Noen her med barn med spesielle behov?

lille assa 75

Forumet er livet
har to deilige unger!!!!!

men det jeg lurer på er det flere her som har unger med problemer i utviklingen?

Mathias går nå i andre klasse, men har store problemer med det faglige. Han har assistent hele tiden og spesial undervisning noen timer i uken.
Legene blir aldri enige om hva som er galt og siste diagnose var Uspesifisert lidelse i utviklingen, uspesifisert lidelse i sentralnervesystemet og noe med språket jeg ikke husker hva heter, men var at han har problemer med å danne ord og settninger korekt, eks han sier "pukere" istedet for parkere. men heldigvis får han hjelp.

Eivind snakket ikke før han var tre år og slitter veldig med uttalelsen av ord, ofte forstår vi ikke i det hele tatt hva han prøver å si.

Det som har vært vanskelig er at ungene ikke har forstått hverandre, mest har det vært at Mathias ikke har forstått signalene Eivind har sendt siden han ikke har kunnet formulere det han ville. Mathias kan også være veldig pågående. Heldigvis har det det siste året blitt mye bedre og de to kan leke fint sammen, men det har vært noen harde kamper innimellom.
 
Selvfølgelig er barna dine deilige[:)]! Flott at Mathias får god oppfølging på skolen! Skulle bare mangle. Ser du fremgang etter at han fikk hjelp? Flott at barna kan leke litt sammen nå da, harde kamper kan det nok være selv om barna ikke har noen "problemer" (husker jeg fra min egen barndom). Har du måttet jobbe hardt for at barna skal få den hjelpen de har krav på eller er det gått greit? Har heldigvis ingen problemer i utviklingen på barna her.
 
Gutten våres som blir 5år i mars ligger midt på stadie til en på 3-4år
han har asistent i barnhagen har hatt det nå i 1,5år, han klarte ikke å formulere mer en traktor, mamma og pappa da han var 3år gammel. Etter at han fikk asistent så har ordforådet hans bare blomstret og vi synnes han er utrolig flink.
Hjemme så bruker vi en del josefinespill for å trigge språket mer som en lek, vi er nøye med å lese bøker hver kveld og han må prøve å svare hva vi har lest om dagen etter. Vi har også avtalle om å sende bilder på epost hver mandag til abrnehagen med hva han har gjort i helgen som gutten da ska fortelle om hva som skjer på bilde
vi har også får beskjed om at det er så og si 99% at han har dysleksi så det er snakk om å søke om pc til ham alt neste år emns han går i abrnehagen slik at han lærer å bruke grunlegende på den
 
stå på for ungene å få den hjelpen du trenger fra ppt og etc og si jatakk til alt de evt foreslår som hjelpemidler
lykke til[:)]
 
Stå på jenter. Forlang det dere har krav på av ekstra resursser og hjelpemiddler.
 
Sende deg en pm når eg har bedre tid eg..
 
Har sendt deg en pm!
 
ORIGINAL: juliuspus

Har sendt deg en pm!


takk har endelig fått svart deg...
 
ORIGINAL: cella

Selvfølgelig er barna dine deilige[:)]! Flott at Mathias får god oppfølging på skolen! Skulle bare mangle. Ser du fremgang etter at han fikk hjelp? Flott at barna kan leke litt sammen nå da, harde kamper kan det nok være selv om barna ikke har noen "problemer" (husker jeg fra min egen barndom). Har du måttet jobbe hardt for at barna skal få den hjelpen de har krav på eller er det gått greit? Har heldigvis ingen problemer i utviklingen på barna her.


har jobbet endel ja...barnehagen ungene går/gikk i var helt suveren...de har gjort en utrolig jobb.
da vi hadde møte med barnehage/skole møtte vi ingen hjelp i skolen. Mathias hadde ikke fått en klar diagnose og de mente han ville rette seg fort etter de andre ungene[8|]...både vi som foreldre og barnehagen prøvde på alle mulige måter å forklare at det ville han ikke, for han gjorde ikke det i barnehagen...
sommeren før skolestart hadde de ikke tenkt å sette inn en assistent på ham...jeg måtte få saksbehandleren på BUP ringe skolen og si at han trengte det. Da fikk han en asistent noen timer i uken..men heldigvis innså de at det ikke gikk og etter jul fikk han 100 prosent assistent....

så sloss må man ja...

men han er blitt kjempe flink til å lese og han er en reser i matte...men han har sine dorlige og sine gode perioder...i de dorlige periodene klarer han nesten ingen ting og han kan ha "glemt" mye...
men det går fram over [:)]
 
Jeg har en jente på snart 3 1/2 år som ligger ca 1 år bak sine jevnaldrende. Hun er sen både motorisk og språkelig. Bruker tegn til tale og jobber etter kalstadmodellen. Hun får kjempe oppfølging i bhg med spesial pedagog og støttepedagog på seg i 75%stilling.
 
Back
Topp