Noen her med rus i familie?

Glapia18

Betatt av forumet
Har en svigerbror som ruser seg. Nå er det kun to dager igjen og ingen hører fra han.vi lurer på om han komm hjem til jul...

Det er en tøff situasjon og det tøffeste er å se kjæresten min så nedfor. Har dere noen tips ? Råd? Hvordan skal jeg opptre. Jg vet dessverre ikke mine arme råd. Vil ikke spørre unødvendig om han- kanskje hsn ikke tenker på han akkurat når jeg spør også ødelegger jeg det. Eller setter han pris på at jeg spør?

Veldig vanskelig situasjon. Om han vil eller ikke går det veldig utover meg- jeg tenker på det store deler av dagen.. og vil bare at jula skal bli fin for alle...

Det er vel bare å spørre. Det der er like vanskelig uansett om noen spør eller ikke.

Jeg har en søster som var tung narkoman... jeg satte veldig pris på at folk spurte meg... for det var som oftest mamma de spurte. Folk spurte også meg hvordan mamma hadde det, aldri hvordan jeg hadde det...

Snakk med han [emoji173]️
Det er nok noe han tenker på... håper det går bra med dere alle [emoji173]️

Har en søster og en venninne som er rusmisbrukere og skjønner godt at det er slitsomt både for deg og din samboer. Det er tungt å være pårørende til noen som sliter med rus.
Jeg ville ha pratet med samboeren om det. Det kan godt hende at han syns det er godt å få prate litt om de tankene han har om dette. Og om ikke han ønsker å snakke om det, så får det være greit det også.

Var ikke erfaring med dette selv, men du kan jo kanskje si at han bare må si fra hvis han trenger å snakke om det. Da har du hvertfall vist at du bryr deg og åpnet opp. Ikke lett

Ta kontakt med blåkors feks[emoji4] de har god oppfølging innen slikt[emoji4][emoji173]️

Ja, i samboers familie har det hvert en del rus.
Og i natt tok onkelen hans overdose og døde.
Jeg ville spurt han om det, hva han føler rundt det og om han ønsker å gjøre noe for han i jula.
Vær støttende i hans ønsker og vær der for han.
Ikke lett å være pårørende til en som sliter med rus.

Back
Topp