Noen her med Rosacea?

Vesla85

Gift med forumet
Hvilken behandling har dere fått? Og har dere blitt bra?

Var til hudspesialtlist og fikk diagnosen idag, endelig!! Nå har jeg begynt med Finacea gel og Tetralysal kapsler (Var vist det samme som tetracylin.)

ORIGINAL: Vesla85

Var til hudspesialtlist og fikk diagnosen idag, endelig!! Nå har jeg begynt med Finacea gel og Tetralysal kapsler (Var vist det samme som tetracylin.)

jeg har brukt tetralysal..hjalp IKKE på meg[&o] nå tar jeg lysbehandling 2 ganger i uka + et par kremer..(er jo begrensa for hva jeg kan ta siden jeg er gravid nå da...)

ORIGINAL: Pontus

ORIGINAL: Vesla85

jeg har brukt tetralysal..hjalp IKKE på meg[&o] nå tar jeg lysbehandling 2 ganger i uka + et par kremer..(er jo begrensa for hva jeg kan ta siden jeg er gravid nå da...)

Huffda.. Har du prøvd andre typer tabletter/ kapsler da?

Jeg måtte ihvertfall komme tilbake om jeg ikke ble bra med denne behandlingen sa han.

ORIGINAL: ~Drutten~

Jeg har gått på tetralysal og finacea over 2 år nå. I tillegg har jeg fått karlaserbehandling på Rikshospitalet.
Det er blitt mye bedre men det er fremdeles tydelig. [:'(]

Ja all bedring er positivt, selv om det kanskje ikke blir helt bra.. Er ihvertfall veldig spent på å se om det skjer noe om en måneds tid (Da skulle jeg se bedring fikk jeg beskjed om)

[:)]

Opp opp!

ja jeg har det! og ingen behandling har vel fungert så veldig igrunn, prøvde tetrasycklin (eller hvorden det skrives) der fikk jeg vel mer bivirkning enn virkning for å si det sånn og det var rett etter jeg fikk diagnosen så da var det ikke så ille som nå..funka vel pittelitt på kvisene som popper opp inni mellom, men bivirkningene var større, ble skikkelig dårlig i magen da jeg gikk på det, derfor har jeg ikke ønska å prøve det igjen. har prøvd div salver også men funker en liten stund før det bare blir verre igjen. også har jeg prøvd laser, men hudlegen mente det ikke virka godt nok så det ble avslutta. fastlegen jeg hadde før henviste meg til en annen hudlege som vist nok hadde mer tolmodighet med behandlinga, men da jeg kom dit så var utbruddet jeg hadde for stort til at han ville prøve laser igjen...og da kunne jeg heller ikke ta tablett kuren pga at vi holdt på med prøverør. Det som plager meg mest med rosaceaen min er rødheten i huden, som dekker nesten hele ansiktet mitt + ned over halsen. + tørrheten i huden. bruker jeg fuktighets krem så popper bare kvisene frem så det er nesten håpløst hos meg iallefall. håper at behandlinga hjelper deg!!

Back
Topp