noen her som har erfaring med stoffskiftesykdom og graviditet?

fertila

Elsker forumet
?
 
 Hei! jeg har lavt stoffskifte og har fått ett barn etter at jeg fikk denne sykdommen. Det jeg vet er at det er vanlig å øke dosen med Levaxin ( som jeg bruker ) med 25 %  i begynnelsen av svangerskapet. Ellers så tror jeg ikke det er så mye å passe på annet enn at du må måle deg ofte. Er det noe spesielt du lurer på? [:)]
 
hei, etter jeg fikk min yngste sønn på 19 mnd, fikk jeg veldig, veldig høyt stoffskifte.
jeg ble innlagt på akuttmotaket med 120 i hvilepuls.
jeg var veldig dårlig, det viste seg at dette var postpartum (kom etter fødsel)
etter en stund på medisiner ble jeg hypo, altså lav.
gikk en stund uten medisiner, det steg igjen og kom innenfor normalen, men jeg var fortsatt syk.
og begynnte med lewaxin som gav mange bivirkninger, gikk så over på armour, og formen ble kjempe bra!
og da ble jeg også gravid.
nå er jeg nygravert og ganske redd stoffskiftet skal skyte i været igjen, har sluttet med armour nå.
skal ta blodprøver annenhver mnd.
stoffskiftet hadde steget en tanke nå etter at jeg ble gravid, uten at det trenger å bety noe foreløpig
 
 Mhhm,jeg vet desverre ingenting om høyt stoffskifte siden jeg sliter med det motsatte... Men hva slags bivirkninger fikk du av levaxin? Jeg har aldri blitt meg selv igjen etter at jeg fikk denne sykdommen. Er til stadighet trøtt og ufokusert...[:-]  Håper det går bra med deg deg da...[:)] 

Lykke til!
 
hei, jeg har heller aldri blitt meg selv igjen, men nermet meg veldig da jeg gikk over på armour.
sliter med brain fog, (hjernetåke)konsentrasjon, hukommelse, humøret, og endel fysisk.
har vært sykmeldt i et år i april.
jeg har fått masse hjelp på sonjasstoffskifte forum. har du vært der?
jeg hadde aldri klart meg uten.
ta en titt anbefaler på det sterkeste
http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewforum.php?f=4
slet du med å bli gravid? bare lurer siden det er et vanlig symptom.
bivirkningene jeg fikk av lewaxin er skjelvinger hodepine hjertebank høy puls, svert irritabel, følte meg rett og slett syk.
anbefaler deg og å begynne med b-vitaminer og omega 3 hvis ikke du tar.
det er meg som er rikke med 2 små på det forumet.
 
 
 Nei har aldri vært inne på det forumet....skal sjekke det ut.

 Formen min er veldig dagsavhengi,men jeg klarer ikke å se hva det er som gjør en dag god eller dårlig...[:-]
 Jeg har tre barn tilsammen,men har bare fått ett barn etter at jeg fikk påvist lavt stoffskifte. Ble gravid med en gang,og har vært gravid en gang til siden det,men det gikk galt. Så nei,ingen problem med reproduksjonen,heldigvis..hihih..

 Jeg skal så absolutt følge rådet ditt med vitaminene. Føler at jeg trenger det!!

 Tusen takk [:)] [:)]
 
det er nok lurt å begynne med vitaminene, anbefaler deg å kjøpe de på helsekost.
kan være du trenger flere vitaminer og, påforumet er det mange flinke som vet,
kikket der inne enda?
du vil nok trenge kalk og, da stoffskiftet gjør så kroppen tærer på sin egen kalk, det fikk jeg faktisk påvist i en blodprøve jeg tok hos legen, så jeg tar kalk.
lettere for stoffskifte pasienter å få benskjørhet
 
Back
Topp