Noen her med PCOS?

MrsMeoh

Gift med forumet
Er det noen flere her som har PCOS?

Jeg har nettopp fått denne diagnosen, og er rimelig forvirret!
Er ALLE med dette mer utsatt for SA? Eller er det bare en prosentdel?
Blir man mer påpasset under svangerskapet?

Help please?

Jeg har pcos, og jeg var til legen i går og spurte om blandt annet dette. Da sa hun at det vanligste hos pcos'ere var at de plagdes med å bli gravide. Hun mente at det som hadde festet seg hadde festet seg. Man må vel bare krysse fingrene for at det går bra.

hei. jeg har også pcos. jeg og min mann slet utrolig med å bli gravide med nr 1, vi prøvde alle kjerringråd og alt før vi fikk komme til sykehuset for utredning. vi var prøvere i nesten 2,5 år før han kom., jeg fikk da pergotime og han satt på første prøveperiode, i ettertid fant de ut at jeg hadde for lite hormoner i kroppen til å produsere eggløsning, så han var jo vårt lille mirakel. jeg fikk da diagnosen pcos  og mannen min ble '"friskmeldt", men så ble vi på vei med nr 2 og hun var en overraskelse fra det blå. siden jeg fikk beskjed om at tilstanden ikke var bedre men verre ble vi gledelig overrasket over lille snuppa også. ble også sjekket etter hun kom og problemet var det samme fortsatt men nå har jeg tydeligvis eggløsning en gang i året da for nå har jeg testet positivt på nr 3.. det er ikke noe større grunn til at man skal spontanabortere med pcos enn noen annen person. når et foster har festet seg så sitter det, man kan jo selvfølgelig være uheldig å miste uansett men ikke pga at man har pcos.
lykke til med graviditeten.. =)

Back
Topp