**Moonlight**
Forumet er livet
er det dumt å ta første tbl.på eftan?(5 mg) Tenkte å ta det nå på mårran,men må ut å kjøre etterpå og det er jo dumt når man ikke vet hvordan man reagerer. men får jo aldri startet med de da føler jeg...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Eneste som kan skje er at du kan få problemer med å sovne til vanlig tid hvis du er en av dem som blir påvirket på den måten av medisinen. Det varierer fra person til person om søvnen blir påvirket av det eller ikke. Jeg for min del kunne ta det seint på kvelden og sovne etter å ha tatt medisin. Jeg sov bedre på medisin enn uten for da roet tankesurret i hodet seg sånn at jeg slappa av bedre.Surita skrev:
Jeg går ikke på denne typen medisiner mer på grunn av masse bivirkninger, men den tiden det funka så hadde jeg veldig god effekt av den.
Det er sjeldent at det påvirker i noen negativ retning i forhold til bilkjøring, men som du selv sier så er det lurt å ha testa en gang du vet du ikke skal kjøre. For man vet jo aldri når man prøver noe for første gang. Går det an å ta det til helga? Planlegge litt sånn at du vet du slipper å kjøre i den tiden medisinen virker. Det aller beste er å ta på formiddagen sånn at du får kjenne når effekten går ut og kjenne mer på forskjellen på hvordan det er å gå med og uten medisinen.
Noen tips til deg som jeg vet av erfaring er å passe på at du har nok vann i kroppen. Denne medisinen er vanndrivende så du må fylle på med litt ekstra vann for å unngå sånne ekle ting som hodepine og sånt. ;-) Så fiks deg ei vannflaske som du gjør det for vane å ta med deg rundt hvor du er. Drikk jevnlig av den og fyll på hver gang du går forbi kjøkkenet eller noe. Mat er også veldig viktig for at medisinen skal virke optimalt. Det er viktig å spise regelmessig og gjerne spise et måltid i forbindelse med hver medisindose sånn at du ikke tar den på tom mage. Når du spiser så tar kroppen opp medisinen bedre også. Trenger ikke være store fancy måltider. Men en frukt eller en liten yoghurt i farta hvis du ikke har tid til noe mer.