Noen her som går på skole/studerer?

jente 92

Elsker forumet
Etter mange år uten skole skal jeg endelig begynne igjen nå i august, på voksenopplæring. Droppet ut av vgs fordi jeg ikke visste hva jeg ville. Men vet det endelig.. :P skoleåret går først fra august 16 til juni 17, så skal jeg ta opp naturfag fra august 17 til desember 17.

Det første året nå har jeg skole 1-2 dager i uken hvor jeg må møte opp på skolen, har termin rundt 2 februar. Og er så usikker på om jeg skal ta permisjon fra skolen litt for så å fortsette senere, eller om jeg skal fortsette etter fødsel.. Jeg har mere enn noe annet lyst til å bli ferdig og ta eksamen med klassen min juni neste år. Når man har vært borte fra skolen så mange år så er jeg veldig motivert og trur jeg kan klare det. Får hjelp fra samboer seff, og eldste gutten begynner i barnehage om 1 mnd :)

Hva ville dere gjort ? Noen som har vært i en sånn situasjon ? :) *håper på svar*

Jeg begynner (forhåpentligvis) på universitetet nå i august, men tenker å ta første halve året før jeg går ut i permisjon, og starter rett på med 2. semester/halvår året etter :) Men vi har jo skole hver eneste dag, så blir kanskje ikke det samme. Men det jeg tenker er at ingen skole eller jobb er verd såpass at jeg er villig til å gå glipp av de første månedene med lillegull :)

Jeg begynner (forhåpentligvis) på universitetet nå i august, men tenker å ta første halve året før jeg går ut i permisjon, og starter rett på med 2. semester/halvår året etter :) Men vi har jo skole hver eneste dag, så blir kanskje ikke det samme. Men det jeg tenker er at ingen skole eller jobb er verd såpass at jeg er villig til å gå glipp av de første månedene med lillegull :)
Det som er greia er at visst jeg tar permisjon så får jeg nok ikke startet igjen før januar 2018 og tatt eksamen juni 2018, det er langt frem i tid for meg.. Jeg vil helst ikke tilbake til min nåværende jobb etter permisjonen min, vil helst begynne på lærlingtiden da. Nå har jeg en fra før av også, så vet på en måte hva jeg går til, får bare krysse fingrene for at neste baby er like rolig.

Forstår godt at du ikke vil være på skolen vær dag når du har en nyfødt, det hadde nok ikke jeg heller gjort. :) men interessant å høre hva andre tenker, så kanskje det hjelper meg litt på veien til en avgjørelse,

Studerer , 2 året nå. Tenkte å ta skole fra august og permisjon fra januar . Har elendig form nå , inn og ut av sykehuset i 7 uke nå og om ikke blir bedre så blir nok sykemelding fra august . Satser blir bedre til da men må tenke alt. Og min prioritering blir baby og meg fremfor skolen .

Last edited:
Det som er greia er at visst jeg tar permisjon så får jeg nok ikke startet igjen før januar 2018 og tatt eksamen juni 2018, det er langt frem i tid for meg.. Jeg vil helst ikke tilbake til min nåværende jobb etter permisjonen min, vil helst begynne på lærlingtiden da. Nå har jeg en fra før av også, så vet på en måte hva jeg går til, får bare krysse fingrene for at neste baby er like rolig.

Forstår godt at du ikke vil være på skolen vær dag når du har en nyfødt, det hadde nok ikke jeg heller gjort. :) men interessant å høre hva andre tenker, så kanskje det hjelper meg litt på veien til en avgjørelse,

Det blir såpass lang ventetid, ja! Forstår godt du vil starte rett på læretiden etterpå. Og viss du ikke har mange timer på skolen, så er jo ikke det noen problem. Heier på deg, tror du klarer dette godt :) Viktig at du gjør det som føles mest riktig for deg :)

