Som vil dele sine erfaringer med meg? Det er jo "bare" to altså en mer enn ett vanlig svangerskap men likevel så føler jeg kanskje at jeg trenger litt mer info 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Som vil dele sine erfaringer med meg? Det er jo "bare" to altså en mer enn ett vanlig svangerskap men likevel så føler jeg kanskje at jeg trenger litt mer info![]()
Jeg har tvillinger. Det er absolutt ikke "bare" to. Det er dobbelt så tungt, du vokser dobbelt så fort den første tiden. Jeg ble sykemeldt allerede i uke 10 pga bekkenløsning, og var nesten sengeliggende fra uke 19. Hadde utrolig mye vann i kroppen og følte meg generelt veldig ufresh. Jeg fødte i uke 26 pga premature rier som ikke ble tatt på alvor, så krev tilstrekkelig oppfølging! Hvis du føler på deg at noe ikke stemmer, ikke nøl med å kontakte føden og krev de sjekker deg grundig. Tvillingsvangerskap er risikosvangerskap og du skal ha hyppige kontroller, måling av livmorhalsen(det ble ikke gjort på meg en eneste gang), ultralyd ganske ofte osv. De fleste får ikke jobbe mer etter uke 20, og går da over på svangerskapspenger
Jeg var på første kontroll i uke 10, så på ultralyd i uke 13, så hos jordmor i uke 16, og deretter tror jeg at jeg hadde kontroller annenhver uke (annenhver hos lege, og annenhver på sykehuset med ultralyd).Takk for svarDet at jeg skrev "bare" to var ikke helt ment som i at her kommer det to på én gang for jeg vet det er risikosvangerskap og mye som kan skje underveis :-/
Jeg skal kreve hyppige kontroller, vet du når det er lurt å begynne med det?
Jeg var på første kontroll i uke 10, så på ultralyd i uke 13, så hos jordmor i uke 16, og deretter tror jeg at jeg hadde kontroller annenhver uke (annenhver hos lege, og annenhver på sykehuset med ultralyd).
Nei jeg skjønte hva du mente, og mange tror at det er jo "bare" to, og derfor ikke så mye verre enn med en, men det er mye tyngre. Og mye større sjanse for prematur fødsel. Så lytt godt til kroppen din, for ingen kjenner den og de små i magen bedre enn deg!
Det er helt santOg det er nok svangerskapet som blir tøffest og komme seg gjennom den biten, tiden etterpå går seg jo til
![]()
Blir man alltid satt i gang i svangerskap med tvillinger? Over alt jeg har søkt så er det bare det som kommer opp :-/
Jeg hadde et helt ukomplisert svangerskap. Fødte to perfekte jenter på 3090 og 3300 gr en uke før termin. Var på ul hver 14 dag siste tre måneder.
Lykke til [emoji846]
Mine jenter er nå 7 år [emoji6]
Det finnes forresten et eget forum, send meg pm hvis du ønsker info [emoji846]
Nei, ikke alle blir satt i gang. Men det er vanlig at fødselen starter av seg selv litt før tiden. Her hvor jeg bor er det praksis på sykehuset at man ikke får går lenger enn til uke 38, da blir man satt i gang, så vidt jeg har forstått. Jeg kom inn på føden med seks cm åpning i uke 26, så jeg vet helt ærlig ikke hvordan det er med fødsel osv. Men det skal nok gå helt fint for deg, krysser fingrene for at du får gå så langt som overhodet mulig!Det er helt santOg det er nok svangerskapet som blir tøffest og komme seg gjennom den biten, tiden etterpå går seg jo til
![]()
Blir man alltid satt i gang i svangerskap med tvillinger? Over alt jeg har søkt så er det bare det som kommer opp :-/
Jeg hadde et helt ukomplisert svangerskap. Fødte to perfekte jenter på 3090 og 3300 gr en uke før termin. Var på ul hver 14 dag siste tre måneder.
Lykke til [emoji846]
Mine jenter er nå 7 år [emoji6]
Det finnes forresten et eget forum, send meg pm hvis du ønsker info [emoji846]