Noen her som er konisert?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Fikk beskjed i går om at jeg må koniseres, men fikk ikke mer info enn det, så jeg lurte på et par ting.

Er det kun lokalbedøvelse?
Smerter i etterkant?
Blir man sykemeldt?
Hvor lenge blør man?
Ble du kvitt celleforandringene?

Ja, for snart fire uker siden :) Nå er det helt sikkert forskjellig prosedyre på de forskjellige sykehusene, men slik var min opplevelse:

Jeg kom inn på morgenen, fastende og nydusjet. Jeg fikk en seng på et stort fellesrom med gardiner mellom sengene, og fikk satt veneflon av en trivelig sykepleier som også gav meg et skjema å fylle ut slik at jeg fikk en ferdig utfylt sykemelding i luka når jeg gikk. Fikk sykemelding i 7 dager. Jeg fikk også en stor Paracet og to Voltaren. Etter en liten stund med venting var det min tur og det kom to pleiere og hentet meg. De fulgte meg ned gangen til operasjonssalen der jeg fikk snakke litt med gynekologen som skulle utføre inngrepet. Deretter fikk jeg gå inn på operasjonssalen og legge meg i den store gynekologstolen. Den var kjempebehagelig! Fikk noe deilig beroligende dop i veneflonen og seilet avgårde :D
plutselig var det hele over, og jeg hadde ikke merket noe som helst! Fikk visstnok satt lokalbedøvelse i livmorhalsen (hadde gruet meg til dette, for det var så ekkelt ved celleprøven), men det kan jeg absolutt ikke huske! Jeg ble trillet tilbake til plassen min etter jeg ettertrykkelig fikk fortalt alle tilstede hvor vakre de var. Der fikk jeg ligge å late som jeg sov en times tid, så fikk jeg deilige brødskiver og kaffe med melk før jeg fikk lov til å gå og ta på meg klærne mine igjen :)
10/10 poeng, ville gjort det igjen! Jeg har blødd lenge i ettertid, men veldig lite av gangen. Dette er jo individuelt. Blødde mye mer etter celleprøvene, men ikke like lenge (blør ennå brun guffe). Har overhodet ikke hatt noen smerter i etterkant og har nå det som kalles frie kanter, ble altså kvitt celleforandringene. Skal inn til ny celleprøve hos min gynekolog om en fem måneders tid.

Ikke vær redd! Det er bare deilig, ta det som en liten husmorferie ;)

Fikk lokalbedøvelse, merka ingenting, blødde fint lite og ingen sykemelding. Sånn kort oppsummert:P

Jeg fikk adrenalin sprøyte
Litt vondt når den gikk ut, tok en Paracet og prøvde å sove meg gjennom det på ettermiddagen
Vanlig på jobb igjen dagen etter
Blødde bare en dag tror jeg

Måtte inn igjen en gang til.

Fikk lokalbedøvelse og noe beroligende. Sovna som en stein og sov meg gjennom alt. Ble fryktelig kvalm og uvel og klødde som en gal når medisinene var på vei ut. Var i permisjon så fikk ikke sykemelding, men beskjed om å ta det med ro så lenge jeg blødde. Hadde ingen smerter i etterkant. Etter ett par uker begynte jeg å fossblø på natta og måtte inn igjen. Var ett sår som ikke hadde grodd ordentlig som måtte syes litt. Var på etterkontroll etter tre mnd og alt så fint ut☺ skal vel tilbake om ett års tid for ny celleprøve tror jeg:)

Back
Topp