Noen her med POTS eller IST?

Oktoberstorken

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Har selv IST og sliter med høy puls. Er nå i uke 13 og pulsen stiger merkbart allerede nå. Ligger på rundt 110-120 i hvile og rundt 160-180 når jeg går, lager mat osv.. snakket med hjertespesialist og han anbefaler ikke medisin under graviditet overhode så jeg må vente med de til etter graviditet og amming er over... Altså for å gjøre meg selv kort og klar her uten for mye babbling så er spørsmålet:

Kan pulsen bli skadelig for foster når den blir høyere og høyere for meg?

Vet at jeg kan få besvimelsesepisoder men er det noe mer jeg må være obs på?
 
Har selv IST og sliter med høy puls. Er nå i uke 13 og pulsen stiger merkbart allerede nå. Ligger på rundt 110-120 i hvile og rundt 160-180 når jeg går, lager mat osv.. snakket med hjertespesialist og han anbefaler ikke medisin under graviditet overhode så jeg må vente med de til etter graviditet og amming er over... Altså for å gjøre meg selv kort og klar her uten for mye babbling så er spørsmålet:

Kan pulsen bli skadelig for foster når den blir høyere og høyere for meg?

Vet at jeg kan få besvimelsesepisoder men er det noe mer jeg må være obs på?



litt ut av tema, men hvordan fikk du påvist POTs ? Symptomer ? Kjente meg igjen da jeg leste om diagnosen. Fra før jeg ble gravid ..
 
litt ut av tema, men hvordan fikk du påvist POTs ? Symptomer ? Kjente meg igjen da jeg leste om diagnosen. Fra før jeg ble gravid ..

Har foreløpig kun IST som diagnose men utredes for POTS også. Vil først og fremst anbefale at du tar holter ekg og stresstest så får man ofte ekstra utredninger også mtp pots etter de er tatt :)
 
Back
Topp