Det blir såpass lang ventetid, ja! Forstår godt du vil starte rett på læretiden etterpå. Og viss du ikke har mange timer på skolen, så er jo ikke det noen problem. Heier på deg, tror du klarer dette godt :) Viktig at du gjør det som føles mest riktig for deg :)
Takk :D. Når jeg begynner på skolen til høsten skal jeg høre med lærerne hva de syntes, kanskje jeg kan ta med baby på skolen noen ganger ( sett at babyen er rolig og ikke skriker selvfølgelig ) :) de har sikkert tips og komme med, jeg kan ikke være den eneste som får barn under utdanning :P hehe. Visst ikke så stiller samboer opp, og helt sikkert familie også :)

Sniker litt fra desember 16 jeg :-) Har selv akkurat fullført 2. Året på vgs og planen er å begynne 3. Året til høsten med besøk til rådgiverne for å finne en god løsning som dekke alle sine behov :-) ser selv for meg å prøve å gå frem til jul, så en liten permisjon til vinterferien, så fullføre eksamener osv etter det xsmile9

Jeg begynte etter fødsel med minste.. Gikk ikke så godt som jeg hadde håpet på for han fikk kolikk og gråt hele kveldene, og jeg fikk ikke gjort noe på 6 uker!
Så selv om du selv er klar for det så kan det være baby ikke er enig ;) masse lykke til med skole :)

Jeg begynte etter fødsel med minste.. Gikk ikke så godt som jeg hadde håpet på for han fikk kolikk og gråt hele kveldene, og jeg fikk ikke gjort noe på 6 uker!
Så selv om du selv er klar for det så kan det være baby ikke er enig ;) masse lykke til med skole :)
Vet jo ikke hvordan babyen er før den har kommet nei :) får bare håpe at den ikke får kolikk/andre plager. Fullførte du skoleåret?

Jeg går på høgskole, tredjeåret, bacholor. Jeg kommer til å prøve meg, er kun undervisning to dager i uka, som jeg kan følge over nettet. Fungerer det ikkje, må jeg ta et år ekstra. Den lille spiren i magen er absolutt verdt ett ekstra år <3 :)

Jeg går på høgskole, tredjeåret, bacholor. Jeg kommer til å prøve meg, er kun undervisning to dager i uka, som jeg kan følge over nettet. Fungerer det ikkje, må jeg ta et år ekstra. Den lille spiren i magen er absolutt verdt ett ekstra år <3 :)
Sålenge jeg får vite at det kun er 1 baby i magen så tenker jeg å prøve meg :P 1-2 dager i uken, men dette er på videregående nivå, forstår at høyskole er mere utfordrendes. Men barna kommer alltid foran uannsett :)

Sålenge jeg får vite at det kun er 1 baby i magen så tenker jeg å prøve meg :P 1-2 dager i uken, men dette er på videregående nivå, forstår at høyskole er mere utfordrendes. Men barna kommer alltid foran uannsett :)

Det er helt sikkert at barna kommer først! Men har også en samboer som kommer til å ta ut permisjon i eksamenstiden, slik at jeg kan ha ein mulighet. Det viktigste er nok å være innstilt å ha trua sjøl :)

Sniker fra desember her! ☺️ går på universitetet, og satser på å fullføre høstsemesteret (så lenge d ikke blir fødsel akkurat på eksamensdato) :) tar permisjon vårsemesteret, så blir et semester lengre. D er lett å tilpasse sånn på universitetet da, vet ikke hvor fleksibelt din skole er! ☺️

Sniker fra desember her! ☺️ går på universitetet, og satser på å fullføre høstsemesteret (så lenge d ikke blir fødsel akkurat på eksamensdato) :) tar permisjon vårsemesteret, så blir et semester lengre. D er lett å tilpasse sånn på universitetet da, vet ikke hvor fleksibelt din skole er! ☺️
Jeg fikk høre at jeg kunne ta permisjon men da får jeg mest sannsynlig ikke starte før januar 2018, syntes det er lenge å vente så satser på å prøve å klare det etter fødsel :)

Jeg fikk høre at jeg kunne ta permisjon men da får jeg mest sannsynlig ikke starte før januar 2018, syntes det er lenge å vente så satser på å prøve å klare det etter fødsel :)
D høres lenge ut å vente, da skjønner jeg godt at du ønsker å prøve! Værste som kan skje er vel at du må ta opp eksamen senere, liksom.. . :)

Back
Topp