noen her med endometriose,pco/pcos?

mysill

Betatt av forumet
bare lurer på hvordan det ble oppdaget?  :)

jeg har det............

jeg oppdaget det da jeg sluttet på p pillene mine, mensen kom ikke tilbake,gikk i over 8 mnd uten. kontaktet da privat gynekolog, ville ikke gå til fastlegen min. vi fant da ut at jeg hadde pcos.

mine symptomer: økt hårvekst, vektøkning, uteblitt mens og eggløsning...........

Jeg har endometriose og pco.

Pco ble oppdaget i 2001 da jeg slutta på pillen en periode. Mensen kom aldri, så jeg dro til lege og fikk tatt blodprøver. Ble også henvist videre til gynekolog som tok UL. Både blodprøvene og UL viste pco.

Pga sterke menssmerter har jeg lenge selv hatt mistanke om endometriose, men dette ble først bekreftet under laparoskopi i 2007.

Eg har pcos. Då mensen ikkje kom etter pille slutt tok fastlegen hormonprøvar. Pga av ubalanse i hormonnivået sendte ho meg til gynekolog som fastslo etter ul at det var pcos. Eg hadde lenge hatt mistanke om det, så det var godt å få diagnosen..

Er du under utredning for å finne ut om du har noko av dette?

er i gang med andre runde utredning...(på eget initiativ)
var der på mandag...gu/ul...bakterie prøver...+ at han tok en del blodprøver....??
jeg sliter med ustabil syklus...mye smerter i syklusene...økt...uønsket hårvekst :( tidvis smerter ved sex.
da jeg var på innvendig ul nå så klemte han på magen min samtidig som han så på venstre eggstokk...det var absolutt ikke godt..å dagen etter begynte jeg å blø..+ at jeg har fått en del smerter i magen...nesten så jeg frykter at en ny cyste har sprukket...har hatt det før.

men han så en del follikler der også...virket som de ikke skulle være der??? skrev hvertfall opp det å sendte det sammen med blodprøvene mine...  :S 
skjønner ikke så mye jeg...men så han målte noen av folliklene mine...å de var litt store til å være på syklusdag 33 liksom.

nei mange tanker en får av dette...
de andre blodprøvene mine (tatt over flere dager i syklus) så fine ut..så han fant liksom ikke noen sammenheng med hårveksten jeg har fått etter pilleslutt...
var vel derfor han tok flere prøver å?

sukk...nei får håpe blødningen gir seg snart. har time til hysteroskopi på fredag..om jeg ikke fortsatt blør da...nei

hehe...ble bare langt å rotete det der...hehe

Om det evt er PCO(S) får du nok svar på etter blodprøvane. Håpa blødningen gir seg snart. Kan jo væra ei cyste som har sprukke.

Må berre spør: kva er hystereskopi?

ORIGINAL: vestlandsjento

Om det evt er PCO(S) får du nok svar på etter blodprøvane. Håpa blødningen gir seg snart. Kan jo væra ei cyste som har sprukke.

Må berre spør: kva er hystereskopi?

hysteroskopi...da sjekkes du med kontrast veske...for å se om egglederne er tette

Back
Topp