Noen her som er sykemeldt pga kvalme?

Pio

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Når ble dere sykemeldte,og hvor lenge?

Jeg er konstsnt kvalm, men blir verre om jeg spiser, har lyst på mye forskjellig,men når jeg ordner det til så vil jeg ikke ha noe :(

Hadde hypermesis med mine to forrige,og er spent på om det er det som er på tur igjen nå også... :pukekastet opp flere ganger på jobb til nå,og det passer dårlig når vi har både sentralbord og skrankefunksjon.. jeg er 5+6 idag. Sitter på kurs nå,og måtte kjøre 1 time hit, da holdt det på å gikk galt i vilen to ganger... var hos legen på mandag,og da la vi en slagplan,men han ønsket å medisinere meg slik at jeg skulle slippe sykemelding.. jeg prøvde forskjellige medisiner med begge barna mine, og vle veldig sløv av det som virket,så det ønsker jeg ikke...

Er også inne i en krevende periode på jobb,og jeg vet at kvalmen blir verre ved stress.. men får dårlig samvittighet bare ved å tenke på om jeg blir sykemeldt en periode fremover ovenfor kollegaene mine :smiley-angry017

Forstår så inderlig godt hvordan du har det! Jeg ble sykmeldt pga kvalmen i forrige uke, er 7+6 i dag. Har fått Zofran, Postfen og pyridoksin.

Det var Såå vondt å måtte kaste inn håndkle, og det er ikke noe jeg heller vil, enn å være på jobb. Men det lot seg rett og slett ikke gjøre lenger. Nå handler hverdagen om å få i seg nok mat og drikke, så man slipper innleggelse. Det er utrolig tøft og ensomt..
Men noen ganger må man bare innse at det er det beste.
Håper du slipper unna hyperemisis denne gangen! Men om du trenger å ta det litt mer med ro en periode, så lytt til kroppen. Det er så vondt å komme til det punktet der man ikke holder på noe væske lenger. Da er det bedre å være litt føre var ;)

Jeg ble sykemeldt forrige fredag (var da 5+5). Ble sykemeldt ut denne uken. Legen (turnuslege) vil ikke gi sykemelding så lenge av gangen. Men har blitt verre, spyr mye mer, så tipper jeg blir videre sykemeldt. Blir fort sliten/utmattet så ligger mye på sofaen. Prøver å gjøre litt husarbeid innimellom.

Jeg ble sykemeldt pga kvalme og oppkast da jeg var 7+4 på vei. Umulig å være på jobb. Dette er min andre uke som sykemeldt og var hos legen i dag og forlenget den i enda 1,5 uke.

Hver dag handler om å få i seg mat og drikke, og prøve i det lengste å ikke kaste det opp igjen. Det er grusomt. Jeg har også veldig dårlig samvittighet ovenfor jobben, men nå må jeg bare tenke på meg selv og den lille :Heartred Har fått kvalmestillende av legen, men av de blir jeg så sløv at jeg uansett ikke kan jobbe..

Ta vare på deg selv om vit at du ikke er alene :Heartred

Jeg ble sykemeldt grunnet kvalme og bekkenplager da jeg var 7+3 og er det fremdeles (9+6 idag). Var hos legen igjen denne uken, da spurte jeg rett og slett legen om hva jeg skulle gjøre. Det er forferdelig kjedelig og ensomt å bare være hjemme, men legen mener at jeg ikke har noe på jobb og gjøre. Jeg sa til legen at jeg kjenner mye på dårlig samvittighet ifht det å være sykemeldt så lenge. Legen sa at akkurat nå finnes det noe mye viktigere enn meg, nemlig babyen. Han sa også at det sannsynligvis bare er noe jeg tenker på, at ingen andre tenker at jeg burde ha dårlig samvittighet. Litt godt å høre det fra en "utenforstående", men den dårlige samvittigheten er der fremdeles.

