Noen her som driver å maler?

ColgateSmile

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Maler dere med sense eller? Vi skal male kjøkkeninnredningen, mn sense er vel ikke den beste malingen til akkurat det!! Er sambo som skal male, men jeg må jo bo i huset jeg også, og vi har åpen løsning fra stue til kjøkken...noen andre her som pusser opp? Hvordan gjør dere det?

Vi driver å maler gang og soverom, og har brukt sense malingen :-) Ellers har du foreksempel butinox green room, den er visst ganske lik sense. Sense er anbefalt av det norske allergiforbundet mens green room er anbefalt av det svenske allergiforbundet. Ingen av disse lukter noe, og har ingen skadelige gasser :-) Men anbefaler å lufte godt uansett :-)

Vi har nettopp malt en hel del, både stue og kjøkken osv. 
Vi snakket med dem i malerforretningen, og de mente at dagens maling har ikke så mange skadelige avgasser som før i tiden, og særlig ikke Lady og Jotun sine. Siden vi malte mye vinduskarmer og panel ble det lady supreme finish for vår del, og vi merket faktisk under malingen at det var minimalt med lukt i forhold til sånn vanlig veggmaling. 
Legen rådet til at jeg gikk ut av rommet, helst helt ut, en del ganger om dagen, sånn at jeg fikk avbrekk fra malingsdunsten, og han mente jeg burde holde døren til soverommet lukket og helst sove med åpent vindu. Ellers skulle det ikke være noen problemer med å male med dagens maling, heller ikke for gravide.
Nå sa legen også at dette med skadelige avgasser osv gjerne var litt for mediaoppblåst, og et meget godt salgstriks for produsentene, men jeg tok nå rådene hans likevel :)  

Vi har ikke malt med sense. Vi har malt omtrent hele huset nå, og snakket med maler om akkurat dette mtp at vi har både en på vei og en liten. Han sa at maling idag inneholder ikke farlige avgasser og stoffer for oss gravide eller smårollinger. 

Vi maler derfor det meste med vannbasert maling fra Flugger´s eget merke. Dette skal ikke være skadelig i hvertfall i følge maler og mannen som solgte oss malingen.

Jeg har malt stua, med vanlig maling. Har tidligere brukt green room til dør og list på møbler, og ble veldig fornøyd med resultatet:)

Back
Topp