noen her med automatgir?

panterinnen

Gift med forumet
Jupp, fikk leiebil av Toyota i dag fordi bilen vår skal skifte bremseklosser.. kjørt med automatgir 1 gang i mitt liv og vel.. sleit noe jævli!! Først så gikk det greit, men så peip bilen hele tiden og dette merket her: ! med en runding rundt lyste hele tiden.. jeg trodde det var håndbrekket? så jeg trykte inn p knappen.. da stoppet hele bilen og jeg måtte bare forte meg å svinge inn til siden.. så sleit jeg noe jævli for å i det hele tatt få starta bilen igjen, siden jeg ikke visste at man måtte holde bremsen inn når man trykket på p knappen for å få den starta [:D] men når jeg kjørte igjen så hadde fortsatt ikke ! merket slått seg av og bilen peip ennå.. noen som vet hva det betyr da og hva jeg må gjøre??? greit å vite når jeg sal kjøe bilen tilbake igjen.. vil jo ikke ødelegge leiebilen heller [&:][&:] Håper noen forstår hva jeg mener?!

p betyr jo park , det skal du jo trykke når du skal parkere

håbdbremse er jo samme som på manuelgir

kjører automatik hver dag og har ikke sett det lyste,

lykke til

ORIGINAL: mamma050308

Festet selen? Da får vi et sånt merke som piper...........

ja nei, er ikke den.. trodde det først jeg også men hadde jo på beltet og beltelampa lyste ikke...

ORIGINAL: PippiLottis

lykke til

men hvor i alle dager er håndbrekket i en automatbil da???

ORIGINAL: panterinnen

lykke til

Mange har håndbrekket mellom forsetene, der den vanligvis er. Ellers kan det være en pedal der hvor de andre pedalene er.

Det ! kan du sikkert lese om i "bruksanvisningen" som ligger i hanskerommet. Kanskje det er mangel på spylevæske?

Ta fram håndboken du, he he [:D]

Jeg kjører automat og synes det er utrolig digg! Og så er det heller ikke noe problem å skifte over til den manuelle bilen vår heller.

Men jeg tror nok at den du kjører er en god del nyere enn vår 2000 modell Honda, he he.
Jeg må ha inne fotbremsen for å starte bilen og den starter kun i nøytral eller park. Håndbremsen er plassert på standardplassen og ikke noe hokus pokus der.

Hvilken modell er det du har fått låne? Kanskje google kan hjelpe oss dersom du har litt mer info [:D]

ORIGINAL: Tøsa

ORIGINAL: panterinnen

lykke til

det kan være på venstresiden og...
her er det en pedal helt til venstre i gulvet som skal trykkes inn når du skal sette på brekket, og en dings du drar ut til venstre for rattet når du skal ha det av.

taaaaaakk :D er en sånn pedal ting der ja, så da er det helt sikkert det :D ellers får jeg finne frem bruksanvisninga hehe :D

Vi har en Mercedes stasjonsvogn, og der betyr ! at antiskrens(eller hva det heter) blir aktivert, hvis man svinger for brått eller at det er glatt osv...

Back
Topp