL: SelinesMam

seline var født i uke 34 nå i april, vi var på sykehuset i nesten 2 uker[:)]
Alt går bare bra, ho vokser bra og utvikler seg kjempebra[:)]


 
Så bra! [:D] Nydelig hun er [:)]
 
Ja, det er godt å vite at vi bor i Norge og er i trygge hender på sykehusene her. Jeg var imponert over hvor dyktige og fantastiske både sykepleiere og leger var da vi fikk hjelp i vår "premature tilværelse"!

Jeg håper uansett at du går helt til termin! Selv om det stort sett går bra med de som er født etter uke 30, er det selvsagt ingen ønskesituasjon... Med min eldste gikk alt som det skulle, hun ble født til termindato og var nesten 4 kg. Denne gangen ble det anerledes, vesla ble som nevnt over født i uke 33 og veide 1.9 kg...snakk om forskjell!
Er uendelig takknemlig for at alt har gått fint hittil, at det ser ut som om hun trives, vokser og legger på seg [:)]
 
Jeg fødte i uke 31, ingenting var galt..
han kunne spise, puste selv, men måtte være der til uke 34[;)]
nå er han like stor som de på sin alder, faktisk større enn noen, han utvikler seg helt normalt..
 
Jeg fikk jenta mi uke 31. Da hadde jeg hatt svangerskapsforgitning i ti uker. Så de sto ikke så bra til med henne da hun kom. Ble 18 dager i respirato , så cpap og o2 briller. Vi var på sykehuse i over to månder. Men det går veldi bra med jenta mi nå. Hun ser ut til utvikle seg normalt. Hun er litt liten i forhold til de andre enda men holde på å nå de igjen [:)] Om babyen din skulle komme nå ville de mest trolig gå bra. Jeg lå på sykehuse fra uke 25 og måle var hele tiden å komme over uke 28 da går det som oftest bra med de fleste. Lykke til med graviditeten [;)]  
 
Jeg fikk min sønn i uke 32 etter å ha ligget 3uker på sykehus først med fortidlig vannavgang og infeksjon. han veide 2110g og 42cm, men han ble veldig dårlig noen timer etter han var født og de var redd for at han ikke skulle klare seg. han lå på resperator og så  cpap, fighter som han var så viste han de at det skulle han ikke trenge, men vi var i 6uker etter han var født på sykehus. 6 stormfullte uker, takker legene og pleierene for de aldri ga opp! nå er han snart 3måneder og er så fin og viser at han har klart seg fint med tanke på hva han har vært igjennom.
 
håperr du gå tiden ut=)
 
Min eldste er født uke 36, sykehus i 4 dager, ingen problemer (litt gul og slapp, ellers bra).
Min yngste er født i uke 32 etter langvarig vannavgang. Lå i kuvøse på cpap i begynnelsen, og brukte caffeincitrat (medikament for å bedre respirasjon) i 10 dager. Var på sykehus i underkant av 3 uker. Hatt fysioterapi helt til nå, ellers alt ok.
Etter uke 30 går det jo oftest veldig bra.
 
Jeg fikk en jente i uke 33 for snart 3 år siden pga morkakeløsning. Alt går veldig fint med henne.
Vi var på sykehuset i 3 uker.
 
Jeg fikk en liten gutt på St.Hansaften 2007, født i uke 26. Han slet lenge på sykehuset, låg lenge på cpap og o2-brille, og etterhvert fann de ut at lungene hans var litt svake. Vi var tre måneder på sykehus, før vi fikk ta med lille gullet hjem! Etter vi kom hjem har vi levd stort sett som normalt, selvfølgelig har vi ikke oppsøkt syke folk og store folkemengder pga at han er ekstra utsatt for sykdom  pga lungene. Men dette skal han vokse av seg. Utviklingsmessig henger han ikke langt bak, men vi må selvfølgelig trekke fra de tre månedene han kom for tidlig når vi sammenligner han med andre. Både helsesøster og fysioterapeut er kjempfornøyd med han, og legen vår på sykehuset sa følgende da vi var på 1-årskontroll: "Man kan verken se eller tro at denne gutten er født i uke 26!" Gjett om moren var stolt da??? Men for alt i verden, unner ingen å føde så tidlig! Ikke alle er så heldige som vi har vært...
 
Sønnen til søstra mi, hu var 15 da hu ble gravid. fødte når hu akkurat hadde fylt 16 år. Han kom i uke 34, eller 6 uker før termin. De ble der bare i 6 dager :)
 
Jeg fødte i uke 31 og var på sykehuset i 7uker
Alt går bra nå heldigvis [:)]
 
Jeg fikk en sønn nå den 17.august, i uke 33+1. Han fikk blodoverføring, lå på respirator et par dager, fikk grisesurfacant 2 ganger ned i lungene, cpap i nesten en uke.
Sondematet i nesten 3 uker. Vi er fortsatt på sykehuset etter snart 4 uker, men nå er vi her kun pga spisetrening. Vi sliter en del med ammingen. Regner med å bli her iallfall 1 uke til. Han spiser nemlig litt lite også, og er derfor mye slapp.
Sånn det ser ut pr dags dato er det ingenting som tyder på at han skal få noen problemer senere pga prematuriteten, men vi har jo aldri noen garantier her i livet.
 
Uke 36, var på sykehuset 1 uke[:)]
 
min ble født i i uke 34+1 vi var på sykehuset i 2 uker akkurat. eneste problemet til han min, var at han hadde lite fettlag under huden, så han ble veldig fort kald.
men han var stor i vekt og str. til og komma så tidlig 2591g og 47cm lang.
og nå er han helt i topp form, som en fullborn en, legger bra på seg og:)
han ble født 5 aug, terminen var 17 sept!
 
 
Ble født i uke 35 og vi var på sykehuset en uke + noen dager.
 
snuppa ble født i uke 32 pga morkaka løsna og svangerskapsforgiftning.
Hun er nå 3 år, og har akkurat vært på kontroll for siste gang.
Hun ligger forann jevn aldrene og er der hun skal være...
Hun er litt lav og litt under i vekt, men ingenting av bekymring...
 
Vi fikk en liten gutt i uke 32, da var han 1898 gr og 42 cm. Vi var der i 2 1/2 uke. Sykepleierne og legene var imponert over hvor sprek og flink han var!:)
 
Fikk en gutt i uke 33+0. han var 43cm og 2364g, så ganske stor egentlig[:)]
Han trengte kun ett lite minutt med c-pap etter fødselen, ellers holdt det med varmeseng [:)]
Han ble matet gjennom sonde i nesen til han fant ut av ammingen etter to-tre uker, og vi dro hjem etter tre og en halv uke på sykehuset. Så langt ser alt fint ut, og han er nå nesten 4700g [;)] 
 
Back
Topp