Noen her som er i 1. trimester? :)

Skittles

Betatt av forumet
Er det noen her som er i 1. trimester og som bruker Lifeline Gravid vitamintilskudd? :) Jeg har nemlig en uåpnet pakke til overs, da jeg nå har sluttet på disse :) På apoteket fikk jeg beskjed om at man ikke skulle ta dem i 2. trimester, så jeg har en ny type nå. Har ikke kvittering så jeg får ikke pengene tilbake heller :P

Dersom noen vil ha dem, så send meg en PM med adresse - så sender jeg pakken :-)

Skittles skrev:
Er det noen her som er i 1. trimester og som bruker Lifeline Gravid vitamintilskudd? :) Jeg har nemlig en uåpnet pakke til overs, da jeg nå har sluttet på disse :) På apoteket fikk jeg beskjed om at man ikke skulle ta dem i 2. trimester, så jeg har en ny type nå. Har ikke kvittering så jeg får ikke pengene tilbake heller :P

Dersom noen vil ha dem, så send meg en PM med adresse - så sender jeg pakken :-)

Du kan fint ta det tilskuddet i hele svangerskapet altså. Det er folat man ikke trenger å ta utover de første 12 ukene, men det gjør ikke noe å ta de!
Lifeline gravid, er ikke det de små posene med to omega-3 kapsler og to tabletter? Jeg brukte de hele svangerskapet sist, sammen med litt ekstra jern på slutten.

Så rart, for jeg fikk beskjed om at man ikke skulle det. At det ikke var bra med ekstra folat etter 1. trimester... Jaja, nå har jeg allerede byttet :P

Åh, de sa på apoteket at det er et vitamin som skilles ut hvis man får for mye av det så kroppen styrte det selv :) Hva går man på i 2. trimester da? ;)

Irriterende når de sier forskjellige ting :P Vanskelig å vite hva som er riktig da synes jeg.

Nå tar jeg en pille, mener den heter omega 3 multivitamin :) + jeg begynner nå med litt ekstra magnesium pga. mye hodepine (hjelper også mot noe forhøyet blodtrykk og lettere kramper i bena) :)

Åh, hodepine og krampe i leggene sliter jeg mye med på kvelden. Måtte du få godkjennelse av legen før du begynte på det? :) Går utifra man ikke bare skal selvmedisinere seg for mye under graviditeten ;)

Lite tips - Les på dansk eller svensk tekst ;) 
Der anbefales det nemlig HELE svangerskapet.. Så jeg tar det hele. Spesielt siden man vet at både danmark, sverige og finland har kommet mye lenger i forskningen.... 

Mozzarella skrev:
Åh, hodepine og krampe i leggene sliter jeg mye med på kvelden. Måtte du få godkjennelse av legen før du begynte på det? :) Går utifra man ikke bare skal selvmedisinere seg for mye under graviditeten ;)

Jeg begynte etter å først ha snakket med legen ja :) Det har hjulpet meg tidligere, så håper virkelig det gjør det nå også. Passe drittlei etter skikkelig hodepine hver dag i et par uker! :P

Back
Topp