noen her med hund som sliter med hud/pels/eksem/allergi??

**Moonlight**

Forumet er livet
hvor ille plaget er/var hunden? Har dere utredet for allergier?hvor mye kostet det,gikk det på forsikringen?og hvor lang tid tok hele prosessen? Fant dere ut noe?

Hunden vår har klødd siden vi fikk han når han var 2 mnd. Har prøvd forskjellige for til han. For rundt 2 1/2 år siden ble det veldig ille og han klødde seg store sår og slikka på seg stressår. Brukte vel rundt 1 år på å sjekka alt som kunne sjekkes før dyrelegen tok hudprøve. Da fikk vi svar at han var allergisk mot støv, midd og gress. Så fikk han en vaksine som var lagd til han. Den fikk han med jevne mellomrom i 1 år før han ble bra. Vaksina og hudprøva kom på 10 000. Alt gikk på forsikringa.

Innimellom det har han hatt mange kortison kurer, salver å smøre på sår, bandasjer på sår, krage så han ikke skal slikke seg mer osv osv.. En lang prosess ;)

ok,takk for svar.
hunden vår er jo nå 7,5 år,og mener forsikringen vår kun går til 8 år. Han har også en slarkete hofte som gjør at han halter mye.
han er en blandingsrase og ene rasen har en gjennomsnittsalder på 8 år(den andre høyere) Han har ørebetennelser med åpne sår flere ganger i året.
Så jeg må si at jeg tenker litt på hvor mye skal vi begynne å utrede han nå?hvor lenge skal han plages med dette?Om det tar et år å ytrede er han jo plutselig nærmere 9 år.
hadde han vært 2-3 år liksom hadde jeg ikke nølt.
Prøvd mange typer for her og,nå sist fikk vi et for allergi for,men nå er han værre en noen gang.

Jeg har en hund med mye ørebetennelse, og en annen hund med allergi mot flåttstikk/insektsbitt. Vet ikke hvor mye penger jeg har brukt på han med ørebetennelse, men det er ikke lite. Helt til vi fant underverkproduktet. Han har ører som henger, så grunnen til at han slet med ørene, var når han f.eks badet, og det ble fuktig, får liksom ikke noe lufting når de henger ned :p ei jeg kjenner anbefalte bio groom - ear powder. Det er ett pudder jeg har i ørene, om han i hele tatt har fått litt fukt, eller ellers om det trengs en ørevask. Etter jeg startet med dette har han ikke hatt noen problem.  Allergien til den andre hunden kan jeg ikke gjøre så mye med. Hun får hevelser, så jeg må rense og evt til dyrlegen om hun må ha antibiotika. Vet ikke om det hjalp så mye, men slik er det hvertfall her da :)

De er foresten 2 år og 1,5 år :)

takk for svar. Sånn pudder har vi allerede+en hel del andre rensemidler ol vi har brukt.Og betennelsene kommer uavhengig om han har badet/dusejet eller ikke.Er rett og slett bare "miljøet"i ørene som gjør det slik...Og pengene,ja de flyyyyr,til tross for at vi har forsikring.får jo igjen litt,men er egenandel + en del de ikke dekker....så det merkes ja...

Et er "bare" ørene han er plaget med? Når hunder begynner å bli oppi åra, er det ikke uvanlig at immunforsvaret blir dårligere og at de kan bli mottakelige for sykdommer o.l. som de ikke har vært før. Om forsikringen dekker det, kan du høre med de om. Jeg vil tippe at forsiktingen din holder så lenge hunden lever, MEN at etter så og så mange år, så øker egenandelen. Dette spørs kanskje på hvordan forsikring du har.

spirrevippvipp skrev:
Et er "bare" ørene han er plaget med? Når hunder begynner å bli oppi åra, er det ikke uvanlig at immunforsvaret blir dårligere og at de kan bli mottakelige for sykdommer o.l. som de ikke har vært før. Om forsikringen dekker det, kan du høre med de om. Jeg vil tippe at forsiktingen din holder så lenge hunden lever, MEN at etter så og så mange år, så øker egenandelen. Dette spørs kanskje på hvordan forsikring du har.