Håper jeg kan komme tilbake på jobb etter neste uke. Har et par dager turnusfri og jeg vil være 11+5 når jeg har neste arbeidsdag. Jeg hadde ferie før sykemeldingen og vil ha vært borte fra jobb i tilsammen 2 måneder da. Det er lenge det! Huff :(

Sykemeldt grunnet kvalme siden uke 6-7 ca. Er nå uke 11 og fortsatt stundvis kvalm, men absolutt ikke så ille som det var en stund. Forhåpentligvis forblir jeg sykemeldt av andre årsaker, men mitt råd er å bare prøve å legge vekk den dårlige samvittigheten. Blir de lite folk får de skaffe vikarer, jobb nr1 er å lage et lite menneske akkurat nå, og da får det bli prioritert denne korte stunden vi er gravide.

Sist aå holdt jeg ut til uke 24 før jeg ble sykemeldt. Og jeg har sagt at viss jeg skulle ha flere barn skulle jeg sykemelde meg med engang kvalmen kom og ikke ha dårlig samvittighet og tvinge meg selv på jobb. Det kommer jeg til å gjøre denne gangen også om det blir likt. Håper bare jeg slipper unna:happy:

Overlevde med nød å neppe kurs idag,men myyyyye lukter og felles lunsj :sick006

Snart helg nå.. kun 7,5 time igjen imorgen, og så er det to døgn fri :happy093:sleep011
Søstra mi ringte idag og lurte på om jeg ville være med på en ganske lang fjelltur neste helg, sa jeg måtte se det an ,men skjønner jo fort at det ikke er mulig, men ønsker ikke å si det enda.

Så tror jeg jeg må ta med en prat med sjefen imorgen, for å forberede henne på en mulig sykemelding etterhvert,og hvorfor jeg sitter mye på kontoret for meg selv. Gruer meg sinnsykt,men tror det blir bedre etterhvert om jeg gjør det..

Takk damer, har bestilt meg legetime kl 11.30 idag,og skal snakke med sjefen etterpå...

Jeg hadde 50% sykmelding. Som gjorde at jeg kunne sove lengre og slappe av. Nå var ikke jeg like kvalm som mange av dere, men hjalp meg veldig med mindre timer på jobb.

Skal nå prøve prostafen, og ble 40% sykemeldt i to uker.. så skulle jeg ta kontakt igjen.

Ble sykemeldt torsdagen 2 oktober og frem til og med 1 november. Men har fått ny jobb tidligere denne uken hvor hun sa at jeg måtte lytte til kroppen så trengte ikke å begynne før 4 november , men sa at forhåpentligvis blir jeg betydelig bedre om 2 ukers tid så har fått oppstart 21 oktober men er bare som ringevikar i en bhg så er ikke sikkert jeg blir kontaktet den dagen og hun vet også at jeg har enda litt sykemelding i den tiden så blir maks 2 ganger i uken i starten. Andre jobben jeg hadde før sykemelding er gjennom pvs. Formen er veldig opp og ned men konstant sliten og trøtt og det er en av grunnene til sykemeldingen. Har 12 ukers kontroll siste dagen i sykemeldingen. Er idag 9 +1 ❤️

Må du så må du ❤️

Prostafen har null virkning (utenom at jeg blir sinnsykt trøtt), tilbake til legen igår å ble sykemeldt 80%.

Jeg er sykemeldt. Ble veldig kvalm med sterke brekninger ca hver time eller når jeg ble sulten, i uke 5. Brukte opp masse fleksitid på å komme sent og dra tidlig fra jobb før alt var brukt opp i uke 7. Da innså jeg at jeg måtte dra til legen. Ble først 50% og senere 100% sykemeldt. Skjønner ikke hvordan jeg orket å være på jobb så lenge. Når jeg var 50% sykemeldt la jeg i sengen med pc’n og prøvde meg på hjemmekontor. Men også det var helt forferdelig. Endelig begynner jeg å bli bedre nå i uke 10. Men kan fortsatt ha dårlige dager. Har gjort null sosialt på nesten 1.5 måneder og har vært svært avhengig av samboeren. Har stor sympati for alle andre som sliter med dette, be strong ❤️

Back
Topp