Noen her som er kronisk syke?

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Evt. hvordan har kroppen reagert på svangerskapet hittil?

Her har kroppen godtatt det ganske greit! Foruten om at jeg blir lettere syk, så hatt både forkjølelse og øreverk. (Blir sjelden syk ellers) utenom det har jeg ikke noe kvalme. Er bare veldig trøtt, sulten hele tida, veldig tørst, litt vond korsrygg, reagerer litt på lukt innimellom og murringer fra tid til annen! Så føler meg veldig heldig foreløpig! :-)

Jeg har ikke så mange symptomer. Jeg har blitt forkjølet og har hoste og er snørrete, litt ondt/trykk i magen, ømme bryst, tørst, trøtt osv. Men har lest at kvalmen kommer uke 6 ;)

Jeg har ustabilt, lavt stoffskifte.
Forige graviditet var vel de beste 9mnd iløpet av de siste 8 årene, sånn sykdomsmessig. O.k blodprøver og o.k form.
Men så hadde jeg jo sv.skap forgifting og kraftig bekkenløsning da, så det veide jo litt opp :p
Denne gangen har jeg ekstrem svangerskapskvalme som har satt meg så ut av spill at jeg ikke klarer å kjenne på hvordan kroppen er ift sykdommen.

Foreløpig bedre enn sist svangerskap! Håper det holder seg slik :)

I første svangerskapet så var det som å slå over en bryter når befruktning skjedde, men fikk også kraftig bekkenløsning allerede i uke 10, svangerskapsforgiftning og svangerskapsdiabetes ganske tidlig. Og det samme har skjedd de gangene jeg har mista og da jeg hadde exu, våkna plutselig en dag og skulle trodd jeg aldri hadde vært syk. Så har alltid fleipet med at jeg skulle meldt meg som surrogat mor.
Men denne gangen ser hormonene til å virke helt motsatt :( Jeg som hadde gledet meg til 9 måneder uten de vanlige plagene og smertene mine.

Back
Topp