Noen her som er ufør?

smash

Forumet er livet
VIP
Tok det lang tid fra du søkte, til du fikk det godkjent?
Kan jeg spørre hvorfor du er ufør?

Noen som har fått avslag? Hvorfor?

sendt pm

Takk bondekone!!

Flere?

Ca. 9 mnd.
Kronisk sykdom som er til stede hver dag, blir forverret ved fysisk aktivitet, bråk, psykiske påkjenninger o.l. Ingen kur mot den.

Jeg er ung ufør... men husker ikke hvor lang tid det tok...IO prøvde å hjelpe meg før di gjorde noe med søknaden om ufør...
Jeg er ufør pga Psykisk sykdom.. Fikk først avslag på ung ufør pga jeg ikke gikk til psykolog... men fikk innvilga vanlig ufør...
1 år etterpå søkte jeg igjen og skaffa nav alle papirene fra min forrige psykolog selv og da fikk jeg det godkjent (altså ung ufør) og fikk etterbetalt den ekstra slanten i mnd  fra da jeg ble ufør..
Noe mer du lurer på så er det bare å spørre så skal jeg prøve å svare deg så godt jeg kan

smash skrev:
Tok det lang tid fra du søkte, til du fikk det godkjent?
Kan jeg spørre hvorfor du er ufør?

Noen som har fått avslag? Hvorfor?

pm sendt

Takk for svar!
Jeg blir vel ung ufør dersom jeg får det innvilga.
Jeg er 26, men blir 27 i mars...

Det var nav somanbefalte meg å søke om halvt ufør, men jeg kommer til å søke om 100%
Jeg har vært på jobb i dag, og er helt ødelagt nå.
Snakka med mannen min om det i stad, og det er rett og slett ikke verdt det..
Når jeg går med smerter 24 timer i døgnet, så er det helt grusomt å måtte tvinge seg på jobb, for å gjøre vondt værre.
Jeg elsker jobben min, så har ikke noe med det å gjøre!

Jeg søkte 31 oktober.. Står i skrivet at de har 4 mnd behandlingstid.. men kan ta noe lengre.. Jeg ringte de i januar.. for å høre hvordan de lå ann.. og da ble jeg fortalt at det var svært lang behandlingstid.. kunne ta opp til 8 mnd..

Rett før helgen fikk jeg vedtaket i posten;) Tok ikke 3 mnd engang det!

Fikk innvilget det jeg søkte om.. 70% ufør.. pga MS

smash skrev:
Takk for svar!

Det var nav somanbefalte meg å søke om halvt ufør, men jeg kommer til å søke om 100%
Når jeg går med smerter 24 timer i døgnet, så er det helt grusomt å måtte tvinge seg på jobb, for å gjøre vondt værre.

Du er veldig på grensen med alderen da... står at en blir ung ufør før en er fylt 26 år på nav sine sider...
Får håpe du får ung ufør for det da

Ung ufør er den som er født ufør, eller er blitt minst 50 prosent ufør før han eller hun fylte 26 år. Hvis du er ung ufør kan du få en garantert tilleggsytelse etter særlige regler.

smash skrev:
Takk for svar!

Usj.. høres ikke noe godt ut!

Har du vært i jobb frem til nå? Anbefalte ikke NAV deg om å gå litt på AAP først? For å se om du eventuelt kan komme tilbake i jobb? Eller er du rimelig sikker på at du ikke klarer å jobbe noe mer?

Jeg fikk ikke lov jeg.. til å gå rett over på ufør.. måtte jobbe endel mnd.. for å finne prosenten jeg skulle jobbe..

Drømmeren skrev:

smash skrev:
Takk for svar!

Du er veldig på grensen med alderen da... står at en blir ung ufør før en er fylt 26 år på nav sine sider...

Ung ufør er den som er født ufør, eller er blitt minst 50 prosent ufør før han eller hun fylte 26 år. Hvis du er ung ufør kan du få en garantert tilleggsytelse etter særlige regler.

Det var ei her på BV som sendte meg en pm om at jeg muligens kunne fått ung ufør, hvis jeg hadde dokumenter fra legen om at jeg har hatt plager før.
Og det har jeg.. Har vært plaget i mange mange mange år...

mammatileijente skrev:

smash skrev:
Takk for svar!

Usj.. høres ikke noe godt ut!

Har du vært i jobb frem til nå? Anbefalte ikke NAV deg om å gå litt på AAP først? For å se om du eventuelt kan komme tilbake i jobb? Eller er du rimelig sikker på at du ikke klarer å jobbe noe mer?

Jeg fikk ikke lov jeg.. til å gå rett over på ufør.. måtte jobbe endel mnd.. for å finne prosenten jeg skulle jobbe..

Jeg har vært 100% sykemeldt i nesten 5 mnd. Nå er jeg 80% sykemeldt, og jeg sliter bare der...
I dag skulle jeg gå på tur med brukeren, og jeg måtte stoppe opp flere ganger....
Og da vi var i boligen måtte jeg ofte sette meg ned....
På ungdomsklubben gikk det i ett, så jeg bare falt sammen på gulvet...
heldigvis når ingen så meg...
Ingen skal ha det sånn på jobb... Jeg prøver så godt jeg kan, og drar på jobb med godt humør og tenker at dette blir en bra dag! Jeg trives så godt på jobben også...
Men etter å ha jobbet i 10 min, er jeg helt ødelagt...

mammatileijente skrev:
Jeg søkte 31 oktober.. Står i skrivet at de har 4 mnd behandlingstid.. men kan ta noe lengre.. Jeg ringte de i januar.. for å høre hvordan de lå ann.. og da ble jeg fortalt at det var svært lang behandlingstid.. kunne ta opp til 8 mnd..

Rett før helgen fikk jeg vedtaket i posten;) Tok ikke 3 mnd engang det!

Fikk innvilget det jeg søkte om.. 70% ufør.. pga MS

Wow, da var du heldig! Godt når man slipper å vente så utrolig lenge!

smash skrev:

Drømmeren skrev:

smash skrev:
Takk for svar!

Det var ei her på BV som sendte meg en pm om at jeg muligens kunne fått ung ufør, hvis jeg hadde dokumenter fra legen om at jeg har hatt plager før.
Og det har jeg.. Har vært plaget i mange mange mange år...

Ja det er veldig mulig om du har rett dokumentasjon på det da
Får krysse fingrene

Jeg har en mor som først nå, etter 8 år på midlertidig uføretrygd, fikk godkjent permanent 60% uføretrygd pga fibromyalgi. Endelig!! 

regner med svaret er nei, men spørr likevel, er det ingen annen type jobb du kan ha, eks. en liten jobb ved siden av prosentvis ufør?

Back
Topp