ørene har vært det største problemet oppigjennom.ca 2 ggr i året,noen ganger fler. Men siste året har han fått mer og mer våteksem,hudbetennelser osv.I går barberte vi hunden for å se,og hele han er full i skorper og "psoriasis"lignenden utslett.

leste igjennom forsikringen nå,der står det også at det ikke dekker: 

undersøkelse og behandling i forbindelse med kronisk sykdom

vil dette gå under denne rglen?er det allergi går det vel under kronisk?

Nei, tror ikke allergi dekkes av forsikringen. Men dere må jo til dyrlegen med ham uansett, liksom :p Så det finner dere ut da. Og dere har vel sjekkes ut hofta slik at han får smertestillende? En hund som halter har utrolig vondt.

selvfølgelig skal vi til dyrlegen.Var der på torsdag,men fikk ikke time før førstkommende tirsdag. Fikk med et annet fôr bare i mellomtiden. Vil bare høre andres erfaringer med pris,forsikring,resultat osv.
hoftene er tatt røntgen av ja,ble gjort sist vi var der.har også gått på smertestillende.Men nå har han en bedre periode igjen.

Nova85 skrev:
Nei, tror ikke allergi dekkes av forsikringen. Men dere må jo til dyrlegen med ham uansett, liksom :p Så det finner dere ut da. Og dere har vel sjekkes ut hofta slik at han får smertestillende? En hund som halter har utrolig vondt.

Jo, det gjør det :)

HeDa skrev:
selvfølgelig skal vi til dyrlegen.Var der på torsdag,men fikk ikke time før førstkommende tirsdag. Fikk med et annet fôr bare i mellomtiden. Vil bare høre andres erfaringer med pris,forsikring,resultat osv.
hoftene er tatt røntgen av ja,ble gjort sist vi var der.har også gått på smertestillende.Men nå har han en bedre periode igjen.

Vi bruker spesific hundemat. Den er med omega 3 og skal være bra for hudbetennelser. Han har brukt den lenge no. Og den hjelper faktisk :)

Gitte__ skrev:

Nova85 skrev:

også når det står kronisk sykdom ikke dekkes?

De fleste forsikringselskaper dekker utredning av allergi :)

HeDa skrev:

Gitte__ skrev:

Nova85 skrev:

også når det står kronisk sykdom ikke dekkes?

Aner ikke. Men det er da litt rart..

Gitte__ skrev:

HeDa skrev:

Vi bruker spesific hundemat. Den er med omega 3 og skal være bra for hudbetennelser. Han har brukt den lenge no. Og den hjelper faktisk :)

det foret prøvde jeg på ene border collien jeg hadde og hunden har aldri klødd så mye som etterat ho begynte på det der.

Hunden vi hadde før var også plaget en del med eksem, spesiellt våteksem. Fikk beskjed av dyrlegen og smøre på inotyol, var kjempe effektivt. Hun ble mye bedre allerede dagen etter vi smurte på.

Gitte__ skrev:

HeDa skrev:

spesific vi brukte nå sist,men måtte kutte ut,for ble myye værre etter det foret.Så nå fikk vi et annet,svindyrt vel og merke...

har du prøvd vom og hundemat sitt for? vet mange sverger til dette. finnes også noe urtegreier som heter hokamix som jeg har hørt mye bra om :)

spirrevippvipp skrev:
har du prøvd vom og hundemat sitt for? vet mange sverger til dette. finnes også noe urtegreier som heter hokamix som jeg har hørt mye bra om :)

ja,har også prøvd dette,men hunden nektet etter et par dager å spsie dette.prvøde lenge,for tenkte han spiste om han ble sulten nok,men nei,fullstendig nekt :( så ble jo dyrt da,måtte jo kastes en stund etter hvert måltid da,ellers så råtnet det jo :S

Back
Topp